Helhedsorienteret terapeut med flair for sagsbehandling af hjælpemidler

Profilbillede
dato

Vi søger pr. 1. august 2024 en ny kollega, som brænder for sagsbehandling af hjælpemidler. Vi søger en ergoterapeut eller en fysioterapeut til en fast stilling på 32 timer pr. uge.

Stillingen er placeret i afdelingen for Hjælpemidler, som er den ene af to funktioner i Myndighedssektionen i Sundhed og Omsorg. Vi arbejder med en rehabiliterende tilgang. Vi møder borgeren i eget hjem, telefonisk, og på Silkeborg Kommunes Hjælpemiddelcenter. 

Du skal derfor kunne se dig selv som både en del af det myndighedsfaglige team med opgaveløsning i rul på Rådhuset eller på Hjælpemiddelcentret, og som selvstændig sagsbehandler.

Silkeborg Kommune har som mål, at borgerne i kommunen lever så selvstændigt et liv som muligt, og at de oplever velfungerende løsninger i forhold til deres hverdagsliv.

I hjælpemiddelafdelingen varetager vi ansøgninger om hjælpemidler efter §§112, 113, 113b, 114, 116 og 117a. Vi har kolleger i Visitationen, som varetager ansøgninger om pleje og praktisk hjælp.

Vi arbejder fleksibelt og er selvtilrettelæggende. Vi har fælles kontorlokaler og faglig base på Rådhuset, men kan eksempelvis nogle dage møde direkte ind på et hjemmebesøg, eller arbejde hjemmefra når det er relevant. 

Hvem er vi

Den samlede myndighedssektion består af ca. 90 medarbejdere fordelt mellem Hjælpemiddelcentret, Hjælpemidler og Visitationen. Vores faglige baggrund i Hjælpemidler og Visitationen er primært ergoterapeuter, fysioterapeuter og sygeplejersker.

I Hjælpemidler er vi 35 medarbejdere på tre forskellige matrikler. 

Vi er fagligt ambitiøse, skarpe og går på arbejde for at skabe gode løsninger for borgerne i Silkeborg Kommune. Vi er en blandet flok, både hvad angår alder, køn og vi vægter et godt arbejdsmiljø højt. 

Dine kompetencer

Som repræsentant for kommunens rehabiliterende fokus er det betydningsfuldt at du, i mødet med den enkelte borger, evner at afdække borgerens udfordringer og mulige løsninger i en bred analyse af hverdagslivet. Din egen sagsbehandling vil primært have fokus på voksenområdet §§ 112 og 113. 

Du er god til at skabe relationel dannelse med dine kolleger i Myndighed, og med andre samarbejdspartnere.

Du har erfaring med sagsbehandling af hjælpemidler, og gerne kendskab og interesse for arbejdet med kørestole, siddestilling og vurdering af vævsskader.

Du spotter borgernes ressourcer og er god til at motivere, og du kan dit håndværk som sagsbehandlende terapeut.

Du kan være i krydspresset mellem ønsker, behov, serviceniveau og lovgivning.

Du er en god formidler, både mundtligt og skriftligt.

Du er fagligt ambitiøs og trives i et selvstændigt arbejde, samtidigt med at du ser dig selv som del af et forpligtigende teamsamarbejde.

Vi tilbyder:

  • Et selvstændigt og alsidigt job med høj grad af ansvar
  • Medlemskab af et tværfagligt team hvor der sparres og drøftes faglige emner
  • Et fleksibelt job, hvor du selv har mulighed for planlægning og prioritering af opgaver
  • Introduktionsforløb og oplæring i arbejdsopgaver i Hjælpemidler
  • Fokus på læring og kompetenceudvikling
  • Sundhedsordning

Tiltrædelse pr. 1. august 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Rikke Bach Andersen på tlf. 2481 1541 eller hjælpemiddelterapeut og tillidsrepræsentant Lene Bahne på tlf. 8970 5043.
 
Ansøgningsfrist onsdag 22. maj 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 12. juni 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

Når vi ansætter personale inden for sundheds- og omsorgsområdet, er en betingelse at den person, vi ønsker at ansætte, kan fremvise en tilfredsstillende straffeattest.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (32-32 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034467

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet