ØBG Fodbold årsberetning 2017/18.

dato

Nyheden er fra ØBG Fodbold

Sæsonen 2017/2018 er ved at være gået.

Vi har med glæde fået en kvinde ind i bestyrelsen, i form af Chalotte Bak Larsen.

ØBG fodbold kom på landkortet, da Nikolaj Faber arrangerede ”Silent Saturday” for U8 drengene – hvor der var indbudt hold fra omegnen, med betingelse af at der var stille på sidelinien. Ingen tilråb fra trænere og forældre!!

Det var en kæmpe succes, der gav genlyd i flere medier og ikke mindst DGI og DBU.

Vores afslutningsstævne i oktober måned var igen i år en stor succes. Der blev kridtet baner op, fælles fløjt i højtalere – så kampene kunne følges ad. Vi valgte at sætte max. Ved 90 hold, så det hele kunne afvikles uden at bruge bane 1.

Som noget nyt valgte vi ”kun” at holde opstart for U6 og U7 piger og drenge, da de øvrige årgange stort set har været i gang hele vinteren.

Derimod afholdte vi d. 22. juni afslutning for alle ØBG hold U6 – U13 hvor der mødte ca. 350 trænere, spillere og forældre op – hyggede sig og afsluttede med pølser, brød og juice.

Ved samme lejlighed blev Årets ØBG’er udnævnt, og i år fik Gert Martinussen overrakt DBU’s sølvnål som bestyrelsen havde indstillet ham til, efter imponerende 34 års frivilligt arbejde i ØBG fodbold.

I det forgangne år har vi haft fokus på følgende:

• Økonomi - fortsat fokus på at kunne afdrag på kunstbanen.
  • Pigefodbold - forskellige tiltag for at kunne fastholde og hverve nye fodbold-piger.
  • Tøjskifte – alle hold skal spille i Uhlsport iht. aftale via Sport24

Årets fokus områder:

Økonomi: Som det fremgår af regnskabet, har vi en rigtig fornuftig afvikling af gælden på kunstbanen. Pigefodbold: Der er kommet godt gang i pige-fodbolden. Dette er blevet styrket ved at lægge Balle og Buskelund sammen, for at give et større og bedre træningsmiljø.

Tøjskifte: Da der stadig var hold der rendte rundt i gammelt Hummel tøj og der ikke står sponsorer på spring, valgte bestyrelsen at bruge ca. 30.000 kr. på nyt tøj.

DGI, Bevæg dig for livet:

“I samarbejde med DGI igangsatte ØBG Fodbolds bestyrelse efter nytår DGI's udviklingsforløb "Bevæg dig for livet" med fokus på organisering og frivillighed.

Bestyrelsen har brugt en del ressourcer i dette forløb med det formål at få inspiration til hvordan vi aktivere flere frivillige herunder at finde kandidater til at indgå i bestyrelsesarbejdet. Vi er lykkedes med enkelte ting men den store udfordring med at finde frivillige til at indgå i bestyrelsen er fortsat problematisk”

Ahl Hage:

I april var U9 og U10 piger og drenge traditionen tro på den årlige Ahl Hage tur i fantastisk vejr, til glæde for børn og voksne.

Trænerkurser:

26 trænere har i foråret gennemført DBU’s nye C-træner kursus. Hvilket blot er med til at bakke op om den vision vi tidligere fremlagde om uddannede trænere.

Årets ØBG’er:

• Årets ØBG’er har hele tiden haft STOR fokus på bredden.
  • Årets ØBG’er har lavet hyggerum til forældrene i Balle.
  • Årets ØBG’er har været med til at lave træning på tværs af årgange etc..
  • Årets ØBG’er arrangeret ”Silent Saturday”, hvor trænere og forældre skal lade børnene spille, uden deres indblanding.
  • Årets ØBG’er er idé-mand og medansvarlig for årets nye tiltag ”ØBG Fodbold-Camp”
  • Årets ØBG’er var indstillet til Eniig’s pris, ”Årets skulderklap”

Nikolaj Faber (træner på U8 drenge)

Bestyrelsens fokus områder i kommende sæson:

• Flere frivillige til opgaver udenfor banerne.
  • Pigefodbold - forskellige tiltag for at kunne fastholde og hverve nye pigefodbold spillere.
  • Inspiration/kurser til trænere.

På Vegne af Bestyrelsen

Kim Prang