BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en kollega, som har lyst til at være del af et stærkt administrativt team på en skole hvor vi er cirka 80 ansatte i skole, SFO, klub og administration. Vi er et lederteam med tre pædagogiske ledere og en skoleleder – og fra 1. november en administrativ leder.
På Dybkærskolen står ingen alene med opgaven. Vi hjælper hinanden i en travl hverdag, hvor det gode kollegaskab står på et godt og solidt fundament – med plads til både de dybe rynker og ikke mindst de gode grin. Vi har fokus på det gode arbejdsmiljø – og på at udvikle den bedste skole og fritid med både bidrags- og deltagelsesmuligheder for alle.
Du motiveres af at arbejde med en bred pallette af opgaver, og du trives med en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen.
Du vil få egne ansvarsområder og komme til at indgå i mange forskellige relationer, som kræver stærke kommunikations- og samarbejdsevner.
Lyder det som et job for dig? Så er vi måske din nye arbejdsplads.
Det administrative team på Dybkærskolen
Administrationen på Dybkærskolen udgøres foruden den administrative leder af to sekretærer, samt flere praktiske medarbejdere, som løser forskellige opgaver i vores hus.
Vi tilbyder:
- et spændende job i en politisk styret organisation
- en tillidsbaseret arbejdsplads
- et veltilrettelagt oplæringsforløb, hvor du både lærer om organisationen og dine opgaver
- gode arbejdsforhold med stor frihed under ansvar, herunder fleksibel arbejdstid
- mulighed for - og forventning om - faglig og personlig udvikling
- et selvstændigt job på en dynamisk arbejdsplads, hvor du selv er med til at præge udviklingen
- fagligt dygtige kollegaer
- et godt kollegaskab, socialt fællesskab og et godt arbejdsmiljø
Om stillingen:
- Personaleledelse af administrativt personale herunder afholdelse af MUS
- Personaleadministration
- Daglig økonomi samt overordnet økonomi i samarbejde med skoleleder
- Administration af vores køkken og madordning
- Skoleårets planlægning i samarbejde med skoleleder.
- Vedligeholdelse af Aula (skolens kommunikationssystem) samt vores hjemmeside
- Vikardækning i samarbejde med de pædagogiske ledere
- Samarbejde og koordinering med eksterne samarbejdspartnere
- Samarbejde og koordinering med ”Skolens Venner”
- Udviklingen af det administrative område i samarbejde med kollegaer
- Diverse ad-hoc opgaver eks. hjælp til referatskrivning og arkivering, påsætning af plaster, telefonpasning, kontakt til forældre, hvis elever skal hjem osv.
- Vi hjælper dig selvfølgelig godt i gang med opgaverne og garanterer en arbejdsdag med plads til det gode kollegaskab og de gode grin
Vi arbejder bl.a. i Prisme, Silkeborg Data løn, Aula, Acadra samt Tabulex skolesystemer.
Vi arbejder løbende med at optimere opgaveløsningen, og du skal derfor være indstillet på at løse andre opgaver end ovenstående.
Din kompetence- og personprofil
Vi forventer, at du
- har en relevant uddannelse og erfaring inden for offentlig administration
- er rutineret IT-bruger og vild med regneark og økonomi
- trives med afvekslende arbejdsopgaver og egne ansvarsområder
- kan planlægge og arbejde struktureret og systematisk – og samtidig være i en hverdag med mange afbrydelser
- er selvstændig, reflekterende og tillidsvækkende og kan lide kontakten til mange elever, forældre og kollegaer
- er stabil, serviceminded og imødekommende
- bidrager positivt til arbejdsmiljøet og trivslen
Arbejdstid:
Arbejdstiden er primært placeret på de 40 skoleuger + den første og sidste uge før sommerferien. Arbejdstiden placeres efter aftale og i samarbejde med resten af ”kontoret” og ledelsen. Der forekommer aftenmøder.
Læs mere om os på skolens hjemmeside: https://dybkaerskolen.aula.dk/
På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte skoleleder Mette Krogslund på tlf. 2461 5295 – og du er velkommen til evt. at aftale besøg på skolen.
Ansøgningsfrist onsdag 18. september 2024.
Første ansættelsessamtale forventes afholdt mandag 23. september 2024, hvorfra to kandidater vil blive udvalgt til en anden samtalerunde torsdag 26. september 2024.
I perioden mellem de to samtaler gennemfører de to kandidater, der udvælges til at gå videre, en personprofil, som er en del af indholdet på den anden samtale.
Tiltrædelse forventes snarest og senest 1. november 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Arensdalsvej 271, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6100686