Administrativ medarbejder med erfaring og interesse for tal og IT til Staben i Børne- og Familieafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Børne– og Familieafdelingen søger en udadvendt og engageret administrativ medarbejder med erfaring og interesse for tal og IT, der kan arbejde selvstændigt med en bred vifte af opgaver. 

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. juni 2024 i teamet Pladsanvisning og Tilskud, som er en del af Staben.

Om os i Pladsanvisning og Tilskud

Pladsanvisning og Tilskud består af syv medarbejdere, en elev og en teamleder.

En stor del af vores opgaver er rettet mod borgerne, og i mange sammenhænge vil du fungere som rådgiver direkte til borgeren. Derudover har vi administrative opgaver i forhold til to af afdelingens faglige søjler; Dagtilbud og Familie- og Børnehandicap. 

Vi kan tilbyde en spændende stilling, i en dynamisk afdeling med mange alsidige funktioner. Du vil få mulighed for selv at præge din hverdag og opleve et godt kollegialt fællesskab, med et højt fagligt niveau. 

Stillingen er forankret i Staben i Børne- og Familieafdelingen på Silkeborg Rådhus. Vi sidder i et kontorfælleskab og deler teamleder med Sekretariatet. Staben omfatter i alt 40 medarbejdere, som varetager forskellige udviklingsmæssige og administrative opgaver i forhold til Børne- og Familieafdelingens faglige søjler; Dagtilbud, Familie- og Børnehandicap, Sundhedspleje og afdelingens ledelse. Pladsanvisning og Tilskud er ét af fire teams i Staben. 

Sådan er vi organiseret

I Staben lægger vi vægt på at udvikle den administrative faglighed, så afdelingens ressourcer anvendes bedst muligt til gavn både for børn og familier i Silkeborg Kommune.


Lidt om stillingen og dine opgaver

  • Systemadministrator i samarbejde med kollega i vores dagtilbudssystem NemPlads
  • Behandling og regulering af økonomisk fripladstilskud – herunder selvstændige erhvervsdrivende
  • Tilskud til pasning over kommunegrænsen
  • Telefonisk og personlig rådgivning til borgere om betaling og tilskud 
  • Tilskud til private pasningsordninger
  • Udarbejde kommunikation til forældre via breve, hjemmeside og selvbetjeningsløsning
  • At bidrage til at løfte og udvikle teamets opgaver

Som administrativ medarbejder i Pladsanvisning og Tilskud skal du kunne sætte dig ind i komplekse sammenhænge, samt trives med overholdelse af tidsfrister. Vi har en forventning om, at du arbejder målrettet, selvstændigt og kvalitetsbevidst, samt at du kan arbejde med mange bolde i luften, og med borgere i forskellige sammenhænge. 

Opgavefordelingen i teamet er organiseret således, at der altid vil være minimum 2 personer, som løfter den samme opgave i fællesskab. 

Vores ønsker til dig er, at:

  • Du har en administrativ uddannelse, f.eks. en HK-uddannelse indenfor det offentlige eller administrationsbachelor 
  • Du har interesse og kompetencer indenfor IT og økonomiske beregninger
  • Du har en nysgerrighed omkring hvordan IT kan understøtte vores arbejde
  • Du har erfaring med personlig eller telefonisk sagsbehandling af borgere
  • Du er lydhør og god til at sætte dig ind i borgerens behov
  • Du kan træffe selvstændige beslutninger i forhold til borgersager
  • Du har gode kommunikations- og samarbejdsevner på tværs af mange faggrupper
  • Du har blik for om facit kan være sandsynligt
  • Du er i stand til hurtigt at tilegne dig ny viden og trives med omskiftelige opgaver
  • Du har fokus på at bidrage til den fælles opgaveløsning i teamet
  • Du er god til at koordinere, kan skabe overblik og tage initiativ
  • Du er et glad og positivt menneske som vil dine kolleger og din arbejdsplads

Vi tilbyder

  • Gode udviklingsmuligheder
  • Indflydelse på egen opgaveløsning
  • Et alsidigt og udfordrende job
  • Et godt arbejdsmiljø hvor vi vægter tillid og trivsel højt
  • En fleksibel arbejdsplads med en humoristisk tone i hverdagen
  • Mulighed for hjemmearbejde indenfor gældende retningslinjer

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Lene Bødker på tlf. 21 27 95 67.
 
Ansøgningsfrist fredag 19. april 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag 26. april 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 1, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025592

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet