Attraktiv stilling som køkkenfaglig medarbejder i Caféen i Psykiatriens hus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En attraktiv stilling som køkkenfaglig medarbejder udbydes fra senest 1. oktober 2024.

Om Caféen i Psykiatriens hus:

Caféen i Psykiatriens hus, er en del af dagtilbuddet PH Aktiv. Organisatorisk er vi en del af Socialafdelingen, i den sektion som hedder Social, Psykiatri og rusmiddel.

Caféen producerer hver dag frokost til de medarbejdere og borgere i Psykiatriens hus som ønsker at købe deres frokost, samt de borgere som er i ophold i husets døgntilbud. Vi laver hver dag frokost til ca. 40 personer, hertil kommer eventuel mødeforplejning. Uagtet hvor mange borgere som møder frem til aktivitet i køkkenet, skal denne produktion opretholdes. Det betyder at det er væsentligt at du besidder ro og overblik, så du sammen med din køkkenfaglige kollega kan uddelegere opgaver efter de forhåndenværende ressourcer, og altid have borgernes ressourcer og udfordringer i fokus.

Du arbejder tæt sammen med en kollega, og du skal kunne varetage alle funktioner i køkkenet, og være fleksibel i arbejdsfordelingen.

Ansvaret for produktionen i køkkenet varetages af det køkkenfaglige medarbejdere, som også planlægger dagen så der er tid og plads til den gode samtale med de borgere som er i aktivitet.

Vores fokus er altid at bygge bro til civilsamfundet, hvad enten det er frivillige tilbud eller uddannelse og arbejdsmarkedet, ud fra en recovery og empowerment orienteret tilgang.

Om PH Aktiv

PH-Aktiv er et kombineret aktivitets- og samværstilbud og beskyttet beskæftigelsestilbud, samt et tilbud under LAB loven. Det betyder, at det er vigtigt, du kan skelne mellem hvilken lovgivning, som brugeren er visiteret efter - der er nemlig lidt forskel på, hvordan vi arbejder alt efter, om de er henvist af Beskæftigelsesafdelingen eller Socialafdelingen. Se mere på psykiatrienshus.silkeborg.dk, hvor du kan læse mere om PH Aktiv under ”tilbud på tværs”.

Målgruppen er sindslidende (psykisk sårbare) fra 18 år og ældre. Som medarbejder i PH Aktiv skal du, ud over at være tovholder/facilitator i vores café, også være kontaktperson for en gruppe borgere. Som kontaktperson, skal du sammen med borgeren arbejde efter de mål som borgeren har, for sin tid i PH Aktiv.

PH Aktiv er kendetegnet ved at være ”hjertet i Psykiatriens Hus” – vi har hver dag mange aktiviteter både i og udenfor huset, hvilket betyder, at du skal kunne se dig ind i en aktiv hverdag, hvor ingen dage er ens. Du skal også kunne lide at have et stort samarbejdsnetværk, da vi samarbejder både med Regionen, myndighed i både Social – og Beskæftigelsesafdelingen, Virksomheder, bostøtter, mentorer mv. 

Aktiviteterne er mangesidige og spreder sig fra køkkenarbejde og cafédrift, pasning af bier og bistader (”Biværket”), naturplejeopgaver i statsskovene, kreativt værksted, motionsaktiviteter som naturtræning / MBT / fitness til åndedrætstræning, yoga, spillegruppe samt pedelgruppe. Dertil selvudviklende gruppeforløb som for eksempel ”Job og Indsigt” og ACT.

Vigtigt er det, at alle brugere af tilbuddet arbejder efter individuelle mål og delmål og at der arbejdes mod en personlig og faglig udvikling, der er rettet mod at kunne mestre sig eget liv i videst muligt omfang, herunder om muligt selvforsørgelse. Til dette udgør PH Aktiv en tryg øvebane, med meningsfyldte aktiviteter samt individuelt tilrettelagte forløb.

Om vores nye kollega forventer vi at;

Du har faglige og personlige kompetencer som: 

  • Kendskab til og viden om Serviceloven samt Lov om aktiv beskæftigelse, samt det virksomhedsrettede arbejde.
  • Kendskab til og viden om relevante social psykiatriske metoder i forhold til den borgerrelaterede opgaveløsning
  • Evnen til at planlægge café drift ud fra de ressourcer borgerne besidder
  • Gode kommunikative evner såvel mundtligt som skriftligt
  • Gode analytiske evner i forhold til det borgernære
  • Interesse i og flair for de faglige dokumentationssystemer, gerne kendskab til Sensum
  • Blik for og evne til at samarbejde på tværs – i og udenfor organisationen
  • En anerkendende og coachende tilgang til dels borgere, kollegaer og samarbejdspartnere – herunder gerne grundlæggende færdigheder i at give og modtage feedback
  • At kunne bevare ro og overblik i et omskifteligt arbejdsfelt

Du har: 

  • En relevant grunduddannelse indenfor det køkkenfaglige, på en måde hvor du også har arbejdet med at ”lære fra dig”
  • Et levende engagement og et naturligt ”drive” for arbejdet med lige præcis vores målgruppe, at du er stærk i relationer og i kommunikationen med mennesker og er i stand til at indgå tålmodigt og ydmygt i kontakten og samarbejdet med og omkring borgerne 
  • En god portion forandringsparathed, evne til refleksion over egen og andres praksis og loyalitet overfor de værdier og det afsæt vi som tilbud, sektion og kommune arbejder ud fra
  • En naturlig tilgang til skriftlig dokumentation og at du værdsætter høj faglighed og god trivsel for både borgere, dine kolleger og dig selv

Det er et plus hvis du også;

  • Har erfaring fra arbejde med social udsathed fra lignende opgaver eller fra for eksempel beskæftigelsesafdelingen og socialpsykiatrien
  • Har viden og erfaring fra Rehabilitering & Recovery understøttet arbejde, Empowerment orientering, forandrings- og motivationsarbejde som Motivational Interviewing og den kognitive tilgang
  • Kan se nye muligheder fremfor begrænsninger og være i stand til at fokusere på ressourcer og deres betydning, på løsninger og på at afslutte borgerforløb, når det er relevant

Du får som ny medarbejder hos os

  • Introduktion til opgaverne
  • Et godt kollegaskab med 10 engagerede, erfarne og fleksible medarbejdere i et tværfagligt sammensat team
  • Mulighed for løbende at være med til at etablere og udvikle nye, fagligt stærke grupper til en mangfoldig og udfordrende målgruppe, der har brug for sammenhæng i indsatsforløb
  • Arbejde i en dynamisk og politisk styret organisation, med fokus på at kompetenceudvikle alternative læringsmodeller ud fra et systemisk og dialogisk mind-set som supplement til ekstern supervision og traditionel undervisning
  • Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse

Praktisk information 

Stillingen opslås på 37 timer, med mulighed for lavere timeantal

Tiltrædelse: 

Hurtigst muligt, dog senest 1. oktober 2024.

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte  faglig koordinator Elena Hermansen på tlf. 2128 6896 i uge 31 mellem kl. 8-12. Send gerne en sms, hvis du ikke træffer faglig koordinator telefonisk.
 
Ansøgningsfrist søndag 4. august 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 12. august 2024.

Du vil få besked om, hvorvidt du er udtaget til samtale tirsdag 6. august 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Falkevej, 5, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084433

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook