BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lede projekter og processer, og være med til at sikre en bæredygtig og effektiv udvikling af de kommunale bygninger?
Vi sender en dygtig kollega på barselsorlov, og leder derfor efter en barselsvikar.
Du bliver en del af et fagligt stærkt fællesskab af kollegaer, som arbejder med analyser af og projektudvikling af de kommunale ejendomme. Samtidig vil du arbejde med udvikling af interne processer.
Silkeborg Kommune oplever i disse år en stor vækst og vi har behov for at udvide og ændre mange af de kommunale bygninger. Vi ønsker at sikre gode processer omkring udvikling af de kommunale ejendomme og optimal bæredygtig udnyttelse af de eksisterende bygninger.
Silkeborg Kommune Ejendomme
Ejendomsstaben varetager bl.a. udvikling, drift og vedligeholdelse af kommunens ejendomsportefølje på ca. 650.000 m2 efter principperne i Facility Management.
Vi har det samlede ansvar for driften og udviklingen af de kommunale bygninger i Silkeborg Kommune.
Du vil blive en del af sektionen Projekt- & Driftsudvikling, hvor mange specialister og fagligheder er samlet. Sektionen har ansvaret for at drive den tværgående udvikling og for at sikre kvaliteten bredt i vores leverancer. Her er desuden forankret vores arkitektfaglige kompetencer, som understøtter vores organisation med analyser og udviklingsplaner for vores ejendomme og sikrer en god opstart af processer omkring kommunalt byggeri.
Arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
- Analyse af kommunale ejendomme. F.eks. skoler og børneinstitutioner. Med henblik på at sikre et solidt grundlag for beslutninger vedrørende udvikling af de kommunale ejendomme
- Udviklingsplaner for de konkrete ejendomme
- Procesledelse omkring de tidlige faser af byggerier. Med fokus på planlægning, involvering og godkendelse og overlevering til udførelse
- Ledelse af processer vedr. forbedring og udvikling interne procedurer
Efter kort tid i stillingen har du skabt dig et overblik over projekterne, som du skal i gang med og du har fået en forståelse for projektlederrollen hos os. Du er i gang med at eksekvere dine første projekter i tæt samarbejde med dine kollegaer.
Efter længere tid i stillingen leverer du en sikker hånd på styringen af dine egne projekter og indgår som en naturlig del af teamet, hvor din faglige indsigt og nysgerrighed er med til at udvikle kvaliteten i vores arbejde.
Din arbejdstid fordeler sig mellem skrivebordet hos kollegaerne, mødelokalet med projektgrupper, din hjemmearbejdsplads og bygningerne, hvor projekterne udføres. Dine snitflader vil være mange og bl.a. omfatte de nærmeste kollegaer og de mange interne fagligheder i Ejendomme, men også dine kollegaer bredt i den kommunale organisation, hvor du på sigt navigerer trygt og bliver et naturligt centrum for dine projekter og processer. Du vil ligeledes få mange snitflader ud af vores organisation, når du inddrager eksterne kompetencer og designer din projektgruppe.
Baggrund og kvalifikationer
Du har formentligt en baggrund som arkitekt eller en lignende uddannelse, og besidder følgende egenskaber og erfaringer:
- En systematisk og struktureret tilgang til problemløsning og planlægning
- Erfaring med planlægning og strukturering af projekter processer
- Erfaringer med transformation af eksisterende byggeri
- Kendskab til de nyeste tendenser indenfor design af børneinstitutioner og skoler
Vi tilbyder:
- En plads på holdet blandt en af Danmarks førende kommuner indenfor ejendomsdrift
- En rummelig arbejdsplads med høje forventninger til kvaliteten i de ydelser vi leverer til vores samarbejdspartnere
- Gode kollegaer med et højt fagligt niveau – hvor de gode løsninger skabes i team-samarbejdet, og hvor den uformelle omgangstone er kendetegnende
- Faglig sparring og udvikling af dine kompetencer
- Mulighed for selv at tilrettelægge din arbejdsdag, som veksler mellem skrivebord og vores bygninger, og hvor plads til fritid og familie vægtes højt – og hvor fleksibilitet ift. hjemmearbejde er en selvfølge
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling på 37 timer, men andre forhold kan drøftes.
Stillingen er et vikariat der løber frem til 31. maj 2025.
Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lars Thygesen på tlf. 2498 8669 på sms, hvorefter jeg ringer tilbage.
Ansøgningsfrist mandag 11. december 2023. Ansættelsessamtaler afholdes på Silkeborg Rådhus fredag 15. december 2023 ml. kl. 8 og 13.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Østergade 1, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947301