Barselsvikariat som virksomhedskonsulent i Jobcenter Silkeborg: Støt sygemeldte borgere tilbage til arbejdsmarkedet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en virksomhedskonsulent til Jobindsatsteamet, hvor hovedopgaven er at bidrage til, at sygemeldte borgere kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Der er tale om et barselsvikariat på 32 timer pr. uge med tiltrædelse 1. oktober 2024.

Er du interesseret i at arbejde med borgere med begrænsninger i arbejdsevnen, som skal finde vejen tilbage til arbejdsmarkedet, er du måske vores nye kollega.

Jobindsatsteamet er en del af Job og Erhverv i Jobcenter Silkeborg. Her arbejder vi ud fra tillid til borgerne og troen på borgerens jobmuligheder. Vi tilrettelægger derfor vores indsats sammen med den enkelte borger og ud fra borgerens egne mål, ressourcer og kompetencer. 
Der er et stort engagement omkring opgaverne blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.

Kendetegnende for teamet er høj faglighed, ordentlighed og en god portion humor.

Opgaven som virksomhedskonsulent omfatter:

  • Individuelle samtaler med borgere
  • Opsøgning af virksomhedspraktikker
  • Etablering af og opfølgning på virksomhedspraktikker
  • Udarbejdelse af skriftlig dokumentation

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring fra eller kendskab til beskæftigelsesområdet, som altid er i bevægelse og hvor opgaverne kan ændre sig med kort varsel
  • Har erfaring med og/eller interesse for at arbejde med borgere med forskellige former for begrænsninger i arbejdsevnen – såvel fysiske, psykiske som sociale
  • Kan arbejde procesorienteret ift. at støtte borgere i at opnå størst mulig tilknytning til arbejdsmarkedet
  • Kan motivere borgere til at komme i virksomhedspraktik og se nye jobmuligheder
  • Er god til at opsøge og etablere virksomhedspraktikker samt varetage de administrative opgaver, der er forbundet hermed
  • Tør sætte din faglighed i spil, være nysgerrig og samtidig stå fast på de aftaler, der ligger til grund for vores arbejde
  • Er god til at formulere dig i skrift og tale
  • Har humor, et positivt menneskesyn og gode samarbejdsevner
  • Er fleksibel og åben overfor forandringer
  • Er robust, vedholdende og en god ”afslutter”
  • Har kørekort 

Vi tilbyder dig:

  • Et meningsfuldt, alsidigt og udfordrende job
  • Engagerede kolleger med et højt fagligt niveau
  • Et godt arbejdsmiljø med mulighed for faglig udvikling
  • Grundig introduktion, oplæring og løbende sparring
  • Supervision

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Dorte Omme på tlf. 2482 7207 eller teamkoordinator Martin Frank Nielsen på tlf. 5177 9396. 
Begge holder dog ferie i ugerne 29, 30, 31 og 32, men fra uge 31 kan virksomhedskonsulent Lotte Winkler kontaktes på tlf. 2974 8761.

Ansøgningsfrist mandag 12. august 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 19. august 2024 Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg. 

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084431

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook