Beredskabsdirektør søges til strategisk udvikling hos Midtjysk Brand og Redning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Midtjysk Brand og Redning søger en visionær og strategisk beredskabsdirektør, der kan lede og udvikle en dynamisk organisation med fokus på fremtidens beredskabsopgaver.


Som fælleskommunalt § 60 selskab for Silkeborg og Viborg Kommuner varetager vi opgaver inden for brand og redning, herunder relaterede myndighedsopgaver, samt en bred vifte af serviceopgaver.

Om os:
Vi er en stolt beredskabsorganisation med cirka 250 medarbejdere, der arbejder sammen om at sikre tryghed og sikkerhed for borgere og virksomheder i vores kommuner. Vores kultur bygger på engagement og involvering. Vi står overfor en række spændende udviklingsopgaver, og vi ønsker at finde den rette leder, der kan sætte en fælles retning for fremdrift og samtidig har blik for sikker drift - i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere i Midtjysk Brand og Redning.

Dine primære ansvarsområder:

  • Daglig ledelse og forvaltning af Midtjysk Brand og Redning
  • Økonomisk ansvar og personaleledelse
  • Implementering af vores udviklingsplan (2024-2033) med fokus på modernisering, rekruttering, bæredygtighed og håndtering af klimahændelser
  • Sikring af en stærk og sammenhængende organisationskultur
Vi søger en leder, der har:
  • Beredskabsmæssig baggrund og erfaring med operativt og/eller myndighedsarbejde
  • Solid ledelseserfaring, især med ledelse af ledere og økonomisk ledelse
  • Politisk tæft og forståelse for beslutningsprocesser i politisk styrede organisationer
  • Evner til at sætte en tydelig retning og arbejde strategisk
Personlige egenskaber:
  • Visionær og tydelig leder, der kan involvere og engagere medarbejdere
  • Analytisk og orienteret mod data som grundlag for beslutninger
  • Tålmodig og vedholdende i udviklingsprocesser
  • Udadvendt og netværksorienteret
Læs mere om stillingen, organisationen og opgaverne i vedhæftede job- og kompetenceprofil

Løn og ansættelse:
Beredskabsdirektøren ansættes i henhold til Chefaftalen. Forventet lønniveau omkring 900.000 kroner årligt + pension.

Tidsplan for ansættelsesprocessen:
1. samtale: mandag den 4. november 2024
2. samtale: fredag den 22. november 2024
For ansøgere, der går videre til 2. samtale, bliver der udarbejdet personprofil, hvor der i den forbindelse vil være et interview med rekrutteringskonsulenten i uge 46.

Ved behov for yderligere information om ansættelsesprocessen eller stillingen kan du kontakte rekrutteringskonsulent Diana Vig Lehmann på telefon 41 71 90 47 eller e-mail dvl@viborg.dk (efter uge 42) eller borgmester Ulrik Wilbek på e-mail ulw@viborg.dk.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Beskæftigelse, Økonomi & Personale, Kejlstrupvej, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129219

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook