Bliv demenskonsulent i et dedikeret team i Silkeborg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en engageret og relationel stærk demenskonsulent, med en relevant faglig baggrund, til vores demensteam. Det er vigtigt, at du har interesse og viden indenfor demensområdet.

Demensteamet er forankret i Sundhed og Trivsel, der består af demensteamet og af Sundhedshuset. Du bliver på daglig basis en del af en medarbejdergruppe med meget dedikerede og fagligt dygtige ansatte med forskellige uddannelsesbaggrunde. Demensteamet består af i alt tre konsulenter og en udviklingskonsulent.

I Silkeborg Kommune vægter vi arbejdet indenfor demens meget højt, så vi til stadighed kan understøtte borgerne og deres familier med bedst muligt at bevare livskvaliteten. Vi har i teamet deraf kontinuerligt fokus på at udvikle området. For tiden, har vi særligt fokus på faglig ledelse og personcentreret omsorg. Et andet vigtigt fokusområde er fortsat implementering af kognitiv stimulationsterapi, CST.

Med det formål at støtte borgerne bedst muligt har konsulenterne et bredt samarbejde internt og eksternt. Samarbejdspartnere er således fx hjemmeplejen, sygeplejen, plejecentrene, daghjemmene og myndighed samt lægehusene, hukommelsesklinikken, psykiatrien, klinik for ældre sygdomme, jobcenteret og civilsamfundet. Dertil løftes mange af opgaverne i godt samarbejde med frivillige.

Kandidatens profil

  • Giver følgeskab til ledelse
  • Det er en fordel, hvis du har en diplomuddannelse i demens 
  • Du arbejder ud fra en rehabiliterende- og sundhedsfremmende tilgang og er tydelig og anerkendende i din kommunikation
  • Du understøtter organisationens retningslinjer og strategiske fokus indenfor området og har samtidig blik for at byde ind med nye relevante tiltag. Vi tager udgangspunkt i den gældende demenshandleplan
  • Du evner at praktisere faglig ledelse gennem en facilitatorrolle og derved understøtter en opgaveløsning, hvor kolleger reflekterer over egen praksis
  • Mestrer at støtte mennesker i krisesituationer
  • Du har høj grad af empati og en oprigtig interesse i at støtte mennesker ramt af demens
  • Du balancerer høj faglighed og professionalitet sammen med en lyttende og nysgerrig tilgang overfor dine kollegers perspektiver
  • Kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i konstruktivt samarbejde

Arbejdsopgaver

Arbejdsopgaverne som demenskonsulent er mangeartede. Kerneopgaven er at samarbejde med den enkelte borger, dennes familie og eventuelt andre kolleger, der er i kontakt med dem om at bidrage til at bevare højest mulig livskvalitet.

Det er vigtigt at have et konstant fokus på, hvordan samarbejdet omkring den enkelte borger bedst muligt faciliteres. Dette kræver gode samarbejdsevner i forskellige fokus og blik for, hvem der med fordel bør inddrages.

Der er et fokus i teamet på at understøtte og facilitere borgerne og deres pårørende i at skabe netværk. Vi har derfor udviklet diverse tilbud hertil, bl.a. cafétilbud. Disse vil også skulle varetages og udvikles, dette i godt samarbejde med frivillige.

Der vil også løbende skulle holdes foredrag, oplæg og undervises i relevante emner.

Du vil blive en del af en arbejdsplads med høj faglighed, stor optagethed af arbejdet, stor grad af empati og gode samarbejdsevner.

Du har kørekort og egen bil til rådighed.

Arbejdstiden er hovedsagelig ml. kl. 7.00-16.00, men der vil også løbende ligge opgaver udenfor dette tidsrum.

Stillingen er på 37 timer ugentligt med start 1. januar 2025. 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte

demenskonsulent Gitte Madsen på tlf. 2129 9934, i uge 42, 43 og 44

demenskonsulent Marianne Basse på tlf. 2170 5393, i uge 42, 43 og 44

leder af Sundhed og Trivsel Lotte Skytte på tlf. 2068 7603, i 43 og 44
 
Ansøgningsfrist søndag 3. november 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 19. november 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Toldbodgade 29, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6126406

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook