Bliv en del af vores dedikerede økonomiteam hos Socialtilsyn Midt - Grib chancen for at sikre optimal anvendelse af offentlige midler!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du hjælpe os med at sikre, at de offentlige midler anvendes bedst muligt på de sociale tilbud? Vores økonomiteam har travlt med mange nye opgaver, og vi har derfor brug for en kollega til at hjælpe os og blive en del af vores team, som i dag består af fire personer.

Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private som offentlige tilbud og plejefamilier inden for det specialiserede socialområde. Vi fører tilsyn med ca. 1200 plejefamilier og 500 sociale tilbud. Geografisk dækker vi region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn Kommune – i alt 19 kommuner og 1 region. Desuden fører vi som noget nyt et særligt tilsyn med alle tilbud, der er er en del af en koncern eller koncernlignende konstruktion i Vestdanmark. I Socialtilsyn Midt er vi godt 90 ansatte herunder 20 i staben, hvor stillingen er placeret.

Den kollega, vi søger, kan både være erfaren og kende konkret til vores opgaver eller have erfaring fra andet økonomisk tilsyn eller arbejde med fx offentlig økonomistyring eller budgetlægning mere bredt. Du kan også være nyuddannet med interesse for det økonomiske område. Vi leder efter den rigtige kollega, så du behøver ikke at kunne det hele i forvejen.

Teamet varetager både opgaven vedr. det økonomiske tilsyn og alle opgaver vedr. den interne økonomi (budget, regnskab, takstopkrævning osv.). Din opgaveportefølje vil umiddelbart indeholde begge typer opgaver, men kan tones efter interesser og kompetencer. En del af opgaven vil også være at understøtte teamet med administrative opgaver. Det kan fx være at varetage procedurer ifm. indhentning af data til tilsynene, klargøring af materiale, udarbejdelse af dagsordener og referater, samt at fungere som tovholder og lave løbende opfølgning. 

Økonomiteamet varetager følgende opgaver:

Tilsynsopgaven

  • Løbende økonomisk tilsyn med sociale tilbud, herunder godkendelse af budgetter, gennemgang af regnskaber/årsrapporter
  • Ad hoc vejledning af socialfaglige medarbejdere og ledelse ift. økonomiske spørgsmål
  • Vejledning af sociale tilbud og kommuner/region vedr. økonomi
  • Deltagelse i nationale netværk og arbejdsgrupper

Interne opgaver i Socialtilsyn Midt

  • Udarbejdelse af budget, budgetopfølgninger og regnskab for Socialtilsyn Midt
  • Varetage div. økonomiopgaver i Socialtilsyn Midt herunder ledelsesinformation
  • Fastlægge takster og opkrævning af disse ved tilbud og kommuner/region

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund fx kontoruddannet, administrationsbachelor eller andet relevant indenfor budgetter/regnskaber og kommunal forvaltning
  • Har enten uddannelsesmæssig eller erhvervserfaring med offentlig økonomistyring, budgetlægning, regnskaber eller lignende
  • Har erfaring med eller interesse for økonomi på socialområdet eller det kommunale område generelt
  • Har gode analytiske evner og talforståelse
  • Er rutineret Excel-bruger og gerne med erfaring med økonomistyringssystemer (Silkeborg kommune anvender Prisme 365)
  • Arbejder struktureret, selvstændigt og målrettet med stillede opgaver
  • Har gode samarbejdsevner
  • Prioriterer dialog og er en god formidler både mundtligt og skriftligt

I staben og i Socialtilsyn Midt generelt lægger vi vægt på, at det er rart at være på arbejde. Du bliver derfor også en del af et rigtig godt arbejdsfællesskab, hvor der er højt til loftet og god humor – synes vi selv. I staben vil du arbejde sammen med forskellige faggrupper som økonomer, jurister, socialrådgivere, akademikere og kontoruddannede. Den fælles opgave er at sikre, at tilsynskonsulenter og ledelse understøttes i tilsynsarbejdet.

Som arbejdsplads kan vi tilbyde dig muligheden for at være en del af et spændende fagligt miljø, hvor vi hele tiden udvikler vores praksis. Der er gode muligheder for ansvar og medbestemmelse i opgaveløsningen, og vi er en fleksibel arbejdsplads, hvor der er plads til alle og en høj grad af selvtilrettelæggelse i arbejdsopgaverne. Der er flextid og gode muligheder for hjemmearbejdsdage med respekt for, at vi prioriterer hinanden som kolleger, den faglige sparring og tilgængelighed for husets konsulenter og ledelse. 

Tiltrædelse:

Hurtigst muligt.

Læs mere om Socialtilsyn Midt på https://tilsynmidt.silkeborg.dk/ 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte stabsleder Ida Rønne Antonsen på telefon 9117 2479. 
 
Ansøgningsfrist tirsdag 20. august 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 27. august 2024.

Der vil blive udsendt indkaldelser til samtalerne onsdag 21. august 2024.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084449

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook