Bliv en del af vores engagerede team som pædagog, ergoterapeut eller sygeplejerske inden for voksenhandicap med fokus på autisme

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Grundet en opnormering leder vi efter dig, der sætter pris på at udvikle din faglighed og som vil være en med til at give borgerne et trygt hjem.

Er du uddannet pædagog, ergoterapeut, sygeplejerske, social- og sundhedsassistent eller lignende og har interesse for at arbejde inden for voksenhandicap- området og med særligt fokus på autisme, så har du her muligheden for at blive en del af et kompetent og engageret team.

Vi søger en kollega på 37 timer pr. uge, eller hvad der passer din livssituation.

Park- og Byhuset et nyere botilbud for 24 voksne borgere med psykisk- og fysisk udviklingshandicap. Tilbuddet rummer borgere fra 18-65 år og er organiseret i sektionen Voksenhandicap i Socialafdelingen. Park- og Byhuset er en del af Botilbuddet Alderslyst.
Stillingen er med primær tilknytning til Parkhuset.

Om jobbet:

I mødet med borgeren, er det relationsskabende arbejde essentielt, så vi sikrer borgerens trivsel og selv- og medbestemmelse. Vi sætter det gode liv i centrum. Vi arbejder ressourcefokuseret og ud fra en anerkendende tilgang til borgeren.

Borgernes behov for støtte er individuelle og støtten tilrettelægges gennem tværfaglige indsatser, med udgangspunkt i selv- og medbestemmelse, struktur, tryghed og omsorg. Vi arbejder ud fra et pejlemærke, der hedder ”alt med borgeren” i det omfang det lader sig gøre. De faglige specialer du vil møder er udviklingshæmning, oligofreni og autisme.

Behovene for støtte kan være i forhold til kommunikation, egenomsorg, praktiske opgaver og i sociale relationer.

Alle borgere har en handleplan, hvor målene er med til at sætte retning for det daglige arbejde. Dette sker i tæt samarbejde med værger og pårørende.

Der er forventning om, at man som personale kan være med til at understøtte faglige tilgange og metoder. Hertil anvender vi KRAP, Tegn til Tale, Dialogisk praksis, autisme tilpassede arbejdsgange, Low arousal, samt socialfaglige og sundhedsfaglige indsatser som platform for det daglige arbejde. 

Vi arbejder i tæt samarbejde med borgernes værger/pårørende, dagsbeskæftigelse, behandlere og sagsbehandler, for at sikre en helhedsorienteret indsats.

Vi vægter arbejdsmiljøet højt, hvor evne til dialog og samarbejde på tværs vægtes højt. 

Der arbejdes systematisk med dokumentation samt struktureret tilgang til medicinhåndtering og sikring af borgerens behov.

Arbejdstiderne er skiftende i blandede dag- og aftenvagter samt arbejde hver 3. weekend og ved helligdage/højtider. Der er mulighed for 12 timers vagter, men det er ikke et krav. Botilbuddet er et døgntilbud.

Du er den helt rette til jobbet, hvis du: 

  • Er uddannet pædagog, ergoterapeut, sygeplejerske, social- og sundhedsassistent eller lignende
  • Har erfaring med arbejdet med mennesker og gerne inden for handicapområdet
  • Har erfaring med arbejdet med mennesker med autisme
  • Er engageret og positiv i tilgangen til dine medmennesker
  • Er fleksibel og mødestabil
  • Har fokus på borgernes ressourcer og er iderig på alternative løsninger på udfordringer
  • Kan bevare roen og overblikket
  • Kan agere selvstændigt i arbejdet
  • Har gå-på-mod og et positivt og anerkendende livs- og menneskesyn
  • Har kørekort

Vi kan tilbyde dig:

  • En alsidig arbejdsplads, hvor vi bestræber os på, at skabe hjemlige og trygge rammer og betingelser for borgernes liv og hverdag
  • En livsbekræftende arbejdsplads
  • Et alsidigt og spændende arbejdsområde med rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt
  • Oplæring og introduktion der strækker sig over 3-4 måneder, hvor du får indsigt i de mange faglige facetter arbejdet, hos os, indeholder 
  • Tæt samarbejde med værger og pårørende
  • Tæt samarbejde med gode kolleger i en tværfagligt sammensat gruppe
  • Faglig sparring og læring
  • Oplæring i Sensum-dokumentationssystem, samt medicingivning
  • Mulighed for at arbejde med Tegn til Tale, KRAP, sensoriske profiler, low arausal, dialogisk praksis, oligofrenifokus mm.
  • Ledelse der er tæt på og vægter arbejdsmiljøet højt

Stillingerne ønskes besat senest 1. december 2024 eller snarest derefter.

Læs mere om fordelene ved at være ansat i Socialafdelingen og se to film om hverdagen som medarbejder i Socialafdelingen via dette link.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Annette Bjerrisgaard Orluf på tlf. 2127 3509. Jeg vil også gerne stille mig rådighed for en eventuel rundvisning.
 
Ansøgningsfrist mandag 21. oktober 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag 25. oktober 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Nylandsvej 18, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6120631

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook