BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du den økonomiske værktøjskasse i orden? Har du blik for de langsigtede resultater og datadrevne beslutninger? Er du en relationel leder med fokus på trivsel blandt dine medarbejdere? Vil du være med til at udvikle fremtidens bæredygtige forsyning? Så kan du være den nye Økonomichef ved Silkeborg Forsyning. Om jobbet
Som økonomichef ved Silkeborg Forsyning arbejder du sammen med hele organisationen for at skabe de bedste og mest helhedsorienterede løsninger til glæde for ejere, borgere og fremtidens samfund.
Der er store forventninger til Silkeborg Forsyning. Derfor har Silkeborg Forsyning de seneste år været igennem en transformation med fokus på udvikling af og samarbejde mellem forsyningsenhederne, udvikling af afdelingerne samt et styrket bæredygtigt og digitalt fokus. Der er også de seneste år sat ekstra fokus på trivsel og arbejdsglæden blandt medarbejderne.
Organisationen er inde i en god og sund udvikling med dygtige og engagerede medarbejdere, som har et stærkt ønske om at være med til at gøre en forskel. Det ses gennem den nye strategi og udvikling af virksomheden, der er skabt gennem bred involvering. Som økonomichef bliver du en vigtig del af den nye udviklingsrejse, og du skal være med til at sætte dit fingeraftryk på skabelse af fremtidens forsyning med et helhedsorienteret bæredygtigt og digitalt fokus.
Opgaver og ansvarsområderSom økonomichef har du ansvaret for styring af økonomi, compliance og strategiske projekter, som du også sikrer fremdriften af. Dertil har du ansvaret for trivslen og udviklingen af knap 20 medarbejderne i afdelingen.
Dine arbejdsområder vil primært være:
- Strategiimplementering og strategisk udvikling af afdelinger
- Sparringspartner for direktør, koncernledergruppe og organisationen på tværs
- Ledelse af Økonomi og Kundeservice samt personaleudvikling
- Regulering, finansiering og investering
- Budgetudarbejdelse, økonomistyring, rapportering, årsrapporter, ledelsesinformation mv.
- Implementere ny ESG-rapportering som en del af årsrapporteringen
- Kontaktperson for revision, forsikring og juridiske sager
- Kontraktstyring og compliance med implementering af standarder
- Forretningsudvikling og samarbejde med eksterne partnere
- Løbende økonomiske opgaver gennemværdiskabende controlling, analyser og oplæg
Du refererer til den administrerende direktør, Jens Bastrup, og du indgår i koncernledergruppen, den udvidede ledergruppe samt deltager i bestyrelsesmøder.
Erfaring og kvalifikationerDen rette kandidat kommer med en solid økonomisk baggrund med en uddannelse som f.eks. cand.merc., HD eller anden målrettet økonomisk uddannelse og har bred erfaring i økonomistyring og regnskabsaflæggelse fra lignende stilling. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra forsyningsbranchen og indsigt i regulering, lovgivning, ESG og politiske agendaer. Det er vigtigt, at du har et digitalt mindset og interesse i implementering af datadrevne beslutninger.
Vi søger en økonomichef med god erfaring med og lyst til personaleledelse og -udvikling. Du er en rollemodel med en empatisk gennemslagskraft, og som leder er du nærværende og motiverende. Du sikrer inddragelse og godt samarbejde med fokus på relation, tillid og dialog, så resultater og mål nås i fællesskab.
Du evner at se både opgaver og virksomheden i et større, strategisk og langsigtet perspektiv og at dykke ned i de væsentlige detaljer, når dette er nødvendigt. Dertil er du både tålmodig og resultatorienteret, og du har stor forståelse for compliance, organisationsstruktur, drift og administrative processer med økonomi som det faglige fokusområde.
Som person er du nytænkende, bevarer overblikket, og du evner at sikre, at projekter bliver afsluttet. Du besidder gode kommunikationsevner, så du kan formidle økonomisk rapportering til andre på en forståelig måde. Godt samarbejde og værdifuld sparring er højt prioriteret hos dig. Du er både lydhør og formår at give konstruktiv sparring på alle niveauer.
Hvad tilbyder vi dig?Du får et meningsfyldt arbejde og bliver en del af en virksomhed, der arbejder med kritisk infrastruktur, da vi arbejder med drikkevand, spildevand, varme og energi samt genbrug og affald, og derfor spiller vi også en central rolle i den grønne omstilling.
Du bliver en del af en organisation med mange tværgående projekter, hvor vi finder løsninger på de udfordringer, vi står overfor gennem helhedsorienteret nytænkning, brug af faglighed inden for kernekompetencer, godt samarbejde, stort engagement og drive – samt ønsket om at gøre en forskel for samfundsudviklingen og den grønne omstilling.
Socialt arrangeres hen over året en række arrangementer for medarbejderne gennem personaleforeningen. Vi mødes blandt andet til motionsløb, teaterture, virksomhedsbesøg, fester og andre aktiviteter varierende fra år til år. Der er fokus på kompetenceudvikling, og i denne stilling særligt på ledelsesudvikling.
Du ansættes på en lederkontrakt på jobløn med løn efter kvalifikationer. Hertil følger en velfungerende sundhedsordning. Arbejdsstedet vil som udgangspunkt være på A.C. Illums vej 11 / Tietgensvej 3 i Silkeborg. Forventet opstart den 1. november 2024.
Vil du være en del af holdet?Vi glæder os til at modtage et motiveret CV ved at trykke "ANSØG" herunder. Alle henvendelser behandles fortroligt og med diskretion. Konsulentvirksomheden INDKOM medvirker i rekrutteringen. Inden en eventuel anden samtale, bliver du bedt om at udfylde en personprofil og en kognitiv test.
Silkeborg Forsyning ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.
Ansøgningsfristen er d. 9. september. Vi afholder 1. samtaler d. 20. september og 2. samtaler d. 24. september.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
- Jens Bastrup, adm. Direktør ved Silkeborg Forsyning: 2938 2844 // jfb@silkeborgforsyning.dk (dog ikke uge 32)
- Camilla Diener, INDKOM: 9339 0515 // cdi@indkom.dk
- Niels Sparre, INDKOM: 4071 1400 // nsp@indkom.dk (dog ikke den 8. og 9. august)
I Silkeborg Forsyning er vi omkring 180 kompetente og engagerede medarbejdere, der i samarbejde med eksterne leverandører hver dag leverer komfortabel, stabil og konkurrencedygtig fjernvarme med et stort fokus på udvikling af klimavenlig forsyning. Vi arbejder på at beskytte og sikre vores rene og velsmagende drikkevand til mange tusinde kunder i Silkeborg Kommune. Vi står også for den miljøbevidste håndtering af affald og spildevand i hele Silkeborg Kommune, hvor kunderne blandt de bedste i landet genanvendelse.
Samlet set når vi alle Silkeborg Kommunes omkring 100.000 borgere med en eller flere af vores ydelser. Vores kunder er meget vigtige for os, og vi vil fortsat forbedre og videreudvikle kundeoplevelsen.
Vi lytter til vores omverden og skaber innovative forsyningsløsninger i samspil med vores kunder og interessenter med fokus på miljø, klima og forsyningssikkerhed.
Læs mere her: https://www.silkeborgforsyning.dk/
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Forsyning, Tietgensvej, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6092169