Bliv sagsbehandler for klagesager ved Skatteankestyrelsen i Silkeborg

dato

”Du vil nok udvikle en interesse for biler, når du får sagerne mellem hænderne. Du kommer til at arbejde med rekurs i sager om værdifastsættelse af alt fra Volkswagen Passat og gamle autocampere til specialbyggede limousiner” – sådan fortæller en kollega i værdifastsættelsesteamet. Bliv en del af Skatteankestyrelsen i Silkeborg, hvor vi er klar til at byde velkommen til flere sagsbehandlere, som vil behandle klagesager for borgere og virksomheder.

En vigtig opgave med at sikre uafhængig klagebehandling
I Skatteankestyrelsens 14. kontor i Silkeborg vil vi gerne byde velkommen til flere kolleger til vores team, som arbejder med værdifastsættelsesområdet. Vi kigger efter nye kolleger, som har lyst til at være med til at løse vores vigtige opgave med at sikre kompetent og uafhængig klagebehandling og dermed sikre retssikkerheden for virksomheder og borgere, når de klager over Motorstyrelsens afgørelser.

En typisk sag består i, at du sikrer oplysning af sagen, er i dialog med klager og rådgiver og udarbejder udkast til afgørelse. Du får ansvar for egne sager, som du følger helt frem til en afgørelse ved motorankenævn. Sagerne indeholder et varieret felt af problemstillinger, og du vil arbejde med et sagsområde, som udvikler sig med tiden. Som sagsbehandler hos os får du rig mulighed for at videreudvikle dine kompetencer inden for den juridiske metode, faglige skøn og sagsbehandling.

I teamet har vi et stærkt sparringsmiljø med løbende vidensdeling. Vi har også et tæt samarbejde med kolleger i andre af styrelsens kontorer, som sidder med motorområdet. Du bliver en del af et velfungerende kontor, hvor vi gerne hjælper hinanden og vender faglige problemstillinger. Vi er i det daglige arbejde opmærksomme på at dele både succeser og fejl.

Når du starter hos os, tager vi godt imod dig og tilrettelægger et onboardingprogram skræddersyet til dig. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Dine ansvarsområder og primære opgaver

  • ansvar for egne sager indtil en afgørelse ved motorankenævn.
  • god proces og kontakt til klager og repræsentanter i sagsforløbet.
  • med til at sikre og vedligeholde fagligheden på sagsområdet.
  • et tæt samarbejde med forskellige fagkontorer og myndigheder.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • fx er uddannet jurist, skatterevisor, professionsbachelor i skat eller i offentlig administration eller tilsvarende. Du kan have erfaring med sagsbehandling eller være nyuddannet.
  • kan omsætte din faglighed til praksis og sætte dig ind i faktatunge sager, som du arbejder driftsorienteret med, så sagerne får den rette kvalitet til rette tid.
  • går struktureret til opgaverne med styr på detaljerne og kan lide at have selvstændigt ansvar for dine opgaver.
  • deltager aktivt i faglig sparring, vidensdelig og samarbejde på tværs af kontorer og kan kommunikere klart både i skrift og tale.
Din nye kollega Kenneth Petersen glæder sig til at møde dig
”Du kan se frem til at få kolleger, som giver dig en varm velkomst. Vi gør os umage med at give dig en god indkøringsperiode. I teamet har vi et godt samarbejde, hvor vi hjælper hinanden: Du får ansvar for egne sager, men vi tager gerne en faglig drøftelse – det er bare at række ud. Jeg er jurist og bilnørd – det behøver du ikke være, men du vil nok udvikle en interesse for biler, når du får sagerne mellem hænderne. Du kommer til at arbejde med rekurs i sager om værdifastsættelse af alt fra Volkswagen Passat og gamle autocampere til specialbyggede limousiner”, fortæller Kenneth Petersen.

Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om, hvilken skat eller moms de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 23. juni 2025 kl. 10:00.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i 14. kontor, Kenny Terp, på telefonnummer 3376 2617.

Vi læser ansøgninger løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt. Vi holder 1. samtaler den 27. juni 2025 og 2. samtaler den 4. juli 2025. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test og skrivecase som dialogværktøj på 2. samtaler.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. september 2025 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er på Glarmestervej 4, 8600 Silkeborg. Skatteankestyrelsens lokation i Silkeborg ligger tæt på motorvejen kun 40 minutters kørsel fra Århus.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen Silkeborg, Glarmestervej, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/639c934c-9a1d-4397-ace7-ca2f37f88141

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook