Borgservicekonsulent – barselsvikar til Borgerservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Borgerservice søger en barselsvikar på 37 timer der kan indgå i et team af otte dygtige borgerservicekonsulenter i Team 2.

I Team 2 i Borgerservice arbejder vi med telefonisk og fysisk betjening og vejledning af borgere indenfor områder som MitID, tilskud til pensionister, lån til beboerindskud, Digital fuldmagt og vejleder på SKAT og Udbetaling Danmarks områder samt bestilling af befordring til læge for pensionister. 

Derudover skal barselsvikaren sammen med tre kollegaer i teamet arbejde med administration af pensionisters økonomi, for dem som har brug for hjælp til dette. Det kræver at man har gode kommunikative kompetencer, empati og forståelse for den enkelte borgers situation og behov, også når borgeren kan være udfordret. Desuden skal man kunne oprette og styre et budget for hver enkelt borger.  

Som barselsvikar i Team 2 i Borgerservice kan du forvente:

  • at få en grundig oplæring
  • at indgå på lige fod med øvrige kollegaer i teamet
  • nogle imødekommende kollegaer 
  • en arbejdsplads med en uformel og god omgangstone og plads til humor
  • at indgå i en bemandingsplan med fordeling af telefon- og ekspeditionsvagter samt afsat tid til sagsbehandling
  • spændende arbejdsopgaver med den enkelte borger i centrum

Din profil

Vi foretrækker at du har erfaring med at arbejde med kommunal lovgivning samt har erfaring og er god til at tale med borgere – særligt dem som kan have det lidt svært. 

Derudover skal du:

  • have en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, administrations bachelor, administrations økonom eller lign. 
  • kunne begå dig mundtligt på engelsk
  • lide at hjælpe andre og yde god service
  • kunne have travlt men samtidig bevare overblik og det gode humør

Praktisk info

Tiltrædelse 1. april 2024. 

Vi gør opmærksom på, at Silkeborg Kommune har røgfri arbejdstid.

Ved ansættelse skal der fremvises privat straffeattest, på grund af arbejdsopgaven med udstedelse af MitID.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Tina V. Knudsen, tlf. 2323 1103 eller funktionsleder Sofie D. Martinussen, tlf. 2860 2423. Sofie kan dog ikke træffes i uge 7.
 
Ansøgningsfrist søndag 18. februar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 21. februar 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 1, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984046

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook