Byggeprojektleder til modernisering og nyopførelse af brandstation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for bygningsudvikling og -drift? Og har du viden om beredskab? Så er det måske dig, vi mangler

Midtjysk Brand & Redning står i den gunstige situation, at vores beredskabskommission og to byråd har besluttet, at vi må påbegynde projekteringsarbejde vedrørende gennemgribende modernisering og delvis nyopførelse af en ny brandstation i Viborg. 

Den nye brandstation skal underbygge et slagkraftigt og moderne beredskab, der arbejder med fremtidens udfordringer med afsæt i en stærk udviklingsplan.

Det indebærer bl.a., at medarbejdernes arbejdsmiljø skal højnes, og at udviklingen på det beredskabsfaglige område skal integreres i bygningerne.

Det er derfor en stor fordel, at man evner at se fremtidige trends og kunne indarbejde dette i konkrete løsninger. Det gælder i forhold til det tekniske område, på energiområdet, arbejdsmiljøområdet og naturligvis kvalitetsområdet. Samtidig er du skarp i forhold til at få mest muligt ud af det de afsatte budgetmidler. 

Din opgave bliver ikke at være decideret byggeleder, men derimod at agere bygherre og sikre, at byggeriet skrider planmæssigt frem i forhold til tidsramme, økonomi, kvalitet m.v. 

Det er derfor vigtigt at pointere, at der tilknyttes en bygherrerådgiver til projektet som du vil få den daglige kontakt til på vegne af Midtjysk Brand & Redning. Herfra skal der naturligvis foregå en information om status til dine kolleger.

Dog skal det nævnes, at der i byggeriet forventes en del bygherreleverancer til færdiggørelse af byggeprojektet, som du i høj grad vil varetage ansvaret for. De færdige bygninger skal ikke alene fungere som brandstation, men også som værkstedsfaciliteter for både personbiler og store køretøjer.

Da vi ikke forventer, at du ved alt om alt fra dag ét, er det vigtigt, at du evner at inddrage den faglige viden, dine kollegaer besidder og kan bringe det med ind i byggeprogrammet. 

Foruden byggeprojektet i Viborg har vi yderligere 9 brandstationer som kræver vedligehold – men også udvidet fokus på udvikling - særligt på det arbejdsmiljømæssige område. Her vil du udarbejde projekter, hvor du vil være tovholder som projektleder i forhold til indhentning af mindre projekteringsarbejder, priser, aftaleindgåelse, udførelse, afleveringsforretninger, evt. inddragelse af ekstern rådgivning, etc.

For alle stationer gælder, at du sikrer driften i samarbejde med de medarbejdere og ledere, som har den daglige ledelse af stationerne. Du sikrer også at den løbende drift af den samlede bygningsmasse bliver sat i system – og prioriteret.

I tilfælde af større renoveringsprojekter – og evt. fremtidige nybygprojekter - skal du kunne udarbejde projektmateriale og indstillinger, der kan indgå i grundlaget for beslutninger for såvel ledelse som politikere.

Det vil derfor være et aktiv, at du har indsigt i offentlige beslutningsprocesser og hvad der forventes af baggrundsmateriale for at kunne træffe sådanne beslutninger.

I denne stilling får du mulighed for at sætte et stort aftryk på de rammer, der bidrager til et beredskab, hvor vi hele tiden skal være klar og hvor medarbejderne skal have et godt fysisk arbejdsmiljø der understøtter det psykiske arbejdsmiljø.

Du kommer til at indgå i en organisation med dygtige kolleger som alle sidder med stor viden, som de er klar til at dele ud af. 

Alle i Midtjysk Brand & Redning arbejder med en stor grad af åbenhed, fleksibilitet, hjælpsomhed og lyst til at dyrke det sociale. Dette skal du som person bidrage til.

Om os
Midtjysk Brand & Redning er et § 60-selskab, der ejes af Viborg og Silkeborg kommuner, og som leverer tryghed og sikkerhed til knap 200.000 borgere og rigtig mange virksomheder. 

Vi er under stor udvikling de kommende år, hvilket ikke mindst omfatter bygningerne, der rummer vores køretøjer, materiel og værksteder.

Vi arbejder med udgangspunkt i det stærke værdigrundlag: Tryghedsskabende, dygtighed og ordentlighed.

Din arbejdsplads er Silkeborg og Viborg Kommuner.  

Hvad tilbyder vi?

  • Et alsidigt og varieret job, hvor ikke to dage er ens
  • Et fagligt stærkt miljø
  • Et dækningsområde med mange spændende projekter, stor befolkningstilvækst og et erhvervsliv i markant og spændende vækst
  • En bred opgaveportefølje med mange eksterne samarbejdspartnere
  • Et stærkt kollegialt fællesskab med en god og uformel omgangstone
  • En arbejdsplads med konstant fokus på udvikling og innovation som medarbejderne bidrager til at skabe
  • Mulighed for at indgå i det operative beredskab

Om dig

Vi kan forestille os mange forskellige profiler. Din baggrund kan være ingeniør, bygningskonstruktør, maskinmester, katastrofe- og risikomanager med stor viden om bygninger eller lignende. Du kan også have erfaring med drift og/eller udvikling af bygninger fra andre stillinger som f.eks. facility management.

Det vil være en stor fordel at have kendskab til beredskabsområdet (ambulance, politi eller redningsberedskab) men det er ikke et krav.

For at du lykkes skal du være struktureret helt ud til fingerspidserne og samtidig en stærk teamplayer.

Ansættelse forventes at være fra 1. august 2024. Nærmere dato kan aftales ift. afvikling af sommerferie.
 
Læs mere om Midtjysk Brand & Redning på vores hjemmeside www.mjbr.dk.

CV og ansøgning: 

Dit CV og ansøgning skal fremsendes elektronisk. Husk at vedlægge dokumentation for uddannelser, tidligere ansættelser samt eventuelle referencer. 

Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse mellem Kommunernes Landsforening og den forhandlingsberettigede organisation.  

Den rette kandidat vil kunne indgå i indsatsledervagten i Midtjysk Brand & Redning, hvor vagten skal dækkes fra hhv. Viborg eller Silkeborg på rådighedsvilkår efter gældende lokalaftale. Dette sker fra eget opholdssted udenfor alm. åbningstid. 
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte konstitueret beredskabsdirektør Lasse Clemensen på tlf. 2181 9137. 
 
Ansøgningsfrist onsdag 19. juni 2024. 

Udvælgelse af kandidater sker torsdag 20. juni 2024, hvorefter kandidater indkaldes.

1. samtale afholdes mandag 24. juni 2024 og 2. samtale afholdes onsdag 26. juni 2024.

Kandidater som går videre til 2. samtale vil blive præsenteret for forskellige faglige og/eller relationelle dilemmaer, som man skal præsentere et løsningsforslag på ved 2. samtale
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Bemærk: det er Silkeborg Kommune der håndterer rekrutteringen.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Midtjysk Brand & Redning, Kejlstrupvej 99C, 8600 Silkeborg. 
 
Ansættelse ved Midtjysk Brand & Redning afhænger af fremvisning af privat straffeattest, samt for nogle medarbejdergrupper en børneattest og/eller en sikkerhedsgodkendelse til sikkerhedsniveau ”Hemmelig”, der kan opretholdes i hele ansættelsen.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Kejlstrupvej 99 C, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055113

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook