Byggesagsbehandler med flair for den gode dialog

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Silkeborg Kommune søger en engageret og serviceorienteret byggesagsbehandler, der kan understøtte byudviklingen og som kan hjælpe borgere og erhvervsliv med at komme i mål med godkendelse af byggeprojekter. 

Der er fortsat vækst og god fart på byudviklingen i Silkeborg Kommune. Nye boligprojekter skyder op i Silkeborg by og omegnsbyerne, og der er mange spændende byggeprojekter med både nye bydele, højhuse, byomdannelse og etablering af mindre og større virksomheder. Derfor søger vi en kollega til vores byggesagsteam. I Silkeborg Kommune vil vi være en god samarbejdspartner for dem, der vil bygge og bo i vores kommune. Samtidig arbejder vi for at passe på og udvikle de helt særlige kvaliteter, der kendetegner Silkeborg Kommune og få mere kvalitet ind i vores bygninger og byområder.

Du bliver en del af Team Byg med 14 engagerede kollegaer. Vi garanterer en hverdag med masser af ansvar og udfordringer, faglig sparring på højt niveau og en fleksibel hverdag.

Om stillingen:
Vi søger en kollega, der motiveres af dialogen med borgere og virksomheder, og som samtidig kan levere gode bygge- og planafgørelser i et borger- og virksomhedsrettet fokus, hvor det er vigtigt, at der bliver lyttet til ønsker samtidig med at lovens anvisninger følges.

I stillingen vil du komme til at arbejde med mange forskellige typer af byggerier, og afhængig af dit erfarings- og kompetenceniveau vil vi tilpasse det konkrete jobindhold.  

Dine arbejdsopgaver:
 

  • At gennemføre myndighedsbehandling af byggeansøgninger med henblik på tilladelser efter Byggeloven og anden lovgivning, herunder Planlovning.
  • At kunne facilitere gode forhåndsdialoger og servicere borgere med råd og vejledning indenfor bygge- og planlovsområdet. Du vil komme til at drøfte løsninger på bygningsmæssige problemstillinger med både professionelle rådgivere og med private bygherrer uden faglig indsigt.
  • At afgøre dispensationssager inden for Planlovens område, og alt afhængig af hvordan vi disponerer opgaverne i teamet, kan der være kondemneringssager inden for Byfornyelsesloven.
  • At deltage i udarbejdelse af sagsfremstillinger til de politiske udvalg.
  • At bidrage til teamets samlende opgaveportefølje efter behov.


Vi tilbyder:

  • Et spændende job med varierende opgaver og indflydelse på opgaveløsning.
  • Teambaseret arbejdsform i selvstyrende teams med mulighed for indflydelse på udvikling og arbejdsprocesser.
  • Et stærkt fagligt miljø, engagerede kolleger og en uformel omgangstone.
  • Gode muligheder for faglig- og personlig udvikling.
  • 37 timers arbejdsuge inkl. frokost, flekstidsordning, kantineordning, sundhedsordning mm.


Vi lægger vægt på, at du: 

  • Har en uddannelse som arkitekt, ingeniør, bygningskonstruktør eller lignende.
  • Er digital parat og har erfaring med relevante byggesagsprogrammer, ESDH, Adobe pro mm. (Vi anvender KMD Nova).
  • Har dokumenteret erfaring med myndighedsbehandling af byggesager.
  • Arbejder struktureret ud fra de aftalte rammer for sagsbehandlingen.
  • Er service- og løsningsorienteret og ser muligheder frem for begrænsninger.
  • Er samarbejdsorienteret, åben for sparring og har gåpåmod.  
  • Sammen med dit team tager ansvar for opgaverne og evner at følge dem i mål.
  • Er stærk i både mundtlig og skriftlig kommunikation.


Yderligere information:
Stillingen er placeret hos Byg og Informatik, der er en sektion med 41 medarbejdere i Teknik- og Miljøafdelingen. Opgaverne i Byg og Informatik er organiseret i fire teams, og du vil blive tilknyttet ”Team Byg”, hvor der foruden dig er 14 medarbejdere.
Se evt. https://silkeborg.dk/Kommunen/Afdelinger-og-ledelse/Teknik-og-Miljoeafdelingen/Informatik-og-Byg

Jobbet er som udgangspunkt på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Stillingen ønskes besat 1. august 2023 – evt. 15. august 2023, hvis dette ønskes.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Byg- og Informatikchef Jakob Kirkegaard på tlf. 2420 7762 eller fagkoordinator Michael Lund på tlf. 8970 1475.

Ansøgningsfrist torsdag 15. juni 2023

Ansættelsessamtaler afholdes fredag 22. juni 2023 fra kl. 08.30 til 13.00.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik nedenfor på AnsøgVedhæft din ansøgning og relevante bilag.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://silkeborg.career.emply.com/ad/byggesagsbehandler-med-flair-for-den-gode-dialog/ajhpxu/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840954

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet