Dataspecialist til Teknik- og Miljøafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Teknik- og Miljøafdelingens Informatiksektion har vi brug for dig, der ikke bare taler om alt det, vi kan med data og datadrevne beslutninger, men som også handler og skaber resultater.
 

Jobbet som dataspecialist i Informatik er alsidigt: Vi opsamler data via nationale datasamlinger, fra droner og via klassisk landmåling. Vi foretager dataanalyser for flere af kommunens andre afdelinger, vi udarbejder ledelsesinformation via Power BI, vi arbejder med IOT /Smart City, vi er aktive i OpenData.dk, vi deltager i udviklingsprojekter, vi arbejder med 3D-bymodeller, vi underviser og formidler, vi supporterer og drifter – alt med (geo)data som omdrejningspunkt. Vores dataarbejde bruges til både sagsbehandling, politiske beslutningsprocesser og forskellige udviklingsprojekter. Vi har samlet en vifte af opgaverne i denne grafiske fremstilling.
 
Om jobbet
Vil og kan du lave dataanalyser, der understøtter det tekniske fagområde og vores beslutningsprocesser? Bidrage til forståelsen og anvendelsen af nye teknologier og datatyper? Fortolke og formidle analysemetoder, så de kan omsættes i en praktisk hverdag? Så har vi en stilling, som du selv kan være med til at forme og udvikle.  
  
I Informatik har vi skabt et unikt fagligt arbejdsmiljø med en åben dialogkultur og med plads til forskellighed og personlig udvikling. Vi arbejder både team- og projektorganiseret ud fra en agil og eksperimenterende tilgang. Som vores nye dataspecialist får du muligheden for at tage medansvar for et prioriteret og betydningsfuldt fagområde i en stor og innovativ kommune.

Vi tilbyder:
   • Et spændende og varieret jobindhold med stor indflydelse på din opgaveløsning.
   • Gode udviklingsmuligheder, både fagligt og for dig personligt.
   • En dagligdag, der både byder på team- og projektarbejde. Det er særligt for de tværgående indsatser, at vi arbejder projektbaseret.
   • En fleksibel hverdag i et uformelt arbejdsmiljø med rummelighed og plads til humor.

 Vi mangler dig og dine kompetencer til:
   • At understøtte organisationen med forretningsorienterede dataanalyser.
   • At varetage dele af arbejdet med dataindsamling, dataforædling, datavask, og dataformidling – herunder arbejde med geografiske dataanalyser, tematiseringer og visualiseringer.
   • At arbejde med drift og udvikling af vores GIS- og (Geo)datasystemer. Vi anvender bl.a. Spatial Suite, QGIS, Azure-komponenter, MSSQL, FME.
   • At sørge for dataimport/eksport fra vores forskellige systemer. Vi anvender primært programmet FME som grundlag hertil.
   • At indgå som et aktivt medlem til løsningen af teamets daglige opgaver.
   • At bidrage til og fastholde Teknik- og Miljøs Digitaliseringsstrategi.

Vi lægger vægt på, at du: 
   • Har en relevant uddannelse og praktisk erfaring med anvendelse og brug af geodata.
   • Har en udadvendt tilgang, er serviceminded og åben for dialog, samarbejde og sparring.
   • Har stor teknologisk forståelse og interesse.
   • Har gode analytiske evner, er struktureret og kan drive processer.
   • Har kendskab til forretnings- og IT-arkitektur.
   • Har erfaring med håndtering og anvendelse af SQL og XML/JSON.
   • Har erfaring med websnitflader til dataudveksling og sikkerhed.
   • Har erfaring med databasehåndtering, datafangst og organisering.
   • Har kendskab til scripting og kodning, fx Python, Node.JS, PowerShell.
   • Har kendskab til Spatial Suite, GIS-programmer, FME, spatiale databaser, web-services m.m.

Vi værdsætter dine personlige kompetencer højt og leder efter en kollega med den rette personlighed frem for en konkret faglighed. 

Praktisk information

Stillingen er placeret hos Byg og Informatik, der er en sektion med 40 medarbejdere i Teknik- og Miljøafdelingen. Opgaverne i Byg og Informatik er organiseret i 4 teams, og du vil blive tilknyttet teamet ”Kort og Geodata”, hvor der foruden dig er 5 medarbejdere. Der er tale om en genbesættelse, da vores dygtige kollega har fået nyt job.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår indgår vi efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Arbejdet foregår på Silkeborg Rådhus. 

Vi er en arbejdsplads med fleksibilitet, der går begge veje og med mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale. Der er desuden flekstid. 

Byg og Informatik har bl.a. ansvaret for kommunens GIS- og kortgrundlag, ejendomsdata, afdelingens IT og digitalisering, stabsfunktion med koordinering af økonomi, personaleforhold og -administration, dagsordenproduktion, projekt- og porteføljestyring, byggesagsbehandling m.m. Du kan læse mere på afdelingens hjemmeside

Yderligere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Byg- og Informatikchef Jakob Kirkegaard på tlf. 2420 7762 eller Lars Damgaard på tlf. 8970 1488.

Ansøgningsfrist mandag 13. november 2023.

Ansættelsessamtaler afholdes torsdag 23. november 2023.

Tiltrædelse forventes1. januar 2024.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.

Klik på ANSØG. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

Indsæt evt. sætning om straffeattest:
 
Vi indhenter børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte. Vi indhenter også børneattest for ægtefælle, samlever, hjemmeboende børn over 15 år og andre, hvis de har mulighed for at opnå direkte kontakt med børn under 15 år.
 
Når vi ansætter personale inden for sundheds- og omsorgsområdet er en betingelse at den person, vi ønsker at ansætte kan fremvise en tilfredsstillende privat straffeattest.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933198

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook