BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en engageret og relationel stærk demenskonsulent, med en relevant faglig baggrund, til vores demensteam. Det er vigtigt, at du har interesse og viden indenfor demensområdet.
Demensteamet er forankret i Sundhed og Trivsel, der består af demensteamet og af Sundhedshuset. Du bliver på daglig basis en del af en medarbejdergruppe med meget dedikerede og fagligt dygtige ansatte med forskellige uddannelsesbaggrunde. Demensteamet består af i alt tre konsulenter og en udviklingskonsulent.
I Silkeborg Kommune vægter vi arbejdet indenfor demens meget højt, så vi til stadighed kan understøtte borgerne og deres familier med bedst muligt at bevare livskvaliteten. Vi har i teamet deraf kontinuerligt fokus på at udvikle området. For tiden, har vi særligt fokus på faglig ledelse og personcentreret omsorg. Et andet vigtigt fokusområde er fortsat implementering af kognitiv stimulationsterapi, CST.
Med det formål at støtte borgerne bedst muligt har konsulenterne et bredt samarbejde internt og eksternt. Samarbejdspartnere er således fx hjemmeplejen, sygeplejen, plejecentrene, daghjemmene og myndighed samt lægehusene, hukommelsesklinikken, psykiatrien, klinik for ældre sygdomme, jobcenteret, og civilsamfundet. Dertil løftes mange af opgaverne i godt samarbejde med frivillige.
Kandidatens profil
- Giver følgeskab til ledelse
- Det er en fordel, hvis du har en diplomuddannelse i demens
- Du arbejder ud fra en rehabiliterende- og sundhedsfremmende tilgang og er tydelig og anerkendende i din kommunikation
- Du understøtter organisationen retningslinjer og strategiske fokus indenfor området og har samtidig blik for at byde ind med nye relevante tiltag
- Du evner at praktisere faglig ledelse gennem en facilitatorrolle, og derved understøtter en opgaveløsning, hvor kolleger reflekterer over egen praksis
- Mestrer at støtte mennesker i krisesituationer
- Du har høj grad af empati og en oprigtig interesse i at støtte mennesker ramt af demens
- Du balancerer høj faglighed og professionalitet sammen med en lyttende og nysgerrig tilgang overfor dine kollegers perspektiver
- Kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i konstruktivt samarbejde
Arbejdsopgaver
Arbejdsopgaverne som demenskonsulent er mangeartede. Kerneopgaven er at samarbejde med den enkelte borger, dennes familie og eventuelt andre kolleger, der er i kontakt med dem om at bidrage til, at bevare højest mulig livskvalitet.
Det er vigtigt at have et konstant fokus på, hvordan samarbejdet omkring den enkelte borger bedst muligt faciliteres. Dette kræver gode samarbejdsevner i forskellige fokus og blik for, hvem der med fordel bør inddrages.
Der er et fokus i teamet på at understøtte og facilitere borgerne og deres pårørende i at skabe netværk. Vi har derfor udviklet diverse tilbud hertil, bl.a. cafétilbud. Disse vil også skulle varetages og udvikles, dette i godt samarbejde med frivillige.
Der vil også løbende skulle holdes foredrag, oplæg og undervise i relevante emner.
Du vil blive en del af en arbejdsplads med høj faglighed, stor optagethed af arbejdet, stor grad af empati og gode samarbejdsevner.
Arbejdstiden er hovedsagelig ml. kl. 7.00-16.00, men der vil også løbende ligge opgaver udenfor dette tidsrum.
Stillingen er på 37 timer ugentligt med start 1. november 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte demenskonsulent Gitte Madsen på tlf. 2129 9934 i uge 30 og 31, demenskonsulent Marianne Basse på tlf. 2170 5393 i uge 31 og 33, leder af Sundhed og Trivsel Lotte Skytte på tlf. 2068 7603 i 32 og 33.
Ansøgningsfrist søndag 18. august 2024. Første samtale afholdes onsdag 25. september 2024 og anden samtale afholdes fredag 27. september 2024.
Der vil blive sendt en case til forberedelse til anden samtale.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
Når vi ansætter personale inden for sundheds- og omsorgsområdet er en betingelse at den person, vi ønsker at ansætte kan fremvise en tilfredsstillende privat straffeattest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Toldbodgade 29, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084445