BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du stærk i IT og digitalisering og nysgerrig på hvordan du kan bidrage til at digitalisere ejendomsdriften i Silkeborg Kommune?
Ejendomme søger en kollega til at understøtte medarbejderne i den daglige drift af vores IT-systemer og mobil-værktøjer samt sikre en effektiv digital udvikling.
Du vil samtidig fungere som bindeled til Silkeborg Kommmunes IT-afdeling, som står for den overordnede og centrale drift af IT- og mobil-landskabet, og du vil agere bindeled til dine øvrige kollegaer i Ejendomme som arbejder med IT-drift.
Du vil træde ind i et team bestående af stærke fagligheder indenfor IoT, data i FM og byggeri, teknisk design mv.
Du vil bidrage med stærke kompetencer indenfor IT, support og systemdrift samt en nysgerrighed på hvordan nye værktøjer kan anvendes og hvordan processer kan digitaliseres og standardiseres.
Arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil fordele sig indenfor nedenstående to overordnede områder, og fordelingen af opgaver imellem dig og kollegaerne vil tage udgangspunkt i interesser og kompetencer, men det er afgørende at du kan byde ind på de fleste af nedenstående opgaver.
IT-support og understøttelse af drift – F.eks.:
- Support og assistance til kollegaer for at sikre effektiv drift af IT-systemer og mobil-værktøjer
- Facilitering af netværk for andre IT-kontaktpersoner i Ejendomme
- Løbende udvikling af brugervejledninger og procedurer for at sikre effektiv drift
- Kontaktperson til Silkeborg Kommunes IT-afdeling og sikre overholdelse af politikker og procedurer
- Håndtering af IT-indkøb herunder afrapportering vedr. budgetter, samt praktisk forberedelse og opsætning samt distribution af udstyr ved nye medarbejdere eller opgradering
Digitalisering og udvikling – F.eks.:
- Understøtte udvikling og implementering af nye systemer og metoder i Ejendomme
- Kortlægge og kvalificere brugen af forskellige værktøjer i Ejendomme med det sigte at højne kvalitet og effektivitet
- Assistere med praktisk håndtering af opgaver i forbindelse med f.eks. IoT-opgaver
- Igangsætte og drive test og implementering af nye digitale værktøjer
Efter kort tid i stillingen har du skabt dig et overblik over det digitale landskab i Ejendomme og en begyndende forståelse for din rolle i sektionen, og du assisterer kollegaerne i deres dagligdag og begynder at se potentialer for udvikling og forbedring.
Efter længere tid i stillingen er du tryg som en central figur i Ejendomme, og din tid fordeler sig mellem at sikre den daglige drift via support og støtte til kollegaerne og udvikling af supportfunktionens rolle og netværk og du er i gang med at teste og implementere nye værktøjer og systemer i Ejendomme.
Din arbejdstid fordeler sig mellem skrivebordet, mødelokalerne, din hjemmearbejdsplads og hos kollegaerne ude i vores ejendomme. Dine snitflader vil være mange og bl.a. omfatte de nærmeste kollegaer og de mange interne fagligheder i Ejendomme, men også dine kollegaer bredt i den kommunale organisation, hvor du på sigt navigerer trygt. Du vil ligeledes få mange snitflader ud af vores organisation, når du kommunikerer med samarbejdspartnere og leverandører.
Baggrund og kvalifikationer
Du har formentligt en IT-teknisk baggrund og har erfaringer med eller interesse for at arbejde med support og udvikling. Du har måske kendskab til at arbejde med IT og data i sammenhæng med byggeri eller ejendomsdrift, og har kendskab til at arbejde med databaser og platforme til datadeling.
Du kan sætte flueben ud for de fleste af disse:
- En systematisk og struktureret tilgang til problemløsning og planlægning
- Hjælpsom og imødekommende og trives med at håndtere små og større udfordringer for dine kollegaer
- Identificerer potentialer for forbedring og igangsætter initiativer
- Nysgerrig på nye værktøjer og metoder og vil være med til at drive en digital udvikling
Organisationen anvender Microsoft Office 365 samt øvrige Microsoft applikationer derudover Apple Iphones. Et kendskab til dette vil derfor være en forudsætning.
Vi tilbyder:
- En plads på holdet hos en af Danmarks førende kommuner indenfor ejendomsdrift, hvor der sker en rivende udvikling indenfor dataanvendelse og digitalisering
- En rummelig arbejdsplads med høje forventninger til kvaliteten i de ydelser vi leverer til vores samarbejdspartnere
- Gode kollegaer med et højt fagligt niveau – hvor de gode løsninger skabes i team-samarbejdet, og hvor den uformelle omgangstone er kendetegnende
- Faglig sparring og udvikling af dine kompetencer
- Mulighed for selv at tilrettelægge din arbejdsdag, som veksler mellem skrivebord og vores bygninger, og hvor plads til fritid og familie vægtes højt – og hvor fleksibilitet ift. hjemmearbejde er en selvfølge
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling på 37 timer, men andre forhold kan drøftes.
Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.
Silkeborg Kommune Ejendomme
Vi varetager udvikling, drift og vedligeholdelse af kommunens ejendomsportefølje på ca. 700.000 m2 efter principperne i Facility Management.
Du vil blive en del af sektionen Projekt- & Driftsudvikling, hvor mange specialister og fagligheder er samlet. Sektionen har ansvaret for at drive den tværgående udvikling og for at sikre kvaliteten bredt i vores leverancer.
Her er desuden forankret vores kompetencer indenfor digitalisering, drift og udvikling af systemer i afdelingen, data-anvendelse på tværs samt support af den daglige IT-drift samt vores digitale tegninger.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lars Thygesen på tlf. 2498 8669 på sms, hvorefter jeg ringer tilbage.
Ansøgningsfrist torsdag 1. februar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt på Silkeborg Rådhus torsdag 7. februar 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Østergade 1, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971028