BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Du har muligheden for at fortsætte udviklingen af vores rehabiliterende indsatser til borgere med psykiatriske sygdomme. Vi søger nemlig en ambitiøs og dedikeret funktionsleder.
Som funktionsleder kommer til at stå i spidsen for et at vore psykiatritilbud, som består af et botilbud med 17 beboere og et team, der yder støtte til borgere i eget hjem, et bofællesskab og ind i et værested.
Vi vil gerne have stillingen besat pr. 1. marts 2024.
Fokus og organisering
Du kommer til at arbejde i Social-, psykiatri- og Rusmiddelsektionen, som har en recovery-orienteret tilgang - og hvor vi fokuserer på borgerens empowerment og løbende udvikler vores rehabiliterende indsatser.
Vi indgår i partnerskaber med kommunens øvrige afdelinger, med den regionale psykiatri samt med andre aktører for at skabe de mindst indgribende og mest sammenhængende tilbud til borgerne.
I vores sektion arbejder vi aktivt og løbende med at udvikle kvaliteten i indsatserne for borgerne. Organisationskulturen er kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og højt fagligt ambitionsniveau.
Social-, psykiatri- og Rusmiddelsektionen hører under Socialafdelingen, og du kan se mere om vores organisering her.
Dine primære ansvarsområder
Som funktionsleder har du ansvaret for den daglige personaleledelse af ca. 26 medarbejdere. Inden for de næste år samles funktionerne ved botilbuddet, som udvides med et byggeri med fem boliger og lokaler til værested og bostøtte medarbejdere i tilknytning hertil.
Du får din base på Bostedet i Kjellerup og vil have ugentlige møder på flere af de øvrige tilbud i afdelingen.
Din opgave er blandt andet at:
- Sikre høj faglighed i tilbuddene
- Tilrettelægge personaleressourcer sammen med medarbejderne
- Sikre, at områdets økonomiske ramme overholdes
- Der, i samarbejde med medarbejdere, er de rette kompetencer til opgaveløsningerne
Du skal i samarbejde med lederteamet skabe rammerne for, at opgaverne løses effektivt og på et højt fagligt niveau. Og du skal være med til at omsætte strategier og visioner til handling, så vi når vores mål og ønskede resultater.
Du kan læse mere om Silkeborg Kommunes ledelsesgrundlag her.
Det ønsker vi os
Vi drømmer om, at vores kommende leder skal have:
- Fokus på styrken ved det gode samarbejde og den tillidsvækkende dialog både blandt borgere, pårørende, medarbejdere og samarbejdspartnere
- Evnen til at skabe enkle og bæredygtige løsninger ind i en given økonomisk ramme, og holde balancen mellem ’sikker drift’ og udvikling af tilbuddene
- Har en innovativ og nytænkende tilgang til ledelse og opgaveløsningen
- Erfaring med indsatser i forhold til målgrupperne
- Bred erfaring med ledelse – fx i form af en efteruddannelse i ledelse
- En social- eller sundhedsfaglig uddannelse
Det får du hos os
Du kommer til at arbejde i en organisation, hvor:
- Helhed, sammenhæng og samskabelse er fundamentet for den fortsatte udvikling
- Vi sammen tilpasser løsningerne til opgaverne og arbejder ud fra et fælles ledelsesgrundlag, mål og strategier
- Vi kontinuerligt er på vej med spændende, udfordrende og mangesidige opgaver
- Medarbejdere har stort engagement - og hvor vi prioriterer høj faglighed
- Du refererer til sektionslederen og indgår i en velfungerende og kompetent ledergruppe med ni lederkollegaer, hvor sparring og udvikling af ledelsesfaglighed prioriteres
På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kirsten Slumstrup på tlf. 21 25 47 60.
Ansøgningsfrist onsdag 10. januar 2024.
Første ansættelsessamtale forventes afholdt mandag 15. januar 2024, hvorfra to kandidater vil blive udvalgt til en anden samtalerunde torsdag 18. januar 2024.
I perioden mellem de to samtaler gennemfører de to kandidater, der udvælges til at gå videre, en personprofil, som er en del af indholdet på den anden samtale.
Tiltrædelse forventes 1. marts 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Vestergade 9, 2 sal, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960291