GIS- og dataspecialist til Teknik- og Miljøafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil og kan du lave dataanalyser, der understøtter det tekniske fagområde og vores beslutningsprocesser, og som bidrager til forståelsen og anvendelsen af nye teknologier og data? Så har vi en spændende jobmulighed til dig.

Du er engageret og teknisk stærk, og du har en datamæssig/geofaglig baggrund. Hvordan du har tilegnet dig viden og evner om (geo)data og GIS er ikke vigtigt for os, og erfaring fra tidligere job er ikke krav, men vil tælle positivt i vurderingen.

Du brænder for at arbejde med data, for at anvende data til at udvikle fagområderne og til at understøtte beslutningsprocesser. Du brænder for at fortolke og formidle analysemetoder, så de kan omsættes i en praktisk hverdag. Som vores nye GIS- og dataspecialist får du muligheden for selv at være med til at forme og udvikle stillingen, og for at tage medansvar for et prioriteret og betydningsfuldt fagområde i en stor og innovativ kommune.

I Informatik har vi skabt et unikt fagligt arbejdsmiljø med en åben dialogkultur og med plads til forskellighed og personlig udvikling. Vi arbejder både team- og projektorganiseret ud fra en agil og eksperimenterende tilgang. 

Fokus er data, men jobbet er alsidigt

Vi indhenter data via nationale datasamlinger, fra droner og via klassisk landmåling. Vi foretager dataanalyser bredt i kommunen, vi bearbejder data til ledelsesinformation, vi arbejder med IOT /Smart City, vi er aktive i OpenData.dk, vi deltager i udviklingsprojekter, vi arbejder med 3D-bymodeller, vi underviser og formidler, vi supporterer og drifter – alt med (geo)data som omdrejningspunkt. Se mere om alsidigheden i denne grafiske fremstilling.

Data og anvendelse af data er og bliver i højere og højere grad kernen i Teknik- og Miljøafdelingens arbejde med planlægning, naturen, miljøet og infrastrukturen i kommunen. Vi udvikler og innoverer med det udgangspunkt.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og varieret jobindhold med stor indflydelse på opgaveløsningen
  • Gode kollegaer og gode udviklingsmuligheder, både fagligt og for dig personligt 
  • En hverdag der byder på både team- og projektarbejde med selvstændigt ansvar
  • Et uformelt arbejdsmiljø med rummelighed og plads til humor
  • En fleksibel arbejdstid med gode muligheder for hjemmearbejdsdage

Vi mangler dig og dine kompetencer til at:

  • Understøtte organisationen med forretningsorienterede dataanalyser
  • Varetage dele af arbejdet med dataindsamling, dataforædling, datavask, og dataformidling – herunder arbejde med geografiske dataanalyser, tematiseringer og visualiseringer
  • Arbejde med drift og udvikling af vores GIS- og geodatasystemer. Vi anvender bl.a. Spatial Suite, QGIS, Azure-komponenter, MSSQL, FME
  • Sørge for dataimport/eksport fra vores forskellige systemer. Vi anvender primært programmet FME som grundlag hertil
  • Deltagelse i fælleskommunale udviklingsopgaver og bidrage til vedligehold og opdatering af fællesoffentlige data
  • Indgå som et aktivt medlem til løsningen af teamets daglige opgaver og bidrage til og fastholde Teknik- og Miljøs Digitaliseringsstrategi

Vi værdsætter dine personlige kompetencer højt og leder efter en kollega med den rette personlighed frem for en konkret faglighed. 

Vi lægger vægt på, at du har:

  • En relevant uddannelse som f.eks. landinspektør, Geograf, Kort- og landmålingstekniker el. 
  • Praktisk erfaring med anvendelse og brug af (geo)data
  • Kendskab til/erfaring med anvendelse af (Geo)data og GIS, SQL, FME, Spatial Suite, spatiale databaser, web-services m.m.
  • Udadvendt tilgang, serviceminded og åben for dialog, samarbejde og sparring
  • Stor teknologisk forståelse og interesse i at følge med i den nyeste udvikling indenfor (geo)data-området
  • Gode analytiske evner, er struktureret og kan drive processer
  • Kendskab til databaser, datakvalitet, datamodellering, visualisering og præsentation af data – herunder kendskab til ejendomsdata, grunddataprogram, mv.

Velkommen til Teknik og Miljø
Plan, Byg og Informatik er en af tre sektioner i Silkeborg Kommunes Teknik- og Miljøafdeling.  Opgaverne i Plan, Byg og Informatik er organiseret i 8 teams, og du vil blive tilknyttet teamet ”Kort og Geodata”, hvor der foruden dig er 5 medarbejdere. Der er tale om en genbesættelse, da vores dygtige kollega har fået nyt job.

Plan, Byg og Informatik har bl.a. ansvaret for kommunens GIS- og kortgrundlag, ejendomsdata, afdelingens IT og digitalisering, myndigheds- og driftsopgaver indenfor udvikling af lokalplaner, planstrategi og kommuneplanlægning, byudvikling og landzoneadministration samt håndtering af byggesager og tilladelser. 

Vi har et godt samarbejde og glæder os til at møde dig, der er med på at løse, udvikle og udfordre svære problemstillinger. Med en god portion humor er du med til at skabe den gode arbejdsdag sammen med os.

Læs mere om vores organisering i Plan, Byg og Informatik her:

Vi ser frem til at byde dig velkommen.

Ansøgningsfristen er søndag den 2. juni 2024.

Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler mandag den 10. juni 2024.

Forventet tiltrædelse er 1. august 2024. Er der særlige feriehensyn, så prøver vi at imødekomme disse.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Du vil få arbejdsplads på Silkeborg Rådhus, Søvej 3, 8600 Silkeborg.

Vi er en arbejdsplads med fleksibilitet, der går begge veje og med mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale. Der er desuden flekstid. 

Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, eller hvordan det er at arbejde i Teknik og Miljø, er du velkommen til at kontakte; 

  • Jakob Kirkegaard, Chef for Plan, Byg og Informatik, tlf. 24 20 77 62, 
  • Lars Bomholt Damgaard, GIS- dataspecialist i Team Kort og Geodata, tlf. 89 70 14 88
  • Sisse Koudal Christensen, GIS-medarbejder i Team Kort og Geodata, tlf. 89 70 14 85

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6047847

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook