Juridisk rådgiver til Silkeborg Kommunes Jurateam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vores kollega har fået nye udfordringer. Derfor søger Silkeborg Kommunes Jurateam en ny kollega.

Dine arbejdsopgaver
Dit primære ansvarsområde vil være at fungere som rådgiver i forhold til juridiske spørgsmål indenfor teknik- og miljøområdet, særligt i forhold til planloven og byggeloven. I samarbejde med en kollega bliver du kontaktperson for Teknik- og Miljøafdelingen.

Du vil også skulle yde rådgivning om generel forvaltningsret, håndtere anmodninger om aktindsigt samt undervise internt i kommunen.

Dertil vil du skulle deltage i løsningen af andre opgaver i Jurateamet - alt afhængig af dine kompetencer og kvalifikationer. Øvrige opgaver er eksempelvis indenfor obligationsret, erstatningsret og kommunalfuldmagtsreglerne.

Hvem er du?

Vi søger en kollega, der:

  •  er uddannet cand.jur.
  • har særligt kendskab til Teknik- og Miljøafdelingens område, herunder især plan- og byggeret – fx fra en anden kommune eller en klageinstans for området
  • har godt styr på de forvaltningsretlige regler
  • har god politisk forståelse
  • kan arbejde analytisk og selvstændigt og er i stand til at prioritere egne opgaver – også når der kommer nye opgaver med korte deadlines 
  • er god til at formidle sit budskab på en praksisnær måde, både i skrift og tale
  • har gode samarbejdsevner og trives i et storrumskontor

Derfor skal du søge jobbet

Vi tilbyder, at du: 

  • bliver en del af et velfungerende team med gode kolleger og et godt arbejdsmiljø, hvor vi er vant til at løbe stærkt, samtidig med at vi har det sjovt og rigtig godt med hinanden
  • får mulighed for at medvirke til, at kommunen håndterer sager korrekt i første instans
  • bliver en del af en stor kommune i stadig udvikling, hvor der lægges vægt på at arbejde i sammenhæng såvel internt i "huset" som i forhold til borgerne og det samfund, vi er en del af
  • får et alsidigt job med ansvar og indflydelse
  • får mulighed for ugentlig hjemmearbejdsdag og fleksible arbejdstider
  • får mulighed for deltagelse i relevante kurser, faglige netværk og intern sparring

Hvem er vi?

Jurateamet er en del af staben Organisation og Personale. Vi er et team på 7 jurister, hvoraf den ene stilling er ledig. Jurateamet rådgiver hele kommunen fra sagsbehandler og chef i den enkelte afdeling til direktionen.
Vi har forskellige ansvarsområder og er hver især kontaktperson for de forskellige afdelinger. Kontaktpersonen løser opgaverne enten selvstændigt eller i samarbejde med kollegerne fra Jurateamet.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at ringe til juridisk specialkonsulent Maja Frydendahl Lauvring på tlf. 2137 9676.

Ansøgningsfrist søndag den 22. september og ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 26. september. 
Tiltrædelse 1.  november 2024 eller snarest muligt. Vi venter gerne på den rigtige.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6108075

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook