Jurist / barselsvikariat til Socialtilsyn Midt

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private som offentlige tilbud og plejefamilier inden for det specialiserede socialområde. Vi fører tilsyn med ca. 1200 plejefamilier og 500 sociale tilbud. I Socialtilsyn Midt er vi ca. 90 ansatte herunder 20 i staben, hvor stillingen er placeret. 

En af vores dygtige jurister går på barsel i februar, og derfor er der nu en mulighed for at blive en del af vores jurateam. 

I staben og i Socialtilsyn Midt generelt lægger vi vægt på, at det er rart at være på arbejde. Du bliver derfor også en del af et rigtig godt arbejdsfællesskab, hvor der er højt til loftet og god humor. I staben vil du arbejde sammen med forskellige faggrupper som økonomer, socialrådgivere, akademikere og kontoruddannede. Den fælles opgave er at sikre, at tilsynskonsulenter og ledelse understøttes i tilsynsarbejdet. Vi leder efter den rigtige kollega, så du behøver ikke at kunne det hele i forvejen.

Socialtilsynet varetager myndighedsopgaver jf. lov om socialtilsyn, og derudover har vi en række interne og eksterne vejledningsopgaver. 

Sammen med tre øvrige jurister og vores to studentermedhjælpere vil du bl.a. være ansvarlig for;

  • Agterskrivelser og afgørelser inden for lov om socialtilsyn, herunder udstedelse af påbud, afgørelser om skærpede tilsyn og inddragelse af godkendelse
  • Vurdering og behandling af bestyrelses- og fondsforhold i sociale tilbud
  • Godkendelse af og/eller vurderinger af vedtægter og driftsoverenskomster
  • Deltagelse i partshøringsmøder i forbindelse med påtænkte bebyrdende afgørelser
  • Behandling af aktindsigtsanmodninger
  • Håndtering af indberetninger af magtanvendelser 
  • Betjening af whistleblowertelefon
  • Ad hoc vejledning af socialfaglige medarbejdere

I forhold til løsning af ovenstående lægger vi vægt på at du;

  • Er cand.jur. og gerne med et solidt kendskab til eller interesse for forvaltningsloven samt lov om social service
  • Arbejder struktureret, selvstændigt og målrettet med stillede opgaver
  • Trives i tætte samarbejdsrelationer med andre faggrupper og med ledelsen
  • Ønsker at være en del af en organisation, som forventer, at du tager medansvar for fælles praksis 
  • Er fagligt ambitiøs og har lyst til løbende at udvikle din egen og den fælles faglighed
  • Er serviceminded og har gode samarbejdsevner
  • Har et solidt teoretisk fundament, som du ønsker at omsætte til praktisk juridisk opgaveløsning
  • Er en god formidler, der skriver enkelt og sproglig korrekt

Som arbejdsplads kan vi tilbyde dig muligheden for at være en del af et spændende fagligt miljø, hvor vi løbende har fokus på udvikling af praksis i samarbejde med de 4 øvrige socialtilsyn. Der er gode muligheder for ansvar og medbestemmelse i opgaveløsningen, og vi er en fleksibel arbejdsplads, hvor der er plads til alle og en høj grad af selvtilrettelæggelse i arbejdsopgaverne. Der er flextid og mulighed for hjemmearbejdsdage med respekt for, at vi prioriterer hinanden som kolleger, den faglige sparring og tilgængelighed for husets konsulenter og ledelse. 

Som udgangspunkt er stillingen på 37 timer, men der er mulighed for færre timer, hvis det ønskes. Dette angives i ansøgningen.

Tiltrædelse

1. marts eller 1. april 2024

Hvis du har brug for mere viden, kan du læse mere om Socialtilsyn Midt på www.tilsynmidt.dk 

Socialtilsyn Midt indhenter straffeattest forud for en eventuel ansættelse. 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte stabsleder Ida Rønne Antonsen på telefon 9117 2479.
 
Ansøgningsfrist søndag 14. januar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 24. januar 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959996

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook