Vil du dykke ned i sager inden for registreringsafgifter? I Skatteankestyrelsen i Silkeborg laver vi klagebehandling på motorområdet. Hos os kan du være med til objektiv og uafhængig behandling af virksomheders og borgeres klager inden for registreringsafgiftsområdet. Vi står klar med et stærkt sparringsfællesskab og godt kollegaskab.
Du løser en samfundsopgave sammen med dine kolleger
I Skatteankestyrelsens 14. kontor i Silkeborg vil vi gerne byde velkommen til flere kolleger, som har lyst til at hjælpe os med at løse vores vigtige opgave med at sikre kompetent og uafhængig klagebehandling. Sammen løfter vi en stor samfundsopgave, når vi er med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder. Vi bliver motiveret af at finde det korrekte resultat i sagerne.
I kontoret er omdrejningspunktet primært motorområdet, og du bliver en del af teamet, som behandler sager om registreringsafgifter. Sagerne indeholder forskellige problemstillinger og giver dig mulighed for variation i opgaveløsningen. En typisk sagshåndtering består i, at du sikrer oplysning af sagen, er i dialog med klager og rådgiver og udarbejder udkast til afgørelse. Sagerne afgøres af et motorankenævn eller Landsskatteretten.
Du får ansvar for dine egne sager inden for et specialiseret sagsområde, som giver dig rum for faglig fordybelse. Hos os får du rig mulighed for at videreudvikle dine kompetencer inden for den juridiske metode og at arbejde med fx forvaltningsretten, skattelovgivningen og faglige skøn. Vi lægger vægt på at have et højt fagligt miljø, hvor vi sparrer om problemstillinger og prioriterer vidensdeling. Vi er opmærksomme på i det daglige arbejde at dele både succeser og fejl.
Vi gør os umage med at tage imod dig og tilrettelægger et onboardingprogram skræddersyet til dig. Du får erfarne kolleger, som du løbende kan sparre med – i en uformel omgangsform og -tone. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- ansvar for dine egne sager, som du følger frem til en afgørelse ved motorankenævn eller Landsskatteretten.
- en mulighed for at arbejde med fx forvaltningsretten, skattelovgivningen og faglige skøn.
- god dialog med klager og rådgiver og et tæt samarbejde med forskellige fagkontorer og myndigheder.
- bidrage til at sikre og vedligeholde fagligheden på sagsområdet.
- fx er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende kandidatuddannelse. Du har gerne sagsbehandlererfaring, men nyuddannede med interesse for sagsområdet er også velkomne til at søge.
- kan omsætte din juridiske faglighed til praksis og dykke ned i detaljer i komplekse sager og holde fokus på kvalitet.
- har en driftsorienteret og målstyret tilgang til dine opgaver, så de kommer i mål i rette tid.
- vil bidrage til faglig sparring, vidensdeling og samarbejde på tværs af teams og kommunikerer klart og tydeligt, særligt på skrift.
”I registreringsafgiftsteamet får du kolleger, som fordyber sig i juraen og dykker ned i sagernes detaljer. Vi sidder med et specialiseret område, men anvender generelle juridiske værktøjer. Sagerne kan være komplekse, og selv som erfaren sagsbehandler lærer jeg noget nyt de fleste dage og udvikler mig fagligt. Hos os er der virkelig god mulighed for at få sparring, og du kan altid spørge en kollega til råds. Her er en uformel stemning, og de løbende faglige samtaler giver rum for at lære hinanden godt at kende – her er plads til et godt grin,” fortæller Joachim Refsgård Schiønning.
Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om, hvilken skat eller moms de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 23. juni 2025 kl. 10:00.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for 14. kontor, Kenny Terp, på telefonnummer 3376 2617.
Vi læser ansøgninger løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt. Vi holder 1. samtaler den 27. juni 2025 og 2. samtaler den 4. juli 2025. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test og skrivecase som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. september 2025 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er på Glarmestervej 4, 8600 Silkeborg. Skatteankestyrelsens lokation i Silkeborg ligger tæt på motorvejen kun 40 minutters kørsel fra Århus.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen Silkeborg, Glarmestervej, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f0a52bd6-5b73-4440-bcc4-cc01b3427b12