Jurister til sagsbehandling i Silkeborg – du følger klagesagsbehandlingen fra A til Z

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du dykke ned i klagesagsbehandlingen på et af vores sagsområder? Bliv en del af Skatteankestyrelsen i Silkeborg, hvor vi behandler sager inden for en række interessante områder. Du giver den enkelte sag et nyt, objektivt blik og bidrager til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder. Vær med til at give klageren en god procesoplevelse og følg dine sager fra A til Z. Vi står klar med sparring, godt kollegaskab og mulighed for udvikling.

Du løser en samfundsopgave sammen med dine kolleger
På Skatteankestyrelsens kontorer i Silkeborg arbejder vi med flere forskellige sagsområder. Vi håndterer klagesagsbehandling inden for motor-, afgifts-, skatte- og vurderingsområdet. Vi er klar til at tage imod flere kolleger, som har lyst til at hjælpe os med at løse vores vigtige opgave med at sikre kompetent og uafhængig klagebehandling og på denne måde være med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder.

Alle vores sager er forskellige og giver dig mulighed for variation i opgaveløsningen og faglig læring og udvikling. En typisk sagshåndtering består i, at du sikrer oplysning af sagen, udarbejder udkast til afgørelse og er i dialog med klageren og rådgiveren på vegne af Skatteankestyrelsen. Vi betjener Landsskatteretten og de forskellige nævn i den proces.

På 8., 9. og 11.kontor har vi sager inden for vurderingsområdet, og her er fokus at behandle klager over de kommende ejendomsvurderinger. På 3. og 14. kontor er omdrejningspunktet primært motorområdet, hvor du vil behandle sager om fx værdiansættelse og registreringsafgift. På 22. kontor vil du primært behandle klager om emner inden for erhvervsbeskatningsområdet. Alt efter dine kompetencer kommer du til at dykke ned i et af sagsområderne.

Du får ansvar for dine egne sager og mulighed for at grave dig ned i dine sager – selvfølgelig med den nødvendige sparring og opbakning ved hånden. Vi tager godt imod dig og tilrettelægger et onboardingprogram skræddersyet til dig. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Dine ansvarsområder og primære opgaver

  • ansvar for dine egne sager, som du følger frem til en afgørelse ved nævn eller Landsskatteretten.
  • en mulighed for at arbejde med fx forvaltningsretten, skattelovgivningen og faglige skøn.
  • en god dialog med klager og rådgiver samt et tæt samarbejde med de forskellige fagkontorer og myndigheder.
  • med til at sikre og vedligeholde fagligheden på sagsområderne.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. og har sagsbehandlererfaring. Er du nyuddannet med specifik interesse for vores sagsområder, er du også velkommen til at søge.
  • er vant til at omsætte din juridiske faglighed til praksis og arbejder med fokus på kvalitet.
  • har en driftsorienteret og målstyret tilgang til sagerne, så de bliver færdige i rette tid.
  • gerne vil bidrage til aktiv faglig sparring og samarbejde på tværs af teams og kommunikerer klart og tydeligt, særligt på skrift.
Kontorchef Ann Roe glæder sig til at møde dig
”Vi tager godt imod dig, når du starter hos os i Silkeborg. Det betyder meget for os, at der er et godt socialt fællesskab på tværs af kontorerne. Vi har nogle faste traditioner, som fx en sommerfest, hvor vi kommer hinanden ved, og det er megafedt. Men derudover spørger vi også altid medarbejderne, hvad de har lyst til for at holde holdånden ved lige – og det fungerer godt. Vi er en blandet flok med et mix af både nyuddannede og erfarne medarbejdere, og vi supplerer hinanden på mange områder”, fortæller kontorchef Ann Roe.

I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.

Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 28. august 2023 kl.12.00.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Ann Roe på telefonnummer 3376 2629 eller kontorchef Anders Bitsch på telefonnummer 3376 0252.

Vi læser ansøgninger løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt.

Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. november 2023 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt på Glarmestervej 4, 8600 Silkeborg. Skatteankestyrelsens lokation i Silkeborg ligger tæt på motorvejen kun 40 minutters kørsel fra Århus.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen Silkeborg, Glarmestervej 2 - 6, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170916&DepartmentId=9878&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880858

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet