Konsulent med politisk flair og interesse for data

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Silkeborg Kommune søger en konsulent, der skal være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for Silkeborgs borgere og virksomheder.

Vil du være en del af et stærkt hold, der hver dag gør en stor forskel for borgere og virksomheder i hele kommunen? 

Vi søger en konsulent, der kan bidrage til betjeningen af det politiske niveau og hjælpe samarbejdspartnere i hele organisationen med at gøre mål og strategi til virkelighed. Du har erfaring med ledelsesinformation og databaserede analyser og ved, at et godt beslutningsgrundlag er afgørende for, at politikere og ledere kan træffe oplyste valg. 

Som vores nye konsulent, vil du indgå i et tæt samarbejde med Beskæftigelsesafdelingens ledere og faglige medarbejdere. Du bliver blandt andet tovholder på opgaven med at udarbejde politiske mål, omsætte dem til konkrete handlingsplaner og følge op på dem i løbet af året sammen med ledere og medarbejdere. 

I Beskæftigelsesafdelingen arbejder ca. 355 medarbejdere og ledere hver dag for at skabe nye muligheder for borgere, der står uden for eller er på kanten af arbejdsmarkedet. 

Du bliver en del af Staben, der leverer kompetent og effektiv ledelses- og udviklingsstøtte. Derfor har vi et løbende fokus på at forbedre og udvikle vores ledelsesinformation, så vi dækker afdelingens behov for viden og udnytter nye muligheder. 

Vi søger dig, der er generalist med en bred værktøjskasse og som brænder for at sætte dine analytiske evner i spil. Stillingen kræver at du er nysgerrig, og forstår at anvende din nysgerrighed til at skabe værdi for afdelingen. 

Dine primære opgaver bliver, at:  

  • understøtte processen omkring måldannelse og -opfølgning i Beskæftigelsesafdelingen, fra den politiske målaftale til handleplaner i de enkelte funktioner
  • medvirke til den politiske betjening, herunder udarbejde sagsfremstillinger, notater og beslutningsoplæg 
  • understøtte Beskæftigelsesafdelingens ledere med ledelsesinformation, analyser mm. 
  • bidrage til den løbende udvikling af vores ledelsesinformation
  • bidrage til at løse de løbende ad-hoc opgaver

Vi forventer, at du: 

  • har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund, og erfaring fra en politisk styret organisation
  • er en dygtig kommunikator, der formår at kombinere faglige indsigter med data i præcise konklusioner og beslutningsoplæg i et letforståeligt sprog
  • har en god dataforståelse, og interesse for at arbejde med BI-værktøjer (vi anvender PowerBI)
  • kan opbygge tillidsfulde samarbejdsrelationer til både ledere og fagprofessionelle medarbejdere 
  • er en teamplayer 
  • er nysgerrig med et godt drive, og at du engagerer dig i udviklingen af vores fælles faglige miljø 
  • erfaring med beskæftigelsesområdet og/eller tilgrænsende velfærdsområder kan være en fordel, men er ikke et krav. Gennem din opgaveløsning arbejder du løbende med at opbygge kendskab til afdelingens beskæftigelsesfaglige opgaver.

Du bliver ansat i Staben i et stærkt fagligt miljø med 21 gode kolleger, der faciliterer og kvalificerer arbejdet med at udvikle Beskæftigelsesafdelingens mål, strategi, indsatser, digitale løsninger og økonomistyring.

I din hverdag bliver du en del af Team Udvikling, som består af 8 konsulenter og en teamkoordinator, hvor omgangstonen er uformel og præget af højt humør. Vi lægger vægt på at hjælpe og sparre med hinanden i hverdagen, og vil gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dig godt i gang. Vi er stolte af vores indsats, og vil gerne være kendt for at levere en kompetent opgaveløsning med høj faglig kvalitet. Det forventer vi også, at du bidrager ind i og derfor er det også afgørende for os, at du bliver tilbudt gode muligheder for sparring, og at vi har gode rammer for løbende faglig udvikling.

I øjeblikket har Beskæftigelsesafdelingen en frivillig forsøgsordning med en 4-dags arbejdsuge. Forsøget evalueres i slutningen af 2023 med henblik på om ordningen skal fortsætte.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og stillingen besættes hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte stabsleder Rasmus Salbøg på tlf. 61 65 57 49. 

Ansøgningsfrist torsdag 19. oktober 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt med første samtale onsdag 25. oktober 2023 og en eventuel anden samtale fredag 27. oktober 2023
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 1, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916581

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook