BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til et udfordrende job med en stor variation i opgaverne, hvor der primært er fokus på at etablere fleksjob, samt at støtte fastholdelse og progression for borgere i fleksjob, så er nedenstående job måske noget for dig.
Om Fleksjobservice
I Fleksjobservice varetager vi indsatsen for borgere på ledighedsydelse og borgere ansat i fleksjob. Formålet er at støtte borgerne med at udnytte deres arbejdsevne i et fleksjob samt fastholde og udvikle sig i fleksjobbet. Formålet med indsatsen er at skabe gode og holdbare match, at støtte borgernes jobsøgning, så de hurtigere finder et fleksjob hvor de kan udnytte deres arbejdsevne, samt at støtte såvel borgere som virksomheder ift. at arbejdsevnen udvikles og fastholdes.
Vi er en funktion, hvor både ambitioner og humøret er højt. Vores hverdag er travl, og vi udvikler løbende de metodiske tilgange, og opkvalificerer os for at fastholde en høj faglig kvalitet. Vi arbejder evidensbaseret og har fokus på og den gode dialog med borgere, samarbejdspartnere og kolleger. Der er 20 ansatte med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde i Funktionen, der består af de tre teams Myndighed, Indsats og Fastholdelse. De tre teams har et tæt samarbejde om kerneopgaven. Vi har et jobrettet fokus og vores tilgang er inddragende og coachende.
Om jobbet
Som virksomhedskonsulent i ”Fastholdelse” er din primære opgave at etablere fleksjob, støtte op om at borgerne fastholdes i fleksjob, samt at skabe progression i timetal og/eller opgaver. Det gør du primært med udgangspunkt i den lovgivningsmæssige ramme og ved at støtte relationen mellem fleksjobansatte og deres arbejdsgivere. Stillingen er en faststilling på 37 timer om ugen og er til besættelse hurtigst muligt og senest den 1. april 2024.
Opgaverne er blandt andet:
- Etablering af fleksjob
- Lovpligtige opfølgninger med borger og arbejdsgiver
- Myndighedsopgaven omkring udfyldelse af relevante blanketter og registrering i Fasit og Vitas
- Opfølgninger på etablerede fleksjob med henblik på fastholdelse og progression i timetal og/eller opgaver
- Støtte relationen mellem borgere og arbejdsgivere mhp. at fremme fastholdelse og progression
- Telefonisk og digital vejledning
- Fastholdelsesindsats
Din profil:
Som vores kommende kollega trives du med såvel det borgerrettede som det virksomhedsrettede arbejde i en travl og ofte uforudsigelig hverdag.
Derudover vægter vi, at du:
- har erfaring fra beskæftigelsesområdet og en god forståelse for arbejdsmarkedet
- har erfaring fra arbejdet med borgere med fysiske og psykiske begrænsninger i arbejdsevnen
- kan agere i et forhandlingsrum mellem borger og arbejdsgiver
- har gode kommunikations- og formidlingsevner
- arbejder selvstændigt, effektivt og er i stand til at prioritere
- arbejder systematisk og har god datadisciplin
- arbejder helhedsorienteret, handlingsorienteret og målrettet
- er en teamplayer, der kan indgå konstruktivt i et professionelt og engageret team
- kan yde mersalg ved virksomhedsbesøg
- har kørekort
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Grethe Ahlmann Olesen på tlf. 29 25 54 49.
Ansøgningsfrist tirsdag 20. februar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 27. februar 2024.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Drewsensvej 60, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5981343