BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til et spændende og alsidigt arbejde, hvor fokus er på at støtte sygemeldte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet, er et job i sygedagpengeafdelingen måske noget for dig?
Da én af vores dygtige kollegaer har søgt nye udfordringer i et af vores tilbud, søger vi snarest muligt en ny kollega, til at blive en del af vores fantastiske arbejdsplads hvor høj faglighed og det gode arbejdsmiljø er i højsædet.
Der er tale om en fast stilling med opstart snarest muligt og senest 1. marts 2024.
Din primære rolle som koordinerende sagsbehandler i sygedagpengeafdelingen vil være at varetage myndighedsopgaver i forhold til sygemeldte borgere, herunder at arbejde tæt sammen med den sygemeldte og evt. arbejdsgiver for at sikre en hurtig tilbagevenden til arbejdet.
Vi har i de senere år investeret i sagsbehandlingen med henblik på at sikre bedre og mere effektive forløb for sygemeldte borgere, hvilket betyder at man som koordinerende sagsbehandler varetager både myndighedsopgaverne og fastholdelsesindsatsen overfor den sygemeldte. Vi arbejder tæt sammen med borger, arbejdsgiver og faglig organisation, om hurtigst mulig tilbagevenden til arbejdsmarkedet og sikrer holdbare løsninger inden for lovens rammer.
Din hverdag vil således bestå af opfølgningssamtaler med borgere i og uden for jobcenteret, rundbordssamtaler med arbejdsgiver, borger og evt. faglige organisationer. Derudover vil du skulle varetage myndighedsopgaverne der er forbundet med sygedagpengeindsatsen. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med kollegaer i vores indsatsteam, og du vil derudover indgå i tæt sparring med kollegaer og teamkoordinatorer.
Sygedagpengeteamet består af 30 kollegaer, to teamkoordinatorer og én funktionsleder.
Vi forventer, at du:
- er socialrådgiver, - formidler eller har anden relevant erfaring inden for sygedagpengeområdet
- har et positivt livssyn og er tiltrukket af et arbejdsmiljø, der til tider er hektisk
- har gode samarbejdsevner
- kan arbejde selvstændigt, og er i stand til at prioritere mellem flere sager på én gang
- er beslutningsdygtig, og har øje for hvordan, den sygemeldte hurtigst muligt kan vende tilbage i beskæftigelse
- er handlekraftig, struktureret og god til at skabe overblik
- har kørekort (Vi har biler til rådighed)
Vi tilbyder dig:
- et meningsfuldt og alsidigt arbejde med gode muligheder for at støtte borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet
- en velfungerende afdeling med kompetente og engagerede kollegaer - både fagligt og socialt
- fast faglig sparring
- oplærings- og introduktionsprogram
- et godt arbejdsmiljø med muligheder for faglig udvikling
- fleksibel arbejdstid, med mulighed for hjemmearbejde og fire dages arbejdsuge
Om Jobcenter Silkeborg, Job og Erhverv
Jobcenter Silkeborg, Job og Erhverv er et af to jobcentre i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling. I Jobcentret forestår vi myndighedssagsbehandlingen i sygedagpenge, jobafklaring, forsikrede ledige og jobparate kontanthjælpsmodtagere. Herudover leverer jobcentret tilbud på tværs af alle målgrupper i Beskæftigelsesafdelingen, ligesom vores tværgående erhvervsafdeling er forankret i centeret. I jobcentret er der således også ansat virksomhedskonsulenter, mentorer, fysioterapeuter og praktikvejledere. Jobcentret beskæftiger ca. 170 medarbejdere.
I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder med forskningsbaserede indsatser og er på forkant med udviklingen. Det afspejles blandt andet i vores investeringer i kompetenceudvikling af vores medarbejdere og investeringer i de indsatser, der er evidens for, gør en forskel for vores borgere og virksomheder. Der er et stort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
Læs mere om os på https://silkeborg.dk/borger/arbejde-og-ledighed/kontakt-jobcenter-silkeborg og https://silkeborg.dk
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Heidi Helene Patscheider på tlf. 2015 3382 eller teamkoordinator Bente Pedersen på tlf. 3063 1131.
Ansøgningsfrist onsdag 17. januar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 24. januar 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Stagehøjvej 9, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960363