Kvalitetskonsulent til Specialområde Autisme

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye kvalitetskonsulent, der kan skabe sammenhæng mellem faglighed og struktur, og som brænder for at få hele SAU med på den mission? 

Kvalitet og Sundhed er et mindre team af konsulenter, der understøtter at vores kollegaer i det borgernære samarbejde kan levere kvalitet. I teamet sidder konsulenter med fokus på kvalitet, herunder magtanvendelser, dokumentation, dokumenthåndtering, sundhed, m.m. Vi arbejder meget selvstændigt og i samarbejde med kollegaer på afdelingerne, men samarbejder også på tværs i SAU. Her er en gensidig nysgerrighed på hinandens felter og fagligheder med til at højne den understøttelse, vi leverer hos kollegaerne og borgerne på afdelingerne. Vi lægger vægt på godt samarbejde, kompetent sparing, effektiv drift og har plads til forskellighed, uenighed, dialog og et godt grin. 

Vi arbejder løbende med rollen som intern konsulent, hvor vi skal balancere mellem den rådgivende og den faciliterende konsulentrolle, hvor inddragelse og samskabelse er kodeord.

Vi tilbyder

  • Et tværfagligt team med engagerede kolleger 
  • Et job med vekslende opgaver og mulighed for faglig udvikling
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver
  • Fokus på vigtigheden af at lede opad for at have indflydelse på den retning organisationen sætter for kvalitet
  • Gensidig respekt og fleksibilitet samt et anerkendende arbejdsmiljø
  • En dialogbaseret tilgang, hvor vi anerkender hinandens perspektiver og nuancer
  • Kombineret kontor- og hjemmearbejdsplads
  • Oplæring og intern kompetenceudvikling ift. bl.a. konsulentarbejde og netværksledelse som det næste tema

 

Om opgaverne 

  • Kvalitetskoordinator i SAU. Det betyder bl.a., at du sidder med i netværket af kvalitetskoordinatorer på tværs af Socialområdet og skal være med til at bære viden ind i netværket og retur, hjem og ud på afdelingerne.
  • Netværksleder for SAUs kvalitetsnetværk. I samarbejde med kvalitetsnøglepersoner fra vores afdelinger skal du facilitere, at viden og læring ift. bl.a. lovgivning og retningslinjer bliver implementeret.
  • Dokumentation. Der er et fortløbende arbejde med vores dokumentationsgrundlag- og strategi, hvor du som kvalitetskoordinator står i spidsen for en inddragende proces. 
  • Kobling mellem kvalitet og tilsyn. Vi har lige fået nye retningslinjer, der læner sig op af tilsynets kvalitetsmodel. Disse retningslinjer skal implementeres i SAU, og det vil du stå i spidsen for. Desuden er der et fortløbende arbejde med at udvikle og ajourføre diverse retningslinjer.
  • Procesfacilitering. Mange opgaver og projekter kræver, at du har fokus på processen, som ofte vil involvere mange interessenter internt og eksternt.
  • Analyse- og udviklingsopgaver. Herunder udarbejdelse af diverse evalueringer, notater, beskrivelser og modeller.
  • Projektledelse. Herunder udarbejdelse af projektbeskrivelser samt styring af selve projektet.
  • Systemunderstøttelse. Vi får nyt IT-system i 2025. Du vil få en opgave ind i implementeringen, men også ift. understøttelse efterfølgende.
  • Ad hoc opgaver til understøttelse af det borgernære samarbejde.

Om dig

  • Du har en socialfaglig professionsbachelor og gerne kombineret med relevant videreuddannelse på eksempelvis master- eller kandidatniveau.
  • Du er selvkørende og kan strukturere en opgave fra start til slut. Samtidig er du en holdspiller, der kan se dig selv i et tværfagligt team, hvor man løser forskellige opgaver, der på trods af forskellighed, hænger uløseligt sammen.
  • Du kan påtage dig en rådgivende rolle, men du drives hovedsageligt af at stille de rette spørgsmål og facilitere, at dine kollegaer i det borgernære samarbejde udvikler idéerne.
  • Du har en klar forståelse af og fornemmelse for, hvordan den organisation, du er del af, fungerer, og hvad der skal til for at komme i mål med opgaven. 
  • Du er udpræget løsningsorienteret og kan se en sag fra mange perspektiver. Perspektivskifte falder dig naturligt. 
  • Du har en konsultativ tilgang til opgaven. Du ved, at der findes mange lærings- og kommunikationsstile og kan indrette dig efter det.
  • Du kan læse og forstå lovtekster og er gerne en lille bitte smule nørdet.
  • Du er en god facilitator, der kan fungere som projektleder og står stærkt i forandringsprocesser.
  • Du kender og har evt. erfaring med socialtilsynets kvalitetsmodel.
  • Du har forståelse for og kan lide at arbejde med IT-systemer.

Specialområde Autisme er ét af i alt otte specialområder inden for Region Midtjyllands specialiserede socialområde med den fælles vision og ønsket om at støtte den enkelte borger til en tilværelse som aktiv medborger. Vi samarbejder på tværs af specialområderne bl.a. ift. kvalitetsarbejdet og best practice. Vi er organiseret med en områdechef, en faglig udviklingschef, to viceområdechefer (hvoraf den ene bliver din leder) og pt. 26 afdelinger fordelt over hele Region Midtjylland. Din primære arbejdsplads bliver i Silkeborg, men det er vigtigt for os, at vi er kendte og tilgængelige for vores kollegaer på afdelingerne, hvorfor nogle af dine arbejdsdage er fordelt der.
Du kan læse mere om SAU her www.sau.rm.dk

Praktiske oplysninger

Der er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem din faglige organisation og Region Midtjylland, med start 1. august 2024.

Befordringsgodtgørelse i overensstemmelse med regionens retningslinjer.

PC og telefon stilles til rådighed.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Maria Vilsgaard Murphy på 29 17 32 98.

Ansøgningsfristen er den 27. maj 2024 kl. 12.00.

1. samtale afholdes den 3. juni, og hvis vi får behov for at afholde en 2. samtale, bliver det i uge 24.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Midtjylland, Kejlstrupvej, 99d, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042306

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook