BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at se ledere lykkes? Har du et stærkt fagligt udsyn for ledelsesteori og strømninger i ledelse, og kan designe aktiviteter så udvikling forankres? Så er det lige dig, vi mangler!
Efter kortere tid i denne stilling vil du opleve at blive kontaktet af organisationens ledere for sparring til udvikling af deres lokale ledelseskontekst. Det kan både omhandle lederteams eller lederens egen udvikling. Du efterlader lederne med større handlekraft og viden i forhold til egen ledelsespraksis.
Efter længere tid i stillingen vil organisationen opleve dit strategiske og udviklende blik på ledelses- og organisationsudvikling. Du er sammen med dine kollegaer kendt for at levere helhedsorienterede indsatser, der understøtter udvikling og forankring i praksis. Organisationens ledere oplever dig som tillidsvækkende, fagligt dygtig og resultatskabende på et organisatorisk niveau.
Arbejdsopgaverne er mange og er fx:
- Facilitering af ledelsesnetværk
- Udvikling og facilitering af ledelsesaktiviteter som fx Silkeborg Kommunes før-lederprogram
- Udvikle og forankre strategiske indsatser på tværs af organisationen
- Yde ledersparring individuelt og i grupper på alle ledelsesniveauer i organisationen
Om dig:
Du har en relevant kandidatuddannelse suppleret med efteruddannelse som proceskonsulent og evt. suppleret med ledelsesfaglig viden eller uddannelse. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring i at coache ledere. Vi ser gerne, at du har erfaring fra en politisk styret kontekst eller, at du som minimum har en god forståelse af forretningsgangene i en politisk ledet organisation.
Vi ser gerne at du motiverer dit CV, således din erfaring konkret kommer til udtryk i de ovenfor nævnte kompetencer og opgaver.
Hvad du kan forvente:
Du bliver en del af en engageret sektion med dygtige og ambitiøse medarbejdere. Vi vægter en uformel tone og et godt arbejdsmiljø i form af høj psykologisk tryghed, hvor vi kan udveksle forskellige perspektiver med hinanden. Vi har et skarpt blik på at spille organisationen god. Vi prioriterer hinanden som kollegaer både fagligt og socialt. Sektionen HR og Arbejdsmiljø er placeret i staben Organisation og Personale med fysisk placering på Søvej 3.
Mere praktisk har vi brug for, at du:
- Har kørekort, da flere opgaver løses på kommunens arbejdspladser. Vi har flådestyring, hvorfor kommunen stiller biler til rådighed
- Kan arbejde gennemsnitligt 37 timer pr. uge
- Kan deltage i første samtale onsdag 12. juni 2024, og anden samtale mandag 17. juni 2024
- Kan starte 1. august 2024
Der vil blive foretaget People Tools test mellem de to samtaler, og der anvendes cases i samtalerne.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lotte Jul Andersen på tlf. 2042 8382 eller ledelses- og organisationskonsulenterne Anders Valentin Bager på tlf. 2169 4012 og Peter Møller på tlf. 5146 9158.
Ansøgningsfrist tirsdag 4. juni 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042665