Lønbogholder/Payroll Employee

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Bucher Municipal A/S er en del af det schweiziske Bucher Industries, som er en verdensomspændende industrivirksomhed med ca. 13.000 medarbejdere.  Til den danske del af virksomheden, med ca. 270 medarbejdere søger vi lige nu en kollega til økonomiafdelingen.

I stillingen får du ansvar for en del af lønbehandlingen for vores danske medarbejdere, som tæller både timelønnede og funktionærer. Derudover vil du være med til at udvikle lønfunktionen til best practice, herunder være deltagende i projektrelaterede lønopgaver, samt sikre compliance på lønområdet.

Du kommer til at referere til økonomiafdelingens Head of Finance og kommer desuden til at arbejde tæt sammen med økonomidelingens 5 dygtige kollegaer, og deltage i bl.a. lønbogføring, månedsregnskab, årsafslutning mv. for virksomheden. I afdelingen er der en uformel omgangstone og stor fokus på at hjælpe hinanden.

Jobbet vil være afvekslende og du vil få en stor kontaktflade i virksomheden. Du bestemmer i høj grad selv, hvordan du strukturerer din uge, så længe du blot fordeler og tilrettelægger dine opgaver, så opgaverne er udført inden deadline. Der er mulighed for at stillingen kan laves som en deltidsstilling, dog ikke under 30 timer ugentligt.

Dine primære opgaver som Payroll Specialist vil være:

•     Administration af løn, personalegoder, rejseafregninger o.l.

•     Lønafstemning og bogføring af lønrelaterede poster.

•     Refusion i forbindelse med sygdom, barsel og uddannelse.

•     Holde sig løbende ajour på lønområdet - herunder gældende overenskomster og faglig viden, som du formår at omsætte til praksis.

•     Sikrer compliance på lønområdet, herunder udarbejde samt vedligeholde procesbeskrivelser.

•     Løbende udvikle lønfunktionen til best practice, herunder være deltagende i projektrelaterede lønopgaver.

•     Regnskabsopfølgning, og deltagelse i måneds- og årsafslutning.

•     Diverse løbende afstemninger.

•     Opgaver relateret til den øvrige økonomifunktion

Vi forventer en engageret indsats i jobbet, men tilbyder til gengæld fleksible arbejdstider og lægger vægt på, at der skal være balance mellem arbejds- og privatliv.

Der vil desuden være mulighed for løbende personlig og faglig udvikling.

Din baggrund

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Det er vigtigere for os, at du har en solid erfaring med løn samt god system- og regnskabsforståelse.

Derudover vægter din personlighed og indstilling til jobbet højt. Du har et godt overblik, er serviceminded, positiv af sind og klar på at lære nyt. I din arbejdsstil er du struktureret, detaljeorienteret og kan selvstændigt planlægge og følge op på åbne opgaver.

I dagligdagen bruger vi ERP-systemet AX2012 (vi er ved at opgradere til Dynamics 365), Dataløn samt MS-Office pakken.

Ring og hør mere

Spørgsmål kan rettes til Head of Finance Thomas Hedegaard på M: 23 71 79 50.  Ansættelse hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rette kandidat.

Vi indkalder løbende til samtaler.

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Bucher Municipal A/S, Lillehøjvej, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939116

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook