Midtjysk Brand & Redning søger en områdeleder til vores afdeling for beredskabsmateriel

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Midtjysk Brand & Redning er klar til at tage hul på en spændende udviklingsplan for de kommende 10 år med nye faciliteter, materiel og udstyr, uddannelse og kompetenceudbygning. 

Det kalder på nye kræfter og stiller nye krav, til den fortsatte udvikling af Midtjysk Brand & Redning. Dertil søger vi en områdeleder med ansvar for fastansatte og beredskabsmateriel.

Om opgaven

Som områdeleder for beredskabsmateriel leder du de af vores fastansatte brandfolk, der ved siden af deres operative opgaver servicerer og vedligeholder vores operative køretøjer og materiel. Til gruppen hører blandt andet de beredskabsmestre og -assistenter, der arbejder på døgnvagt på stationerne i Viborg og Silkeborg. Medarbejdergruppen udfører også opgaver for vores ejerkommuner. 

Du vil arbejde tæt sammen med den områdeleder, som i dag varetager driften af vores værksteder. Sammen koordinerer I opgaver og ressourcer på tværs og skaber sikker drift sammen med de i alt ca. 50 fastansatte brandfolk. Opgaveporteføljen er bred, så du skal kunne navigere i en kompleks hverdag, hvor ressourceindsatsen løbende skal koordineres og prioriteres.

En høj kvalitet i beredskabsmateriel og i serviceringen og vedligeholdelsen heraf, er afgørende for vores mange brandfolks tryghed og sikkerhed. Derfor er din indsats helt central i forhold til, at vi har tilfredse medarbejdere, der stoler på deres udstyr.

Som områdeleder for fastansatte og beredskabsmateriel er du blandt andet ansvarlig for:

  • At planlægge, koordinere og sikre service af vores operative køretøjer og materiel
  • At bidrage til kompetenceudvikling af hele det operative område samt indkøb af og implementering af nyt materiel
  • At sikre det gode samarbejde mellem vores ejerkommuner og vores serviceområder
  • At sikre det gode samarbejde og kommunikationen på tværs af alle vores deltidsstationer 
  • At sikre og understøtte fastholdelse og trivsel blandt medarbejderne

Hvad kræver det af dig?

Forudsætningen for at du lykkes er, at du har en solid forankring i, at de gode resultater skabes af og med dine medarbejdere i en fælles indsats. Det kræver, at du er lyttende, at du er tilgængelig, at du er tydelig og kan skabe følgeskab. 

Stillingen kræver, at du har flair for kommunikation og er en god formidler på forskellige niveauer, samt at du ønsker udvikling af dit hold og dine medarbejdere. Du har overblik, er god til planlægning og koordinering, så du kan skabe gode arbejdsgange og sikker drift.

Udviklingen skaber du i et tæt samarbejde med den øvrige ledelse og de andre afdelinger i Midtjysk Brand & Redning. Derfor er det en selvfølge, at du er samarbejdsorienteret og resultatorienteret, og at du er loyal overfor de beslutninger, vi træffer i fællesskab.

Sidst men ikke mindst er du bevidst om, at vi er her for borgernes skyld, og at vi skal give dem størst mulig tryghed for de midler, der fra politisk side er afsat til beredskabet.

Din arbejdsplads vil være dynamisk og vil som udgangspunkt foregå i Silkeborg og Viborg på vores to centerstationer. 

Hvad har du med?

Vi søger en empatisk leder, som har de rette evner og personligheden til at skabe det gode samarbejde, effektivitet og resultater. Erfaring med projektledelse er en fordel i forbindelse med de projekter, der skal realiseres i forbindelse med vores udviklingsplan.

Det er en fordel at komme med en beredskabsmæssig baggrund. Gerne fra et brandvæsen, men det kan også være fra politiet, forsvaret, det præhospitale område eller lignende, men det er ikke et krav. 

Du brænder for ledelse, operativ drift af køretøjer og materiel, men har ikke nødvendigvis den fulde uddannelsespakke på plads fra start. Til gengæld skal talentet være der, og du skal være indstillet på at dygtiggøre dig hos os.

For stillingen tilbyder vi:

Som områdeleder i Midtjysk Brand & Redning vil du få stor indflydelse på dit job og på udviklingen af vores virksomhed. Vi forventer, at du byder ind og udfordrer os med dine tanker og idéer. 

Du vil blive en del af en arbejdsplads med mange muligheder for både faglig og personlig udvikling.

Du vil få stor handlefrihed i hverdagen. Målene definerer vi sammen – vejene dertil finder du i et godt samarbejde og i sparring med de øvrige områdeledere og dine kolleger.

Din arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer om igen, som også falder om aftenen og i weekender. Vi tilbyder stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af dit arbejde.

Der vil være mulighed for at indgå i indsatsledervagt, efter nærmere aftale.

Tiltrædelse 5. august 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om stillingerne eller hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte operativ chef Jesper Hesselberg, jsh@mjbr.dk,  på telefon 3063 5640, eller rekrutteringsmedarbejder Louise Giandrup Lund, lgl@mjbr.dk,på  telefon 2029 0759.
 
Ansøgningsfrist tirsdag 4. juni 2024. 

Første ansættelsessamtale forventes afholdt onsdag 12. juni 2024, hvorfra to kandidater vil blive udvalgt til en anden samtalerunde fredag 21. juni 2024.

Dem vi inviterer til samtale, vil få tilsendt en case, som man skal forberede sig på inden første samtalerunde. Casen bliver samtalens omdrejningspunkt. 

De som går videre til anden samtalerunde skal udfylde en personprofil som der gives tilbagemelding på ved samtalen.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Bemærk: det er Silkeborg Kommune der håndterer rekrutteringen.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Midtjysk Brand & Redning, Kejlstrupvej 99C, 8600 Silkeborg. 
 
Ansættelse ved Midtjysk Brand & Redning afhænger af fremvisning af privat straffeattest, samt for nogle medarbejdergrupper en børneattest og/eller en sikkerhedsgodkendelse til sikkerhedsniveau ”Hemmelig”, der kan opretholdes i hele ansættelsen.

Midtjysk Brand & Redning sikrer tryghed for næsten 200.000 borgere i Silkeborg og Viborg Kommuner. Det gør vi fra 10 brandstationer i Viborg, Silkeborg, Ørum, Karup, Kjellerup, Møldrup, Stoholm, Bjerringbro, Fårvang og Them, hvor vi beskæftiger mere end 200 brandfolk – fastansatte og deltidsansatte.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Kejlstrupvej 99 C, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041956

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook