BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Midtjysk Brand & Redning er klar til at tage hul på en spændende udviklingsplan for de kommende 10 år med nye faciliteter, materiel og udstyr, uddannelse og kompetenceudbygning. Samtidig går vi nye og spændende veje med rekruttering af brandfolk til vores deltidsstyrke.
Det kalder på nye kræfter og stiller nye krav. Til den fortsatte udvikling af Midtjysk Brand & Redning søger vi derfor to dygtige områdeledere.
To operative områdeledere med ansvar for deltidsstyrken og beredskabets uddannelsesområde.
Om opgaven
Din vigtigste opgave at være leder for vores deltidsansatte brandfolk og sikre, at de har de bedste muligheder for at udføre deres opgaver effektivt, professionelt og under gode arbejdsvilkår.
I samarbejde med din områdelederkollega og de ansatte sikrer du en effektiv og stabil drift – både i forhold til brand- og redningsopgaven – men også når du løser andre opgaver på stationerne.
Som områdeleder vil du blive en del af et samlet områdelederteam på fire personer, som dækker vores centerstationer, værksteder og deltidsstationer.
De to områdeledere vi søger til deltidsstyrken, vil få samme funktion og i et tæt samarbejde dække vores 10 deltidsstationer og være ledere for vores ca. 160 deltidsansatte brandfolk.
Ude på de enkelte brandstationer vil du opleve stærke fællesskaber, hvor vi respekterer og værdsætter hinandens forskelligheder. Som områdeleder er opgaven at understøtte de gode fællesskaber og styrke samarbejdet på tværs af alle vores stationerne i Midtjysk Brand og Redning.
Som områdeleder for de deltidsansatte brandfolk er du blandt andet ansvarlig for:
- Vedligeholdelses- og efteruddannelse af alle brandfolk, både fast- og deltidsansatte
- Kompetenceudvikling af hele det operative område
- At opretholde og understøtte den gode drift ude på deltidsstationerne
- At sikre det gode samarbejde og kommunikationen på tværs af alle vores deltidsstationer
- At sikre og understøtte fastholdelse og trivsel blandt medarbejderne
Hvad kræver det af dig?
Forudsætningen for at du lykkes er, at du har en solid forankring i, at de gode resultater skabes af og med dine medarbejdere i en fælles indsats. Det kræver, at du er lyttende, at du er tilgængelig, at du er tydelig og kan skabe følgeskab.
Stillingen kræver, at du har flair for kommunikation og er en god formidler på forskellige niveauer, samt at du ønsker udvikling af dit hold og dine medarbejdere.
Udviklingen skaber du i et tæt samarbejde med den øvrige ledelse og de andre afdelinger i Midtjysk Brand & Redning. Derfor er det en selvfølge, at du er samarbejdsorienteret og resultatorienteret, og at du er loyal overfor de beslutninger, vi træffer i fællesskab.
Sidst men ikke mindst er du bevidst om, at vi er her for borgernes skyld, og at vi skal give dem størst mulig tryghed for de midler, der fra politisk side er afsat til beredskabet.
Din arbejdsplads vil være dynamisk og vil foregå på brandstationerne i Silkeborg og Viborg og ude på de 8 andre deltidsstationer i vores ejerkommuner. Det uddybes ved ansættelse og vi vil tage højde for, hvor i landet du kommer fra.
Hvad har du med?
Vi søger en empatisk leder, som har de rette evner og personligheden til at skabe det gode samarbejde og resultater.
Det er en fordel at komme med en beredskabsmæssig baggrund. Gerne fra et brandvæsen, men det kan også være fra politiet, fra forsvaret, det præhospitale område eller lignende, men det er ikke et krav.
Du brænder for ledelse men har ikke nødvendigvis den fulde uddannelsespakke på plads fra start. Til gengæld skal talentet være der, og du skal være indstillet på at dygtiggøre dig hos os.
For stillingen tilbyder vi:
Som områdeleder i Midtjysk Brand & Redning vil du få stor indflydelse på dit job og på udviklingen af vores virksomhed. Vi forventer, at du byder ind og udfordrer os med dine tanker og idéer.
Du vil blive en del af en arbejdsplads med mange muligheder for både faglig og personlig udvikling.
Du vil få stor handlefrihed i hverdagen. Målene definerer vi sammen – vejene dertil finder du i et godt samarbejde og i sparring med de øvrige områdeledere og dine kolleger.
Din arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer om igen, som også falder om aftenen og i weekender. Vi tilbyder stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af dit arbejde.
Der vil være mulighed for at indgå i indsatsledervagt efter nærmere aftale.
Tiltrædelse 5. august 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om stillingerne, eller hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte operativ chef Jesper Hesselberg, jsh@mjbr.dk, på telefon 3063 5640, eller rekrutteringsmedarbejder Louise Giandrup Lund, lgl@mjbr.dk, på telefon 2029 0759.
Ansøgningsfrist tirsdag 4. juni 2024.
Første ansættelsessamtale forventes afholdt tirsdag 11. juni 2024, hvorfra to kandidater vil blive udvalgt til en anden samtalerunde fredag 21. juni 2024.
Dem vi inviterer til samtale, vil få tilsendt en case, som man skal forberede sig på inden første samtalerunde. Casen bliver samtalens omdrejningspunkt.
De som går videre til anden samtalerunde skal udfylde en personprofil som der gives tilbagemelding på ved samtalen.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Bemærk: det er Silkeborg Kommune der håndterer rekrutteringen.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Midtjysk Brand & Redning, Kejlstrupvej 99C, 8600 Silkeborg.
Ansættelse ved Midtjysk Brand & Redning afhænger af fremvisning af privat straffeattest, samt for nogle medarbejdergrupper en børneattest og/eller en sikkerhedsgodkendelse til sikkerhedsniveau ”Hemmelig”, der kan opretholdes i hele ansættelsen.
Midtjysk Brand & Redning sikrer tryghed for næsten 200.000 borgere i Silkeborg og Viborg Kommuner. Det gør vi fra 10 brandstationer i Viborg, Silkeborg, Ørum, Karup, Kjellerup, Møldrup, Stoholm, Bjerringbro, Fårvang og Them, hvor vi beskæftiger mere end 200 brandfolk – fastansatte og deltidsansatte.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Kejlstrupvej 99 C, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041960