BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du på udkig efter en spændende stilling som økonomicontroller, der har styr på at lave regnskaber, budgetter, økonomiske analyser samt være sparringspartner for ledere og samarbejdspartnere? Så er det måske dig, vi søger.
Vi søger en økonomicontroller til vores stærke team af økonomimedarbejdere på Blå Kors Danmarks administrationskontor. Teamet servicerer vores væresteder, botilbud og genbrugsbutikker, der alle har fokus på at hjælpe socialt udsatte børn, unge og voksne.
Vi forventer, at du har en længerevarende økonomiuddannelse som fx cand.oecon, cand.merc eller måske en baggrund som revisor. Du har praktisk erfaring fra en lignende stilling. Du har Excel som dit primære arbejdsredskab og har lyst til at arbejde med kontinuerligt at fremstille tal på en let og overskuelig måde for vores enhedsledere, så de bliver bedst muligt klædt på til at træffe beslutninger. Du har blik for at se nye muligheder og har derfor hele tiden øje for at udvikle dine arbejdsområder.
Lidt om os
Som controller bliver du en del af Blå Kors Danmarks økonomiafdeling, der varetager en bred vifte af opgaver inden for løn, bogføring, budgettering, budgetopfølgninger, regnskab, ledelsesrapporteringer og økonomiske analyser, ligesom vi er sparringspartner for bogholdere og ledere på vores enheder. Økonomiafdelingen består af 10 medarbejdere, og du vil samtidig indgå i et samspil med de øvrige medarbejdere på administrationskontoret. Med udgangspunkt i en udførende konsulentrolle og i dialog med leder og kollegaer vil du få ansvar for en række aktiviteter.
Dine opgaver
Dine opgaver vil bestå af økonomistyringsopgaver blandt andet for vores selvejende institutioner samt aktiviteter finansieret af både offentlige og private puljemidler. Du vil blive inddraget omkring moms og angivelse heraf. Vi står overfor en omlægning af arbejdsgangene i afdelingen, hvor fokus vil være på understøttelse af hele forretningen via automatisering og ensretning, således der fremadrettet vil kunne leveres nøgletal på alle niveauer i organisationen samt effektivisering af økonomifunktionen. Det vil derfor være en fordel, hvis du har erfaring med databehandling og Power BI.
Vi tilbyder et fagligt og udviklende miljø og ser os selv som en arbejdsplads, der har udgangspunkt i et stærkt, fælles værdigrundlag.
Blå Kors Danmark er en social hjælpeorganisation, der hviler på et kristent livs- og menneskesyn, og derfor er det vigtigt for os, at du forholder dig til dette i din ansøgning. Læs mere om vores værdier på www.blaakors.dk/vaerdier-og-grundlag.
Vilkår i jobbet
Jobbet er en fuldtidsstilling.
Du bliver i første omgang ansat på vores kontor i Silkeborg. Ultimo 2024 flytter vi til Vejle, hvor vi er ved at opføre et nyt hovedkontor. Vi søger en kollega, der har lyst til at flytte med til de nye lokaler i Vejle, så dette vil være en forudsætning for at komme i betragtning til stillingen.
Praktisk
Ansøgningsfristen er 15. januar 2024 kl. 12.00. Send din ansøgning og dit CV via knappen "Ansøg dette job".
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomi- og IT-chef Helle Autzen på tlf. 61 24 14 70 eller mail: hea@blaakors.dk.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=4e1e2c30)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Blå Kors Danmark, Suensonsvej, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957188