Økonomikonsulenter til nøgleroller i Silkeborg Kommunes nye økonomienhed

Profilbillede
dato

Vil du være med til at udvikle økonomistyring, der skaber en forskel i hverdagen for budgetansvarlige ledere i Silkeborg Kommune? Så har vi stillingen til dig.

I Silkeborg Kommune står vi midt i en organisationsændring, hvor vi samler hovedparten af kommunens økonomi- og økonomistyringsopgaver i en ny, fælles økonomienhed. Det gør vi både for at sikre, at alle budgetansvarlige i organisationen oplever kompetent og effektiv understøttelse i økonomistyringen og for at styrke koncernperspektivet og sammenhængskraften. 

Den nye fælles økonomienhed kommer til at bestå af to økonomisektioner; en sektion med fokus på økonomistyringen i organisationen og på understøttelse af budgetansvarlige/institutioner mv. (Driftsøkonomi) og en sektion med fokus på at sikre koncernperspektivet og løse en lang række økonomi- og analyseopgaver på koncernniveau (Koncernøkonomi).

Du vil blive en del af et nyt team i Driftsøkonomi, hvor du sammen med 11 kollegaer særligt har fokus på effektiv og kompetent understøttelse af budgetansvarlige ledere på social-, familie-, sundheds- og omsorgsområdet. 

I den ene stilling skal du særligt varetage opgaver på socialområdet, mens du på længere sigt vil arbejde på tværs af fagområderne i teamet. Du får en nøglerolle i udvikling og koordinering af økonomistyring i teamet, på tværs af de tre teams i Driftsøkonomi og i staben. Du kommer ligeledes til at indgå i opgavefællesskaber med fokus på at finde gode tværgående løsninger.

Til den anden stilling sørger vi en fleksibel økonomikonsulent, der kan træde til, hvor der er behov, og hjælpe med økonomistyringsopgaver på tværs af Driftsøkonomi. I starten skal du varetage opgaver på familieområdet (særligt budgetopfølgning, budgetlægning og regnskab), mens du på sigt får mulighed for opbygge viden og hjælpe på andre fagområder. 

Du vil som konsulent hos os bl.a. være med til at løse følgende opgaver: 

  • Optimere økonomistyringen og udnytte vores potentialer bedre, f.eks. gennem øget fokus på kvalitetsudvikling, automatisering og ensartethed i både understøttelse af budgetansvarlige ledere og den økonomiske styring generelt
  • Udarbejdelse af diverse økonomiske opgørelser og evt. notater til de budgetansvarlige ledere
  • Servicering af driften – både i de daglige opgaver og i forbindelse med budgetopfølgninger og regnskab
  • Koordinering internt i afdelingen samt med fagafdelinger
  • I samarbejde med øvrige økonomikonsulenter samt Team Support og Udvikling udvikle og udarbejde ledelsesinformation, tildelingsmodeller mv. 
  • Beregning af takster mv.

Vi leder efter kolleger med stor ansvarsfølelse, stærke analytiske og strategiske kompetencer. 

Derudover er vi på udkig efter kolleger, som:

  • Har flere års erfaring med kommunaløkonomi, herunder økonomistyring, budgetlægning-/opfølgning og regnskabsarbejde
  • Meget gerne har erfaring fra social-, familie-, sundheds- eller omsorgsområdet
  • Har erfaring med økonomisystemer og er kompetente og rutinerede brugere af Excel - erfaring med Power BI er desuden en fordel
  • Trives med en afvekslende hverdag, hvor korte deadlines også kan forekomme
  • Har evner og lyst til at indgå i tæt og konstruktiv dialog med såvel kolleger som ledere på forskellige niveauer i organisationen, og formår at gøre økonomi forståeligt for andre faggrupper
  • Har en relevant akademisk uddannelse

Driftsøkonomi er en del af Økonomi- og IT-staben, der understøtter organisationen indenfor bl.a. IT-drift, digitalisering, budget, regnskab, indkøb, udbud og erhvervsudvikling samt betjening af det politiske niveau. 

Derfor skal du vælge os

I staben vægtes samarbejde og videndeling højt, og der er plads og tid til at vende, hvordan vi løser opgaverne bedst. Du får en stor berøringsflade, mange samarbejdspartnere og mulighed for at sætte dit præg på kulturen og opgaveløsningen i teamet og staben.

Vi får hele tiden nye spændende opgaver, og du vil få gode muligheder for at udvikle dig. Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse med mulighed for hjemmearbejde og en uformel omgangstone præget af humor.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingerne er fuldtidsstillinger på 37 timer/uge. Arbejdsstedet er Silkeborg Rådhus. 

Husk at skrive i ansøgningen, hvilken en af stillingerne, du søger. Hvis du søger begge skal du prioritere de to stillinger.

Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder i Driftsøkonomi Jakob Holst Bak på tlf. 2114 4717. Ønsker du nærmere oplysninger om opgaverne i stillingen på socialområdet, kan du kontakte økonomikonsulent Nina Thomsen på tlf. 2131 3612. Ønsker du nærmere oplysninger om opgaverne i stillingen på familieområdet, kan du kontakte økonomikonsulent Michelle Kristensen på tlf. 2935 5532.
 
Ansøgningsfrist søndag 22. september 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag 26. september 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 1, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6110822

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet