BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om at varetage det fulde ansvar for gennemførelsen af byggeprojekter af varierende karakter? Har du erfaring med helhedsorienteret projektledelse i bygherrerollen, eller drømmer du om at varetage den ledende og styrende bygherrefunktion i en multifaglig kontekst? Så er nedenstående måske noget for dig.
Silkeborg Kommune oplever stor vækst, og det kan ses på opgaveporteføljen i Silkeborg Kommune Ejendomme, hvor vi er i gang med en masse spændende projekter, mens flere er på vej. Derfor ønsker vi at udvide vores team som står for gennemførelse af kommunens nybyggerier og større renoveringer, med en ny projektleder.
Silkeborg Kommune Ejendomme
Ejendomsstaben varetager al om-, til- og nybyggeri vedrørende kommunens ejendomme ligesom vi også varetager drift og vedligeholdelse af kommunens ejendomsportefølje på ca. 700.000 m2. Du vil blive en del af Team Nybyg, som pt. består af otte personer – en teamleder og syv projektledere med baggrund som bygningskonstruktører og ingeniører. Derudover får du kollegaer, som beskæftiger sig med en bred pallette af ejendomsrelaterede opgaver.
Arbejdsopgaver
Din primære opgave bliver at varetage bygherrerollen som projektleder og kommunens-/bygherres repræsentant, på nybyggerier og større renoveringer. I denne rolle skal du gennemføre byggeprocessen med fokus på den optimale balance mellem kvalitet, økonomi og tid. Du deltager helt fra de indledende faser med projektudvikling, og varetager efterfølgende projektlederrollen frem til overdragelse af det færdige byggeri til drift.
Det er Ejendommes opgave at bygge for og til alle afdelinger i kommunen. Byggeprojekterne du vil blive involveret i, rummer derfor stor variation, og favner blandt andet daginstitutioner, skoler, plejecentre, bo- og dagtilbud, idrætshaller, etc. Internt vil du dermed få en vigtig rolle i at håndtere en bred pallette af brugergrupper, med meget forskellige fagligheder og behov.
For de eksterne rådgivere og entreprenører, vil du være deres bygherre. Du vil være personen der sikrer den bedste og mest hensigtsmæssige forankring af deres ydelser, ind i bygherreorganisationen. Du vil med andre ord være bindeleddet der sikrer sammenhæng mellem de eksterne og professionelle ydelser (og det der bygges), og de ønsker og behov som afdelingen der bygges for/til har.
Baggrund og kvalifikationer
Du har formentlig:
- En baggrund som ingeniør, arkitekt, bygningskonstruktør eller noget helt tredje. – Det vigtige er, at du har erfaring fra byggebranchen, erfaring med projektledelse, og kender til byggeriets faser, processer og aktører
- Erfaring som bygherre eller bygherrerådgiver, er en fordel med ikke et krav
- Erfaring med AB-aftaledokumenterne og planlægning og gennemførelse af udbudsprocessen
- Flair for økonomi- og tidsstyring på større byggeprojekter
Derudover skal du:
- Kunne arbejde selvstændigt, løsningsorienteret og proaktivt
- Befinde dig godt i rollen som projektleder, og påtage dig ansvaret for opgavernes fremdrift
- Have erfaring med at arbejde med byggeri i alle faser
- Være velorganiseret og struktureret i dit arbejde, og derigennem evne at skabe overblik for projekternes involverede parter
- Kunne rumme og balancere paradokser mellem politiske og faglige hensyn
- Være god til at samarbejde og inddrage kollegaer, brugere og øvrige interessenters input – herunder være omstillingsdygtig ift. håndtering af mange forskellige fagligheder, hensyn og interesser
- Være stærk på relationer, og evne at være den der går forrest med motivation og engagement
- Medvirke til det gode arbejdsmiljø, og have lyst til at deltage i afdelingens faglige og sociale liv
Vi tilbyder
- En alsidig arbejdsdag med mange forskelligartede opgaver
- En nøglerolle i en multifaglig kontekst – stor variation og faglig mangfoldighed indenfor dit ansvarsområde
- Mulighed for at arbejde med byggeri i bygherrerollen, indenfor mange forskellige områder – stor afveksling i projekterne
- At du kan blive del af et kompetent team med et godt arbejdsmiljø
- Sparring og udvikling af dine kompetencer i et fagligt stærkt miljø
- En uformel omgangstone på den gode måde
- Mulighed for selv at tilrettelægge din arbejdsdag
Stillingen er på 37 timer pr. uge og ønskes besat 1. august 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Stefan Davies-Nielsen med en sms på 2437 7993. Så ringer Stefan tilbage snarest muligt.
Ansøgningsfrist onsdag 12. juni 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 17. juni, tirsdag 18. juni, og onsdag 19. juni 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Østergade 1, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051179