BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du klar til at få en masse viden om klagesagsbehandling? Vil du gerne videreudvikle dine kompetencer som sagsbehandler i en stærk sparringskultur? Bliv en del af Skatteankestyrelsen i Silkeborg, hvor vi er klar til at byde velkommen til dig, som vil hjælpe med at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder, når vi behandler deres klagesag.
En vigtig opgave med at sikre kompetent og uafhængig klagebehandling
På kontorerne i Silkeborg arbejder vi med mange typer sager og sagsområder. Vi håndterer klagesagsbehandling inden for motor-, afgifts-, skatte- og vurderingsområdet. Vi er klar til at tage imod flere sagsbehandlere, som har lyst til at være med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder, når vi løser vores vigtige opgave med at sikre kompetent og uafhængig klagebehandling.
På 8., 9. og 11.kontor har vi sager inden for vurderingsområdet, og her er fokus at behandle klager over de kommende ejendomsvurderinger. På 3. og 14. kontor er omdrejningspunktet primært motorområdet, hvor du vil behandle sager om fx værdiansættelse og registreringsafgift. På 22. kontor vil du primært behandle klager om emner inden for erhvervsbeskatningsområdet. Alt efter dine kompetencer kommer du til at dykke ned i et af sagsområderne.
Du får ansvar for dine egne opgaver og mulighed for at fordybe dig i sagsbehandlingen. En typisk sag består i, at du sikrer oplysning af sagen, udarbejder udkast til afgørelse og er i dialog med klageren og rådgiveren. Her får du rig mulighed for at arbejde med fx forvaltningsretten, skattelovgivningen og faglige skøn.
Vi har et stærkt sparringsmiljø og sørger for løbende vidensdeling. Du får rig mulighed for at videreudvikle dine kompetencer inden for den juridiske metode og sagsbehandling. Vi tager godt imod dig og tilrettelægger et onboardingprogram skræddersyet til dig. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- selvstændigt ansvar for dine egne sager – indtil en afgørelse ved nævn eller Landsskatteretten
- god proces og kontakt til borgere og repræsentanter i sagsforløbet
- med til at sikre og vedligeholde fagligheden på sagsområderne
- et tæt samarbejde med vores forskellige fagkontorer samt myndigheder.
- har erfaring med juridisk sagsbehandling og fx er uddannet jurist, skatterevisor eller professionsbachelor i skat.
- kan omsætte din faglighed til praksis og arbejde driftsorienteret, så sagerne får den rette kvalitet og til rette tid.
- går engageret og struktureret til opgaverne og kan arbejde selvstændigt og målrettet med dine sager.
- deltager aktivt i faglig sparring og samarbejde på tværs af kontorerne og kan kommunikere klart både i skrift og tale.
”Du kan se frem til et godt opstartsforløb som sagsbehandler hos os. Da jeg startede i Skatteankestyrelsen i Silkeborg, fik jeg tilknyttet en mentor, som hjalp mig med både tekniske opgaver og fagspecifikke problemstillinger. Vi lægger vægt på at have en ”spørg-og-få hjælp” kultur. Vi kommer også hinanden ved socialt. Der er løbende arrangementer, som bordfodboldsturnering, quizaften eller sommerfest. Der er også mulighed for at deltage i løbeklubben. Vi byder nye medlemmer velkommen – måske det er noget for dig?” spørger fuldmægtig Mikkel Krogh Madsen.
I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.
Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 11. september 2023 kl. 12.00 .
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Ann Roe på telefonnummer 3376 2629 eller kontorchef Anders Bitsch på telefonnummer 3376 0252.
Vi læser ansøgninger løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt.
Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. november 2023 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt på Glarmestervej 4, 8600 Silkeborg. Skatteankestyrelsens lokation i Silkeborg ligger tæt på motorvejen kun 40 minutters kørsel fra Århus.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen Silkeborg, Glarmestervej 2 - 6, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170919&DepartmentId=9879&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882762