Socialfaglig forhandler til det specialiserede socialområde (Genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du optaget af at sikre, at borgeren får de ydelser, der betales for? Er du god til at kommunikere og dygtig til at forhandle? Og trives du med at arbejde selvstændigt i en hverdag med mange forskellige samarbejdspartnere? Så har vi stillingen til dig! 

I Myndighedssektionen ved Socialafdelingen arbejder vi løbende med at sikre sammenhæng mellem borgerens behov, den rette indsats og den takst som betales for de leverede indsatser. Det er vigtigt, at borgeren får den rigtige indsats til den rigtige pris, og at der sikres en god balance imellem disse to mål. Vejen hertil er blandt andet igennem udførlige kontrakter samt løbende opfølgning og genforhandling af selvsamme.

Som socialfaglig forhandler bliver det din opgave at sikre, at prisen hos en leverandør matcher borgerens funktionsniveau og støttebehov samt de leverede indsatser. Du skal arbejde tæt sammen med borgerens faste rådgiver, sikre sammenhæng i den socialfaglige forhandling, og støtte op om rettidig opfølgning og genforhandling - en opgave der kræver både faglig integritet og forståelse for kompleksiteten i specialområdet.

Dine primære opgaver vil være:

  • Sikre at kontrakter i både nuværende og nye sager indeholder klare økonomiske og socialfaglige mål indenfor handicap- såvel som socialpsykiatriområdet
  • Genforhandling af eksisterende kontrakter
  • Kontraktforhandling af nye indsatser
  • Indgå i opfølgningsindsatsen med rådgiverne
  • Bidrage til opkvalificering af afdelingens rådgivere
  • Være tovholder på forhandlingsprocessen med eksterne tilbud generelt

Udover et tæt dagligt samarbejde med rådgiverne i de konkrete sager, vil du også være i løbende dialog med vores andre aktører i afdelingen som eks. vores økonomifunktion og i særdeleshed ledelsen i afdelingen. Det er derfor vigtigt, at du trives med at have kontakt med mange mennesker og er dygtig til at skabe og bevare relationer. 

Om dig:
Vi leder efter dig, som motiveres af at løse komplekse opgaver i krydsfeltet mellem myndighed og leverandør. Vi forestiller os, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver
  • Har kendskab til det specialiserede voksensocialområde
  • Har kendskab til leverandørlandskabet på det specialiserede voksensocialområde – både kommunale, regionale og private
  • Har udpræget stærke relationelle kompetencer og en tæft for forhandling samt erfaring hermed
  • Er selvstændig ift. planlægning og prioritering af dine arbejdsopgaver
  • Kommunikerer godt, imødekommende og motiverende, både skriftligt og mundtligt
  • Kan stå roligt, når du udfordres af uenighed, stille krav, når det kræves og bruge dine gode relationelle evner til at forfine og løbende justere i samarbejdet

Du ansættes i en organisation:

  • med en spændende, mangesidig og udfordrende arbejdsplads
  • hvor det forventes, at du medvirker aktivt til videreudvikling af arbejdsformer, metoder mv. i Socialafdelingen
  • hvor samarbejdsdrevet innovation med kollegaer og samarbejdspartnere er et fundament for den fortsatte udvikling
  • med stort råderum og hvor sparring og supervision er et aktivt redskab i den faglige udvikling
  • hvor der er et godt arbejdsmiljø med en uformel tone, humor og højt til loftet.

Stillingen er forankret i Socialafdelingen, med arbejdssted beliggende på Silkeborg Rådhus, Søvej 3, 8600 Silkeborg.

Stillingen er på 37 timer.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder ved Myndighedssektionen Lars Bundgaard Leen på tlf. 4079 8993.  
 
Ansøgningsfrist mandag 29. januar 2024. 
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969347

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook