Socialfaglig konsulent med sundhedsfaglig profil

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for det specialiserede socialområde og kan igangsætte og understøtte drift, kvalitet og udviklingsopgaver, hvor borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og opgaver. 

Hvis Ja, er stillingen som socialfaglig konsulent måske lige noget for dig? 

 

Socialafdelingen består af fire sektioner, som er Voksen Handicap (VH), Social, Psykiatri og Rusmiddel(S,P&R), Myndighed og stab. Sammen har vi en fælles opgave omkring den helhedsorienterede indsats for borgeren. Vi samarbejder tæt om opgaveløsning, udvikling og styring på tværs af tilbud og myndighed. 

Der er 6 driftskonsulenter i Socialafdelingen med tværfaglig uddannelsesbaggrund, som løser forskellige opgaver indenfor det social- og sundhedsfaglige område. Konsulentgruppen medvirker til at styrke den faglige robusthed i organisationen. Dette indebærer at teamet blandt andet arbejder med kobling mellem faglig kvalitet, kompetenceudvikling på tværs af hele Socialafdelingen, og understøtter ledelsen på tværs af de to udfører sektioner. 

I Socialafdelingen arbejder vi aktivt og løbende med at udvikle kvaliteten i indsatserne for borgerne. Organisationskulturen er blandt andet kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og et højt fagligt ambitionsniveau.

 

I funktionen, som socialfaglig konsulent er opgaverne at understøtte driften i faglige opgaver, som tager udgangspunkt i strategiske pejlemærker som bl.a. er: 

  • Alt med borgeren
  • Fælles mindset, ståsted og metoder
  • Udnyt kompetencer på tværs af tilbud
  • Koordiner overgange

 

Funktionen som socialfaglig konsulent er at understøtte driften i faglige opgaver som f.eks.:

  • Socialafdelings strategiske pejlemærker
  • Borgerrettede tilsyn som bl.a. er interne audit, sundhedsfaglige tilsyn, Socialfaglige tilsyn. 
  • Sparring og undervisning til ledere og medarbejdere i komplekse social og sundhedsfaglige problemstillinger. 
  • Sparring og undervisning i Social- og sundhedsfaglig dokumentation, udarbejdelse af retningslinjer, understøttelse af sundhedsindsatser herunder delegation og patientsikkerhed.
  • Planlægning og udførsel af undervisning for medarbejdere herunder netværksgrupper.
  • Igangsætte og implementere faglige udviklingstiltag for borgere og medarbejdere
  • Indgå i opgaver og projekter på tværs af Socialafdelingen.

 

Vi søger en konsulent som:

  • Har en relevant sundheds- eller socialfaglig uddannelse som f.eks. sygeplejerske, ergoterapeut eller pædagog.
  • Har erfaring med Socialområdet i forhold til målgrupper, tilgange og metoder.
  • Har erfaring med Sundhedssystemet, herunder samarbejde på tværs af sektorer.
  • Er god til at arbejde i netværk både internt og eksternt. 
  • Kan tilrettelægge, implementere og facilitere på det sociale- og sundhedsfaglige område som f.eks. temadage, nye lovgivning mm. 
  • Er god til at sammenfatte og formidle både skriftligt og mundtligt.
  • Har flair for IT understøttende systemer. 
  • Trives i en travl hverdag og evner at prioritere, strukturere og håndtere opgaver med høj grad af kompleksitet.

 

Vi kan tilbyde: 

  • Du bliver en del af en engageret konsulentgruppe, der har spændende og alsidige opgaver på tværs af i Socialafdelingen, som har faste planlagte møder. 
  • Sparring og dialog som metode til kvalificering af de gode løsninger.
  • Komplekse opgaver, hvor vi sammen finder løsninger og vejen derhen.
  • Planlagt sparring med ledelse. 
  • Stor grad af frihed til at tilrettelægge arbejdet og indflydelse på opgaveløsningen. 

 

Stillingen refererer til sektionsleder i Voksenhandicap, og tager udgangspunkt fra Frydenslund, Grønnegade 10, hvor konsulentgruppen har udgangspunkt fra 2024. 
 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Se også Strategisk kompetenceudvikling og  Silkeborg Kommunes Handicapstrategi

Yderligere information: 

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Iben Tulstrup Kristensen på tlf. 2055 8209

Ansøgningsfrist den 8. november 2023 og forventet samtale den 15. november. 
 
Forventet tiltrædelse 1. januar 2024. 

 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Grønnegade 10, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928596

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook