BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en dygtig socialfaglig medarbejder, der skal arbejde som § 85 vejleder i Autismeteamet på Tulipanvej.
Brænder du for autismeområdet og for at sætte din viden og faglighed i spil, så er du måske vores nye kollega.
Stillingen er på 37 timer og med start 1. december 2024.
Vores arbejdstid afspejler borgernes behov, så der kan være både dag-, aften- og weekendarbejde. I øjeblikket er der ikke borgere, der modtager støtte i weekenden. De primære arbejdstider er derfor i dagstimerne og en sen dag. Du vil få medindflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejdsskema.
Lidt om Autismeteamet på Tulipanvej
Autismeteamet leverer specialiseret støtte til ca. 145 borgere i aldersgruppen 18-60 år, som alle har en autismediagnose og andre psykosociale problemstillinger. Borgerne bor i egen bolig eller hos forældre.
Vores faglige fundament er autismeviden og forståelsen for autismen, hvor vi gennem KRAP og visuelle redskaber, som fx Lets Visualize og ugeskema m.v. arbejder med at den enkelte borger med autisme opnår større selvforståelse og får strategier til at klare sig selvstændigt. Vi arbejder løbende med faglig udvikling og har senest haft et kursus i den metakognitive metode.
Autismeteamet og Botilbuddet Tulipanvej (§107) er på samme matrikel og hører under samme ledelse.
Vores team består af 12 medarbejdere, hvoraf vi har en ergoterapeut, en socialrådgiver, ni socialpædagoger og en faglig koordinator. Vores team arbejder godt sammen; vi har et fantastisk sammenhold og passer på hinanden. Der er altid plads til en historie og et godt grin - og vi glæder os til at tage imod en ny kollega.
Sådan arbejder vi
Vi er altid to tilknyttet en borger både for løbende at kunne spare med hinanden og for at det ikke blive sårbart ved sygdom og ferie. Støtten til borgerne har et ressource- og udviklingsperspektiv, hvor vi har fokus på, at borgerne opnår den største grad af selvstændighed og mod på at mestre eget liv.
Din opgave bliver blandt andet at støtte borgeren i at strukturere opgaver i hverdagen, deltage i aktiviteter og møder og afvikle ’jeg-støttende samtaler’, hvor selvforståelse og personlig trivsel er i fokus. Aftalerne finder både sted i og udenfor borgernes eget hjem. Det er vigtigt at kunne tåle dyr, da flere borgere har dyr i hjemmet, dog skal disse være i et andet rum under aftalerne.
Vi arbejder med og udvikler på gruppeforløb for borgere med autisme, hvorfor du også vil kunne få en opgave med at understøtte dette arbejde og facilitere en gruppe.
Vi dokumenterer løbende vores faglige indsats igennem delmål, evaluering og statusbeskrivelse, hvilket er i samarbejde med borgerne. Det vil være vigtigt, at du har lysten og evnen til at arbejde med at dokumentere arbejdet i samarbejde med borgerne.
Det får du hos os
Hvis du bliver ansat på vores arbejdsplads, kan vi garantere dig:
- At du bliver en del af et fællesskab, der er præget af konstruktiv dialog og nysgerrighed - og hvor vi sammen udfolder vores faglighed
- En arbejdsplads, hvor der er plads til humor i samværet med gode kolleger
- Et dynamisk og fagligt miljø, hvor der er plads til forskellighed og initiativ - og hvor du har mulighed for at sætte dit præg på både rammer og kultur
- Kompetenceudvikling tilpasset dine behov
- Supervision med fokus på autisme og muligheder for daglig sparring
- Stor indflydelse på opgaveløsningen
Det rette match
Vi søger en kollega, der er uddannet pædagog, ergoterapeut eller anden relevant socialfaglig uddannelse og som:
- Gennem dialog og samarbejde er medvirkende til at skabe relationer og rammer, som understøtter borgerens mestring af eget liv
- Er fagligt velfunderet inden for autismeområdet og kan indgå i tværfagligt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere
- Er indstillet på at dialog og nysgerrighed er bærende elementer i samarbejdet
- Kan bevare ro og overblik i en afvekslende - og til tider travl hverdag - med forskellige arbejdsopgaver og ansvarsområder
- Kan arbejde selvstændigt, systematisk og teoretisk
- Har erfaring eller viden om det at arbejde visuelt
- Har kendskab til og gerne erfaring med arbejdet med sanserne hos borgere med autisme
- Har viden om eller interesse for at facilitere gruppeforløb
- Kan formulere sig godt både mundtligt og skriftligt
Læs mere om fordelene ved at være ansat i Socialafdelingen og se to film om hverdagen som medarbejder i Socialafdelingen via dette link.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kamilla Kjeldsen på tlf. 29 36 84 86 eller faglig koordinator Runa Møller Ryø på tlf. 21 49 93 91.
Der vil også efter aftale være mulighed for rundvisning af stedet torsdag eftermiddage.
Ansøgningsfrist onsdag 23. oktober 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 29. oktober 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Tulipanvej, 100, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6120140