Socialfaglig medarbejder til Udsatteområdet i Social, Psykiatri og Rusmidler

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nu har du chancen! 

Det er ikke tit vi har ledige stillinger hos os, men det har vi nu, så har du lyst, mod og kompetencer til at prøve kræfter med støttefunktioner på udsatteområdet, så har vi her en spændende stilling, du bør se nærmere på. 

Vi søger en socialfaglig medarbejder til en 37 timers stilling i Borgergade 53. Arbejdstiden er primært i dagtimer, men aften og weekendarbejde kan indgå, afhængig af behovet hos borgerne. Stillingen er til besættelse 1. januar 2024.  

Om udsatteområdet 

På Udsatteområdet arbejder vi med mennesker i særlige socialt udsatte positioner, hvor sammensatte problemstillinger og kompleksitet sammen med psykisk sårbarhed, hjemløshed, rusmiddelbrug, sundhedsudfordringer, manglende tilknytning til arbejdsmarked og til sociale fællesskaber er det, der karakteriserer målgruppen. 

Vi er organiseret i Social, Psykiatri & Rusmiddelsektionen, der er en af udfører sektionerne i Silkeborg Kommunes Socialafdeling. Vi arbejder med udgangspunkt i Housing First og recoveryorienteret rehabilitering og habilitering og vi arbejder med en dialogisk baseret praksis med borgerne og med hinanden. I Socialafdelingen prioriterer vi at arbejde helhedsorienteret og med en sammenhængskraft, der giver kvalitet i de indsatser, vi samarbejder med borgerne om. 

Om stillingen i Borgergade 53

Stillingen er i vores base på Borgergade 53 i Alderslyst, hvor teamet på pt. 23 holder til og udgår fra. Vi varetager primært støtte indsatser efter Servicelovens §§ 85 & 99 og Veterankoordinator er tilknyttet vores enhed. Støtteindsatserne foregår hos os, i eget hjem eller andre relevante steder. Vi har opsøgende støttekontaktpersons opgaver og mobilsygepleje og varetager støtten i hjemløseindsatsen, hvor vi arbejder med specialiserede støtte metoder, i tæt samarbejde med Myndighedssektionen og andre relevante samarbejdspartnere. Vi arbejder også med frivillighed og samskabelse for at styrke muligheden for fælleskaber.

Fællesnævneren for opgaverne med støtte til borgere er praktisk, social-, sundhedsfaglig og socialpædagogisk støtte og vejledning målrettet den enkelte borger. Herudover er ledsagelse, koordination og samarbejde med mange samarbejdspartnere en væsentlig del af opgaven. 

Vi forventer du har: 

  • en relevant grunduddannelse som fx pædagog, ergoterapeut, social og sundhedsassistent, socialrådgiver eller lignende 
  • et særligt engagement for arbejdet med lige præcis vores målgruppe, at du er stærk i relationer og i kommunikationen med mennesker og er i stand til at indgå tålmodigt og ydmygt i kontakten og samarbejdet med og omkring borgerne 
  • en god portion forandringsparathed, evne til refleksion over egen og andres praksis og loyalitet overfor de værdier og det afsæt vi som tilbud, sektion eller kommune arbejder ud fra
  • interesse og kompetence til at arbejde målrettet med opgaverne på et metodisk grundlag
  • en naturlig tilgang til skriftlig dokumentation og at du værdsætter høj faglighed og god trivsel for både borgere, dine kolleger og dig selv
  • et kørekort, og bil er en fordel

Du må også gerne

  • have erfaring fra arbejde med social udsathed fra lignende opgaver eller fx rusmiddelbehandling, behandlings- eller socialpsykiatri 
  • have viden og erfaring fra rehabilitering & recovery understøttet arbejde, herunder skadesreducerende tilgange, empowermentorientering, forandrings- og motivationsarbejde
  • se nye muligheder fremfor begrænsninger og være i stand til at fokusere på netværk, ressourser og deres betydning, på løsninger og på at afslutte borgerforløb, når det er relevant

Som ny medarbejder får du 

  • en opstart med introforløb og kollega-mentor
  • et godt kollegaskab med hjælpsomme, engagerede og erfarne medarbejdere 
  • mulighed for at være med til fortløbende at udvikle fagligt stærke tilbud til en mangfoldig og udfordrende målgruppe, der har brug for sammenhængende indsatsforløb
  • mulighed for at arbejde i en dynamisk organisation, hvor vi aktuelt har fokus på at udvikle en dialogisk praksiskultur og udvikle vores tilbud til målgruppen i hjemløshed, bostøtte herunder tilbud i opstart og afslutning
  • mulighed for at medvirke i systematisk kollegial sparring og ekstern supervision
  • mulighed for løbende kompetenceudvikling blandt andet i de specialiserede metoder CTI & ICM og traumeinformeret tilgang, psykopatologi og dialogisk praksis/Åben dialog
  • konflikthåndteringskursus
  • løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse

Angiv venligst hvilken stilling du søger i din ansøgning.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Tine Marianne Nielsen på tlf. 3055 2090 eller mail: tinemarianne.nielsen@silkebor
 
Ansøgningsfrist mandag 13. november 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 21. november 2023.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931021

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook