BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi har fået mulighed for at udvide og søger derfor en socialrådgiver/socialformidler til Team Voksenhandicap, Myndighedssektionen i Socialafdelingen.
Brænder du for myndighedsarbejdet indenfor Det Specialiserede Socialområde for voksne og for at sætte din viden og faglighed i spil, så er du måske vores kommende kollega.
Vores team består af 14 medarbejdere, som har et godt og tæt samarbejde samt et fantastisk sammenhold. Vi ser hinandens forskelligheder som en ressource. Der er altid plads til en god historie og et godt grin – og vi glæder os til at tage imod en ny kollega.
Vores primære målgruppe er voksne borgere med udviklingshæmning, autismespektrumforstyrrelse, opmærksomhedsforstyrrelse, fysisk handicap og/ eller erhvervet hjerneskade.
Vi har fokus på, at borgeren er i centrum og det er vores erfaring, at vi bedst skaber de gode faglige løsninger for borgerne i tæt samarbejde mellem myndighed og drift. Det tværgående perspektiv i opgaveløsningen vægtes både i Socialafdelingen og på tværs af afdelingerne i Silkeborg Kommune. Vi arbejder med tæt dialog mellem borger, netværk og udfører for at skabe individuelle og fleksible løsninger.
Vores primære opgaver er at:
- yde råd og vejledning
- udarbejde udredninger – Voksenudredningsmetoden
- træffe afgørelser i forhold til SEL §§ 85, 102, 103, 104, 107, 108
- sikre sammenhæng mellem borgers behov, indsats og takst
- udarbejde handleplaner i samarbejde med borgerne
- opfølgning på og evaluering af igangsatte indsatser
- udarbejde ansøgninger om værgemål
- sikre gode overgange for unge i overgangen fra barn til voksen
Vi søger efter en ny kollega der:
- er en erfaren socialrådgiver/socialformidler – gerne med erfaring med myndighedsarbejde
- er robust og evner at bevare overblikket og prioritere i en travl hverdag
- arbejder selvstændigt og struktureret og trives i teamsamarbejde
- har gode kommunikations- og formidlingsevner, både skriftligt og mundtligt
- har engagement, - kan se muligheder og har en positiv og iderig tilgang til hverdagens udfordringer
- har fokus på at faglige løsninger skal gå hånd i hånd med økonomi
- er relationel stærk i samarbejdet med borgere, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnere
- måske har kendskab til socialfaglige takstforhandlinger
- har kørekort
Vi tilbyder:
- engagerede og dygtige kollegaer der vil gøre alt hvad vi kan, for at hjælpe dig godt i gang
- introforløb og mentor samt undervisning i forhold til opgaverne
- en arbejdsplads hvor vi lægger vægt på samarbejde og høj faglighed
- et arbejdsmiljø hvor vi vægter trivsel, humor og godt humør
- mulighed for daglig sparring da vi sidder i storrumskontor
- supervision med ekstern supervisor
- flekstid og fri tilrettelæggelse af hjemmearbejde
Læs mere om fordelene ved at være ansat i Socialafdelingen og se to film om hverdagen som medarbejder i Socialafdelingen via dette link.
Stillingen er forankret i Socialafdelingen, med arbejdssted på Silkeborg Rådhus, Søvej 3, 8600 Silkeborg
Stillingen er på 37 timer med opstart pr. 1. januar 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Anette Damgaard på tlf. 2818 1513.
Ansøgningsfrist tirsdag 12. november 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 18. november 2024 og tirsdag 19. november 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6132589