BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en koordinerende sagsbehandler i Jobrehabilitering fra 1. december 2023 eller hurtigst muligt frem til 31. oktober 2024.
Hvis du får energi af motivationsarbejde, gerne sætter din faglighed i spil, og er nysgerrig på metoder og indsatser der virker, så er du måske vores nye kollega.
Målgruppen er borgere i ressourceforløb.
Om Jobrehabilitering
Jobrehabilitering er en afdeling med 29 engagerede og ambitiøse medarbejdere, som hver dag arbejder på at få flere borgere i job og uddannelse. Medarbejdergruppen består af koordinerende sagsbehandlere, mentorer og virksomhedskonsulenter.
Vi løser opgaver inden for målgrupperne; aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, ressourceforløb, udvikling og udredning af arbejdsevnen for ledige uden forsørgelse samt revalidering.
Målet med vores indsats er, at borgerne skal opnå et selvstændigt liv gennem en koordineret og helhedsorienteret indsats. Borgerens periode på offentlig forsørgelse skal være så kort som muligt – samtidig skal vi understøtte at borgeren opnår varig hel- eller delvis selvforsørgelse gennem job/uddannelse eller fleksjob.
Vi udvikler hele tiden vores metoder og indsatser til gavn for borgere med forskellige behov i et tæt samarbejde med virksomheder, frivillige og andre samarbejdspartnere. Det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen.
Et arbejde med mulighed for personlige og faglige udfordringer
I Silkeborg Kommune er det politisk prioriteret, at den koordinerende sagsbehandler har et sagstal, hvor det er muligt at arbejde tværfagligt. Den koordinerende sagsbehandler er den primære indsats for borgerne, og du skal have fokus på de små skridt og succeser som en del af vejen til målet, samt formå at gøre disse synlige i dialogen med borgerne. Som koordinerende sagsbehandler i Jobrehabilitering vil du bl.a. fungere som mødeleder i netværksmøder med borgernes private og professionelle netværk, hvor der i fællesskab skabes retning for den fremadrettede indsats, afholde coachende samtaler med borgere, og fungere som virksomhedskonsulent, hvor det giver mening.
Vi har vi et tæt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere som fx psykiatrien, læge, rusmiddelcentret, sundhed, socialafdelingen (myndighed og udfører) og ikke mindst virksomhederne.
Arbejdsdagen kan bestå af:
- Jobsamtaler med borgere med fokus på beskæftigelsesmuligheder ud fra arbejdsmarkedets behov for arbejdskraft koblet med borgerens kvalifikationer, kompetencer og udviklingspotentiale – samt individuelle skånehensyn
- Samtaler med borgere i og uden for jobcentret
- Koordinering af den tværfaglige indsats i et tæt samarbejde med borgerne og samarbejdspartnere
- Etablering og opfølgning på virksomhedspraktik, løntilskudsjob og lønnede timer
- Dokumentation i form af journalnotater, den forberedende del og bilag i rehabiliteringsplanen, afgørelser mv.
- Sparring med kolleger
- Deltagelse i feedbackfællesskaber med kollegaer, hvor vi giver hinanden feedback i borgersamtalerne med henblik på at understøtte borgerinddragelsen
Rammen for vores arbejde er med afsæt i beskæftigelsesmålene og gældende lovgivning. Vi arbejder med en coachende og empowermentorienteret tilgang. Her er fokus på at borgeren er ekspert på egne behov, og hvad der skal til for at komme videre i forhold til arbejdsmarkedet. Din rolle som koordinerende sagsbehandler er i højere grad at være ekspert på den lovgivningsmæssige ramme, og at være facilitator af processen, og derved understøtte, at borgeren når målet. Du vil blive understøttet i at arbejde med denne tilgang.
Du er den rette medarbejder, hvis:
- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Du har erfaring fra myndighed på beskæftigelsesområdet – og meget gerne også erfaring med etablering og opfølgning på virksomhedspraktikker
- Du brænder for at arbejde udviklingsorienteret sammen med dine kollegaer, borgeren og samarbejdspartnere. Dvs. arbejder med inddragelse og forandringer, uanset om det er i relation til egen faglig praksis, borgeren, netværk, virksomheder, frivillige foreninger m.fl.
- Du har kendskab eller erfaring med at arbejde empowermentorienteret og coachende
- Du kan arbejde selvstændigt og systematisk og bruge it-systemer herunder gerne erfaring med at bruge Fasit
- Dine faglige begrundelser står tydeligt for borger og samarbejdspartnere mundtligt som skriftligt
Vi tilbyder:
- En arbejdsplads hvor godt arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsninger
- At du bliver en del af vores introduktionsprogram og får en kollega som mentor
- Mulighed for personlig og faglig kompetenceudvikling
- Et kontinuerligt fokus på at omsætte det, vi kan se, virker i vores praksis
- Nem adgang til offentlig transport
Der er tale om et vikariat som koordinerende sagsbehandler på 37 timer med ansættelse hurtigst muligt frem til den 31. oktober 2024.
Læs mere om Silkeborg Kommune på: https://silkeborg.dk/
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Else-Marie Behrmann på tlf. 2134 6568.
Ansøgningsfrist torsdag 26. oktober 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 30. oktober 2023.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Drewsensvej 60, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924897