Socialrådgiver til midlertidig ansættelse som beskæftigelseskonsulent i Fleksjobservice, Silkeborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi har forrygende travlt og søger hurtigst muligt en dygtig og engageret beskæftigelseskonsulent/ socialrådgiver til en midlertidig stilling ved Fleksjobservice. Vil du være med til at sikre borgere på ledighedsydelse en aktiv plads på arbejdsmarkedet, så er du måske vores nye kollega.

”Vi gør det, vi siger” i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling. Det betyder, at vi gør ord til handling, når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Der er et stort engagement om opgaven og en tillid til at det lykkes, når vi vil det sammen. 

Om Fleksjobservice 
I funktionen Fleksjobservice varetager vi indsatsen for borgere på ledighedsydelse og borgere ansat i fleksjob. Formålet er at støtte borgerne med at udnytte deres arbejdsevne i et fleksjob samt fastholde og udvikle sig i fleksjobbet. 

Vi er en funktion, hvor både ambitioner og humøret er højt. Vores hverdag er travl, og vi udvikler løbende de metodiske tilgange, og opkvalificerer os for at fastholde en høj faglig kvalitet. Vi arbejder evidensbaseret og har fokus på og den gode dialog med borgere, samarbejdspartnere og kolleger. Der er 20 ansatte med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde i Funktionen, der består af de tre teams Myndighed, Indsats og Fastholdelse. De tre teams har et tæt samarbejde om kerneopgaven. Vi har et jobrettet fokus og vores tilgang er inddragende og coachende. 

Om jobbet 
Som beskæftigelseskonsulent er din vigtigste opgave at støtte borgere på ledighedsydelse til hurtigst muligt at komme i varigt fleksjob. Vi arbejder med et virksomhedsrettet og empowermentorienteret fokus. Med vores tilgang, som er inddragende og coachende, skaber vi nye veje sammen med borgeren og vores samarbejdspartnere.  

Opgaverne er blandt andet, at:  

  • støtte, motivere og engagere borgerne i deres jobsøgningsforløb 
  • arbejde med borgernes kompetencer og matche til konkrete jobåbninger  
  • gennemføre jobrettede myndighedssamtaler med borgere på ledighedsydelse
  • dokumentere indsatsen i fagsystemet
  • at samarbejde med andre instanser hvor det giver mening 
  • information og vejledning om arbejdsmarkedsforhold 
  • at udarbejde rehabiliteringsplaner for borgere, hvis sag skal behandles på rehabiliteringsteamet med henblik på evt. ressourceforløb eller førtidspension

Din profil 
Både professionelt og menneskeligt er det vigtigt, at du har troen på, at alle ledige kan finde en plads på arbejdsmarkedet. Du har gode kommunikations- og formidlingsevner og trives med myndighedsrollen. 

Derudover lægger vi vægt på, at du:  

  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • arbejder helhedsorienteret og træffer beslutninger på et socialfagligt grundlag 
  • har relevant erhvervserfaring og kendskab til arbejdsmarkedet
  • har erfaring fra beskæftigelsesområdet, herunder kendskab til Fasit
  • arbejder systematisk og har god datadisciplin 
  • er selvstændig og fleksibel i forhold til planlægning og opgaveløsning 
  • har evne og vilje til at samarbejde på tværs af organisationer 
  • trives i en travl og til tider uforudsigelig hverdag 
  • kan indgå konstruktivt i et professionelt og engageret team

Løn- og ansættelsesvilkår: 
Der er tale om en midlertidig stilling som beskæftigelseskonsulent på 37 timer med ansættelse hurtigst muligt og frem til 31. december 2024. 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Grethe Ahlmann Olesen på tlf. 29 25 54 49. 

Ansøgningsfrist fredag 23. februar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt dato måned.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Drewsensvej 60, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992184

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook