BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ledelse er en holdsport. Vil du med på holdet i en nyoprettet og interessant stilling som souschef for sektionslederen af Voksenhandicapsektionen i Silkeborg Kommune?
Stillingen som souschef bliver oprettet, da vi ønsker at skabe øget ledelseskraft i organisationen og en mere synlig ledelse tættere på driften.
Vores ønske er at byde vores nye souschef velkommen 1. maj 2024.
Kort om Voksenhandicapsektionen
I Voksenhandicapsektionen har vi en helhedsorienteret tilgang med fokus på recovery og habilitering med udgangspunkt i borgernes selv- og medbestemmelse.
Vi arbejder aktivt med løbende udvikling af kvaliteten i indsatserne for borgerne. Og vi samarbejder tæt om opgaveløsning, udvikling og styring på tværs af tilbuddene og myndighed i Socialafdelingen. Borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og enhver opgaveløsning.
Voksenhandicapsektionen består af døgntilbud og dagtilbud til borgere med udviklingshæmning og senhjerneskade samt særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse (STU) med omkring 300 medarbejdere fordelt på 10 funktionsledelsesområder. Du kan se mere om vores organisering her.
Dine ledelsesopgaver
Som souschef varetager du - sammen med sektionslederen - ledelsen af sektionen sammen med ti funktionsledere. Du bliver også stedfortræder for sektionslederen i dennes fravær på faglige og organisatoriske opgaver. Du bliver derudover leder for tre fagkonsulenter, som understøtter den faglige udvikling og processer i organisationen. Ledelsen af konsulentgruppen varetages i tæt samarbejde med din souschefkollega i Social-, Psykiatri- og Rusmiddelsektionen.
Vi søger en leder, der kan arbejde kompetent og visionært med den fortsatte udvikling af tilbuddene i Voksenhandicapsektionen. Arbejdet sker i tæt samspil med både sektions- og funktionsledere med fokus på bedst mulig anvendelse af ressourcer - herunder udvikling, effektivitet og fleksibilitet i opgaveløsningen.
I stillingen som souschef skal du desuden understøtte Socialafdelingen og sektionernes visioner og strategier, så vi når de mål og resultater for organisationen, som vi arbejder med. Da stillingen er nyoprettet, vil du i et vist omfang have indflydelse på udviklingen af stillingen.
Du vil have et særligt ledelsesansvar i forhold til den interne daglige drift og implementering af besluttede initiativer - se eksempler på opgaver her:
- Medvirke til at vi lykkes med koordinerede og individuelle tilrettelagte indsatser for og med borgerne
- Være medskabende på ledelseskraft i forhold til understøttelse og opfølgning af konkrete initiativer
- Bevare overblik på tværs i sektionen, indgå i opfølgning og læring fx i forhold til tilsynsopgaver
- Indgå i faglig sparring med funktionslederne og konsulenterne i forhold til konkrete opgaver
- Indgå i sparring og opfølgning på arbejdstidsplanlægning og ressourcestyrring med fokus på tværgående løsninger, optimering og læring
Vores ønsker til dig
Vi søger en leder, der:
- Har erfaring med ledelse og gerne suppleret med efteruddannelse i ledelse
- Har organisatorisk forståelse og stærke samarbejdskompetencer med fokus på det gode samarbejde og tillidsvækkende dialog med borgere, pårørende, medarbejdere og samarbejdspartnere
- Har erfaring og faglig indsigt i området eller en stor nysgerrighed på det
- Kan medvirke til at skabe enkle og bæredygtige løsninger ind i en given økonomisk ramme - og holde balancen mellem ’sikker drift’ og udvikling af tilbuddene
- Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse på bachelorniveau
Det tilbyder vi dig
Du bliver ansat i en organisation, hvor:
- Helhed, sammenhæng og samskabelse er fundamentet for vores udvikling
- Der kontinuerligt er gang i spændende, udfordrende og mangesidige opgaver
- Medarbejdere og ledere har stort engagement, og hvor organisationskulturen er kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og højt fagligt ambitionsniveau
- Vi tilpasser løsningerne til opgaverne og arbejder ud fra et fælles ledelsesgrundlag, mål og strategier
- Du refererer til sektionslederen og indgår i en velfungerende og kompetent ledergruppe med ti lederkollegaer
- Sparring og udvikling af ledelsesfaglighed prioriteres
Link til strategiske pejlemærker: https://siko.silkeborg.dk/-/media/3CBB82732A2D488DA5A0B742D4069079.ashx
På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Iben Tulstrup på tlf. 20 55 82 09.
Ansøgningsfrist tirsdag 12. marts 2024.
Første ansættelsessamtale forventes afholdt mandag 18. marts 2024, hvorfra to kandidater vil blive udvalgt til en anden samtalerunde fredag 22. marts 2024.
I perioden mellem de to samtaler gennemfører de to kandidater, der udvælges til at gå videre, en personprofil, som er en del af indholdet på den anden samtale.
Tiltrædelse forventes 1. maj 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6001019