BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nu har du chancen for at starte op i en nyoprettet stilling i Socialafdelingen i Silkeborg Kommune. Det sker ikke ofte – så har du en stærk lederprofil og drømmen om at gøre en forskel, så læs med her.
Vi søger netop nu en souschef for sektionslederen af Social-, Psykiatri- og Rusmiddelsektionen.
Stillingen som souschef bliver oprettet, da vi ønsker at skabe øget ledelseskraft i organisationen og en mere synlig ledelse tættere på driften.
Vores ønske er at byde vores nye souschef velkommen 1. maj 2024.
Kort om Social-, Psykiatri- og Rusmiddelsektionen
I vores sektion, som ligger under Socialafdelingen, kommer du til at arbejde med ledelse af bostøtte, dagtilbud og boformer for en bred gruppe af borgere inden for områderne psykiatri, rusmiddel og udsatte samt autisme og udviklingshæmning. Vi arbejder, som et hold aktivt med løbende udvikling af kvaliteten i indsatserne for borgerne og styring på tværs af tilbud og myndighed i Socialafdelingen. Borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og enhver opgaveløsning.
Vi har en recovery-orienteret tilgang, hvor vi fokuserer på borgerens empowerment og løbende tilpasser vores rehabiliterende indsatser.
Vi indgår i partnerskaber med kommunens øvrige afdelinger, med den regionale psykiatri samt med andre aktører for at skabe de mindst indgribende og mest sammenhængende tilbud til borgerne.
Du kan se mere om Socialafdelingens organisering her.
Dine ledelsesopgaver
Du skal, sammen med sektionslederen og ti funktionsledere varetage ledelsen af sektionen - og du vil være stedfortræder for sektionslederen i dennes fravær på faglige og organisatoriske opgaver.
Du bliver derudover leder for tre fagkonsulenter, som giver et væsentlig bidrag til den faglige udvikling og processer internt i sektionen og på tværs af afdelingen. Ledelsen af konsulentgruppen varetages i tæt samarbejde med din souschefkollega i Voksenhandicapsektionen.
Vi søger en leder, der kan arbejde kompetent og visionært med den fortsatte udvikling af tilbuddene i Social-, Psykiatri, og Rusmiddelsektionen. Arbejdet sker i tæt samspil med både sektions- og funktionsledere med fokus på inddragelse af medarbejdere og borgere i den bedst mulig anvendelse af ressourcer – herunder den nødvendige effektivitet og fleksibilitet i opgaveløsningen.
I stillingen som souschef skal du desuden understøtte Socialafdelingen og sektionernes visioner og strategier for at sikre, at vi når de aftalte mål og resultater for organisationen.
Du vil have et særligt ledelsesansvar i forhold til den interne daglige drift og implementering af besluttede initiativer – se eksempler på opgaver her:
- Medvirke til at vi lykkes med samstemte og individuelle tilrettelagte indsatser for og med borgerne
- Være medskabende på ledelseskraft i forhold til understøttelse og opfølgning af konkrete initiativer
- Bevare overblik på tværs i sektionen og indgå i opfølgning og læring fx i forhold til bostøtteområdet og tilsyn
- Indgå i faglig sparring med funktionslederne og konsulenter i forhold til konkrete opgaver
- Indgå i sparring og opfølgning på eksempelvis arbejdstidsplanlægning og ressourcestyrring med fokus på tværgående løsninger, optimering og læring
Vores ønsker til dig
Vi søger en leder, der:
- Har erfaring med ledelse og kan give ledelsesmæssig og faglig sparring
- Har organisatorisk forståelse og stærke samarbejdskompetencer med fokus på det gode samarbejde og tillidsvækkende dialog med borgere, pårørende, medarbejdere og samarbejdspartnere
- Har erfaring og faglig indsigt i området eller en stor nysgerrighed på det
- Dialogbaseret kan medvirke til at skabe enkle og bæredygtige løsninger ind i en given økonomisk ramme - og holde balancen mellem ’sikker drift’ og udvikling af tilbuddene
- Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse på bachelorniveau gerne suppleret med efteruddannelse i ledelse
Det tilbyder vi dig
Du bliver ansat i en organisation, hvor:
- Helhed, sammenhæng og samskabelse er fundamentet for den fortsatte udvikling
- Der kontinuerligt er spændende, udfordrende og mangesidige opgaver i gang
- Medarbejdere og ledere har et stort engagement og organisationskulturen er kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og højt fagligt ambitionsniveau
- Vi tilpasser løsningerne til opgaverne og arbejder ud fra et fælles ledelsesgrundlag, mål og strategier
- Du refererer til sektionslederen og indgår i en velfungerende og kompetent ledergruppe med ti lederkollegaer
- Sparring og udvikling af ledelsesfaglighed prioriteres
Link til strategiske pejlemærker: https://siko.silkeborg.dk/-/media/3CBB82732A2D488DA5A0B742D4069079.ashx
På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kirsten Slumstrup på tlf. 21 25 47 60.
Ansøgningsfrist tirsdag 12. marts 2024.
Første ansættelsessamtale forventes afholdt fredag 15. marts 2024, hvorfra to kandidater vil blive udvalgt til en anden samtalerunde onsdag 20. marts 2024.
I perioden mellem de to samtaler gennemfører de to kandidater, der udvælges til at gå videre, en personprofil, som er en del af indholdet på den anden samtale.
Tiltrædelse forventes 1. maj 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Grønnegade 10, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6001015