BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for det specialiserede socialområde og kan igangsætte og understøtte drift, kvalitet og udviklingsopgaver, hvor borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og opgaver.
Hvis Ja, er stillingen måske lige noget for dig?
Socialafdelingen består af fire sektioner, som er Voksen Handicap (VH), Social, Psykiatri og Rusmiddel(S,P&R), Myndighed og stab. Sammen har vi en fælles opgave omkring den helhedsorienterede indsats for borgeren. Vi samarbejder tæt om opgaveløsning, udvikling og styring på tværs af tilbud og myndighed.
Der er 6 driftskonsulenter i Socialafdelingen med tværfaglig uddannelsesbaggrund, som løser forskellige opgaver indenfor det social- og sundhedsfaglige område. Konsulentgruppen medvirker til at styrke den faglige robusthed i organisationen. Dette indebærer at teamet blandt andet arbejder med kobling mellem faglig kvalitet, kompetenceudvikling på tværs af hele Socialafdelingen, og understøtter ledelsen på tværs af de to udfører sektioner.
I Socialafdelingen arbejder vi aktivt og løbende med at udvikle kvaliteten i indsatserne for borgerne. Organisationskulturen er blandt andet kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og et højt fagligt ambitionsniveau.
Afdelingens strategiske pejlemærker er:
- Alt med borgeren”
- ”Fælles mindset, ståsted og metoder”
- ”Udnyt kompetencer på tværs af tilbud”
- ”Koordiner overgange”
Funktionen som konsulent er at understøtte driften i faglige opgaver som f.eks.:
- Understøtte Socialafdelings strategiske pejlemærker
- Understøttelse af borgerrettede tilsyn som bl.a. er interne audit, sundhedsfaglige tilsyn, Socialfaglige tilsyn.
- Sparring og undervisning til ledere og medarbejdere i komplekse social- og sundheds-faglige problemstillinger.
- Sparring og undervisning i Social- og sundhedsfaglig dokumentation, udarbejdelse af retningslinjer, understøttelse af sundhedsindsatser herunder delegation og patientsikkerhed.
- Planlægning og udførsel af undervisning for medarbejdere herunder netværksgrupper.
- Igangsætte og implementere faglige udviklingstiltag for borgere og medarbejdere
- Indgå i opgaver og projekter på tværs af Socialafdelingen
Vi søger en konsulent som:
- Er uddannet sygeplejerske
- Har erfaring med Socialområdet i forhold til målgrupper, tilgange og metoder og herunder samarbejde på tværs af sektorer
- Er god til at arbejde i netværk både internt og eksternt
- Kan tilrettelægge, implementere og facilitere på det sociale- og sundhedsfaglige område som f.eks. temadage, nye lovgivning mm.
- Er god til at sammenfatte og formidle både skriftligt og mundtligt
- Har flair for IT understøttende systemer
- Trives i en travl hverdag og evner at prioritere, strukturere og håndtere opgaver med høj grad af kompleksitet
Vi kan tilbyde:
- Du bliver en del af en engageret konsulentgruppe, der har spændende og alsidige opgaver på tværs af i Socialafdelingen. Gruppen har faste teammøder
- Sparring og dialog som metode til kvalificering af de gode løsninger
- Komplekse opgaver, hvor vi sammen finder løsninger og vejen derhen
- Planlagt sparring med ledelse
- Stor grad af frihed til at tilrettelægge arbejdet og indflydelse på opgaveløsningen
Stillingen referer til sektionsleder i Voksenhandicap, og tager udgangspunkt fra Frydenslund, Grønnegade 10, hvor konsulentgruppen har udgangspunkt.
Tiltrædelse pr. 1. marts 2024.
Se også Strategisk kompetenceudvikling og Silkeborg Kommunes Handicapstrategi
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Iben Tulstrup Kristensen på tlf. 2055 8209.
Ansøgningsfrist torsdag 18. januar 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 24. januar 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Grønnegade 10, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958514