Teamleder til Mobilitet i Teknik og Miljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være leder og samtidig bidrage i den faglige opgaveløsning? Vil du være med til at udvikle en ny lederrolle i samarbejde med dine lederkollegaer? Er du fagligt velfunderet i planlægning, kollektiv trafik og myndighedsarbejde inden for vej- og trafikområdet? Så læs med herunder.

Vi søger en teamleder med fokus på faglig udvikling og sikker drift indenfor vejjura, trafikplanlægning, trafiksikkerhed og kollektiv trafik – kort sagt Mobilitet. Du skal, i tæt samarbejde med dine lederkollegaer, udvikle en nyetableret lederrolle i Teknik og Miljø og være med til at indfri vores ambition om en endnu bedre tværfaglig opgaveløsning.

Vær med til at udvikle og sætte retning i en ny teamlederrolle

Silkeborg Kommune er en vækstkommune med ca. 100.000 indbyggere og en vækst, der om ca. 12 år ventes at gøre Silkeborg til Danmarks 6. største kommune. Dermed følger stor aktivitet indenfor Teknik og Miljøs ansvarsområde – lige fra overordnet planlægning til håndtering af flere sager og større opgaveområder. Samtidig er der stor politisk interesse omkring, at afdelingen lykkes med at understøtte væksten gennem effektiv, helhedsorienteret planlægning og sagsbehandling. Derfor udvides ledelseskapaciteten i Teknik og Miljø med en teamlederrolle for relevante fagområder – og vi har brug for dig til at sætte retning i den nye teamlederstilling for Mobilitet.

I stillingen får du gode muligheder for at udvikle dine ledelseskompetencer. Du bliver en del af en gruppe på 7 teamledere, som over de kommende år skal udvikle teamlederrollen i Teknik og Miljø. Dette i tæt samarbejde med chefgruppen i afdelingen da der ønskes et dynamisk ledelsesfællesskab, hvor lederne kan supplere hinanden og udøve situationsbestemt ledelse.

15 fagligt stærke medarbejdere i 2 teams

Du får mulighed for at være teamleder for 15 dedikerede medarbejdere fordelt med 6 i team Trafik og 9 i team Myndighed. Du skal udøve relevant faglig ledelse på begge fagområder og være med til at udvikle fagområderne bl.a. ved at kvalitetssikre og optimere sagsgange, yde faglig sparring på store sager og projekter samt prioritere og kvalificere opgaveopdrag. Samtidig skal du bidrage til øget sammenhæng mellem fagområder i hele Teknik og Miljø og en helhedsorienteret tilgang i opgavevaretagelsen.

Som personaleleder for medarbejderne i de to teams optræder du nærværende, tillidsvækkende og beslutningsdygtig. Du formår at skabe gode rammer for medarbejderne og har blik for at balancere ressourcer og opgaver så en god kvalitet i opgaveløsningen opnås.

Hele Teknik og Miljø karakteriseres ved en åben dialogkultur og en uformel omgangstone. Afdelingen er organiseret i 22 faglige teams, hvor medarbejderne tager stort initiativ og ansvar i opgaveløsningen.

Dine primære opgaver vil være:

  • Faglig ledelse, herunder faglig sparring, prioritering af opgaver og ressourcer, sikring af kvalitet i opgaveløsningen samt sikker drift m.v.
  • Koordinering af tværfagligt samarbejde og snitfladeopgaver på tværs af fagområder i Teknik og Miljø
  • Motivere og inspirere dine medarbejdere til at forfølge målsætninger - politiske såvel som afdelingens - herunder effektivt og helhedsorienteret myndigheds- og mobilitetsarbejde
  • Sikre en god dialog og forventningsafstemning med nøgleinteressenter, så afdelingen opleves som en positiv samarbejdspartner
  • Følge og udvikle samarbejdet til andre teams og afdelinger, samt dialogen med borgere, erhverv og lokalråd
  • Have overblik over økonomien i kollektiv trafik og trafiksikkerhedsprojekter, ca. 60 mio. kr. årligt
  • Videreføre det høje niveau af sektorplaner inden for området
  • Personaleledelse, herunder kompetence- og teamudvikling, MUS, håndtering af fravær m.v.
  • Bidrage til at udvikle en ny ledelsesstruktur i hele afdelingen

Din profil

Vi forudsætter, at du har indgående viden om flere af de faglige felter de to teams arbejder med, samt at du med nysgerrighed og anerkendelse vil prioritere at bringe dig på omgangshøjde på de øvrige faglige områder. Vi forestiller os du har en akademisk uddannelse og er uddannet trafikplanlægger, ingeniør, landinspektør eller lignende.

Vi forestiller os desuden, at du har erfaring fra en politisk styret organisation eller kendskab til arbejdet i en politisk organisation. Måske har du erfaring med ledelse, men væsentligst er det, at du har mod og lyst til ledelse. Du skal have blik for at bringe fagligheder og kompetencer bedst muligt i spil til gavn for både kvalitet og kvantitet i opgaveløsningen. 

Vi lægger vægt på, at du:

  • Er fagligt stærk og velbevandret indenfor vejlovgivning og det trafikfaglige område – og i offentlig forvaltning
  • Har tværfagligt udsyn og derigennem evner at understøtte en effektiv, helhedsorienteret tilgang til opgaverne
  • Gennem nærværende, tillidsvækkende. og beslutsom ledelse kan skabe følgeskab fra dine teams
  • Har en lederuddannelse eller er indstillet på at tage en indenfor de første år i stillingen

Praktisk information

Stillingen er placeret i Vej, Trafik og Stab, der er en sektion med 32 medarbejdere i Teknik- og Miljøafdelingen. Opgaverne i sektionen er organiseret i 4 teams, og du vil blive teamleder for team Trafik og team Myndighed.

Du kan læse mere om opgaveområderne i Teknik og Miljø på afdelingens hjemmeside. Bemærk, at hjemmesiden endnu ikke til fulde afspejler ændringer i organiseringen, som trådte i kraft fra årsskiftet.

Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads med gode muligheder for en sund balance mellem arbejds- og privatliv.

På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".

https://silkeborg.dk/Kommunen/Job/Bliv-leder-hos-os
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
 
Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Stab-, Vej- og Trafikchef Flemming Frøsig Christensen på tlf. 2051 7549 eller Teknik- og Miljøchef Thomas Damgaard på tlf. 2034 4610.
 
Ansøgningsfrist onsdag 6. marts 2024.
Første ansættelsessamtale forventes afholdt fredag 15. marts 2024, hvorfra to kandidater vil blive udvalgt til en anden samtalerunde torsdag 21. marts 2024.
I perioden mellem de to samtaler gennemfører de to kandidater, der udvælges til at gå videre, en personprofil, som er en del af indholdet på den anden samtale.

Tiltrædelse forventes 1. maj 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Søvej 3, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5997562

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook