BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Socialtilsyn Midt, Familieplejeafdelingen, søger en tilsynskonsulent med tiltrædelse 1. maj 2024.
Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private som offentlige tilbud og plejefamilier inden for det specialiserede socialområde. Grundlaget for socialtilsynets arbejde er lov om Socialtilsyn.
I opgaveporteføljen er ca. 1200 plejefamilier og 500 sociale tilbud. Vores kontor er beliggende på Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg.
Vores geografisk tilsynsområde dækker Region Midtjylland & Faaborg-Midtfyn Kommune.
Din arbejdsopgave i denne stilling vil blive at føre tilsyn med plejefamilier
Som tilsynskonsulent skal du møde ca. en dag om ugen i Silkeborg, hvor møde med kollegaer og ledelse i afdelingen foregår. De fire andre dage udfører du tilsynsopgaver eller laver administrativt arbejde i forbindelse med tilsynet. Det administrative arbejde kan udføres enten i eget hjem eller i Silkeborg. Tilsynsbesøgene udføres som udgangspunkt alene og kørsel i egen bil må forventes.
Faglige kompetencer:
Vi søger en kollega, der har en mellemlang videregående uddannelse som f.eks. socialrådgiver/socialformidler, pædagog eller anden relevant socialfaglig uddannelse i kombination med relevant erhvervserfaring.
Det vil være en fordel at have arbejdet med myndighedsopgaver eller tilsynsopgaver, at have praksiserfaring indenfor plejefamilieområdet og at have arbejdet med kvalitetssikring.
Der vil ligeledes blive lagt vægt på relevant videreuddannelse på f.eks. diplom-, master- eller kandidatniveau, men dette er ikke et krav.
Dine arbejdsopgaver bliver bl.a. at:
- Føre driftsorienteret tilsyn med plejefamilier iht. kvalitetsmodellen, der er udarbejdet af Socialstyrelsen
- Arbejde dialogbaseret med plejefamilierne omkring deres kvalitet og udvikling
- Indhente oplysninger, udarbejde tilsynsrapporter og opdatere Tilbudsportalen m.v.
- Indgå i sparring og udvikling i et tværfagligt og professionelt samarbejde med kollegaer i tilsynet
Kan du genkende dette, så vil vi gerne i din ansøgning se dine refleksioner over hvordan du:
- kan analysere, vurdere og beskrive den faglige kvalitet i en plejefamilie ud fra den data der indsamles før, under og efter et tilsyn, herunder også observationer af f.eks. samspillet mv.
- har gode formidlingsmæssige kompetencer – både mundtligt og skriftligt
- kan navigere i et arbejdsfelt, hvor kontrol går hånd i hånd med sparring og dialog om kvalitetsudvikling
- har viden om og erfaring med socialfaglige teorier og metoder
- har en anerkendende, undersøgende og dialogsøgende tilgang og optræder troværdigt og tillidsskabende både internt og eksternt
- har præference for at arbejde systematisk og kan selvstændigt igangsætte og afslutte opgaver samt opsøge sparring ved behov under skriveprocessen
Vi tilbyder, at du:
- bliver en del af en organisation, hvor du sammen med ca. 90 andre dygtige medarbejdere skal udvikle fagligheden samt præge og udvikle kulturen i vores organisation
- får forankring i et team, hvor samarbejde og sparring prioriteres højt
- får en arbejdsplads, hvor der er frihed under ansvar
- har fleksible arbejdstider
- tilbydes gode efteruddannelsesmuligheder internt og eksternt
- får fast supervision med ekstern supervisor
- indgår i et vigtigt, spændende og motiverende arbejde
- får et arbejdsfællesskab med et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø med plads til humor
Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Startlønnen ligger på omkring 442.000,- kr. eksklusiv pension.
Tiltrædelse
Den 1. maj 2024.
Læs mere om Socialtilsyn Midt på https://tilsynmidt.silkeborg.dk/
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Birgitte Mikkelsen på tlf. 29 10 45 75.
Ansøgningsfrist fredag 15. marts 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 20. marts og torsdag 21. marts 2024.
Hvis du indkaldes til ansættelsessamtale, vil du inden den egentlige samtale blive bedt om at løse en kort skriftlig opgave, som laves på stedet et kvarter inden samtalen.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Samtidig skal du udfylde dette oplysningsskema: http://silkeborgkommune.dk/Kommunen/Job/Ledige-job/Oplysningsskema
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
Vi indhenter børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992981