Tilsynskonsulent til Socialtilsyn Midt

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialtilsyn Midt, Tilbudsafdeling Øst, søger en tilsynskonsulent på tilbudsområdet med tiltrædelse 1. februar 2024.

Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private som offentlige tilbud og plejefamilier inden for det specialiserede socialområde. Grundlaget for socialtilsynets arbejde er lov om socialtilsyn.
I opgaveporteføljen er ca. 1200 plejefamilier og 500 sociale tilbud. Vores kontor er beliggende på Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg.

Vores geografisk tilsynsområde dækker hele Midtjylland og herudover kommer specialopgave med tilsyn af koncerner og koncernlignende tilbud i resten af landet. 

Din arbejdsopgave vil blive at føre tilsyn med sociale tilbud på både børne- og voksenområdet. 

Som tilsynskonsulent skal du møde ca. én dag om ugen i Silkeborg, hvor møder med kollegaer og ledelse i afdelingen foregår. De fire andre dage udfører du tilsynsopgaver eller laver administrativt arbejde i forbindelse med tilsynet. Det administrative arbejde kan udføres enten i eget hjem eller i Silkeborg. Tilsynsbesøgene udføres sammen med en kollega og kørsel i egen bil må påregnes.

Faglige kompetencer:

Vi søger en kollega, der har en mellemlang videregående uddannelse som f.eks. socialrådgiver/socialformidler, pædagog eller anden relevant uddannelse i kombination med relevant erhvervserfaring. 

Det vil være en fordel at have arbejdet med myndighedsopgaver eller tilsynsopgaver, at have praksiserfaring indenfor det specialiserede socialområde bl.a. Botilbudsområdet, eller at have arbejdet med kvalitetssikring. 

Der vil ligeledes blive lagt vægt på relevant videreuddannelse på f.eks. diplom-, master- eller kandidatniveau, men dette er ikke et krav.

Da vi i afdelingen fører tilsyn med tilbud øst og syd for Silkeborg vil det være en fordel, at du bor i det område.

Dine arbejdsopgaver

  • Føre driftsorienteret tilsyn med sociale tilbud; regionale, kommunale og private iht. kvalitetsmodellen, der er udarbejdet af Socialstyrelsen
  • Arbejde dialogbaseret med de sociale tilbud omkring deres kvalitet og udvikling
  • Indhente oplysninger, udarbejde tilsynsrapporter og opdatere Tilbudsportalen m.v.
  • Indgå i sparring og udvikling i et tværfagligt og professionelt samarbejde med kollegaer i tilsynet

Skriv gerne i din ansøgning dine refleksioner over hvordan du:

  • kan analysere, vurdere og beskrive den faglige kvalitet i sociale tilbud ud fra store mængder skriftligt materiale, observationer og interviews
  • har gode formidlingsmæssige kompetencer – både mundtligt og skriftligt 
  • kan navigere i et arbejdsfelt, hvor kontrol går hånd i hånd med sparring og dialog om kvalitetsudvikling 
  • har viden om og erfaring med socialfaglige teorier og metoder 
  • har en anerkendende, undersøgende og dialogsøgende tilgang og optræder troværdigt og tillidsskabende både internt og eksternt
  • har præference for at arbejde systematisk og kan selvstændigt igangsætte og afslutte opgaver samt opsøge sparring ved behov under skriveprocessen 

Vi tilbyder, at du:

  • bliver en del af en organisation, hvor du sammen med ca. 90 andre dygtige medarbejdere skal udvikle fagligheden samt præge og udvikle kulturen i vores organisation 
  • får forankring i et team, hvor samarbejde og sparring prioriteres højt
  • får en arbejdsplads, hvor der er frihed under ansvar
  • har fleksible arbejdstider
  • tilbydes gode efteruddannelsesmuligheder internt og eksternt 
  • får fast supervision med ekstern supervisor
  • indgår i et vigtigt, spændende og motiverende arbejde
  • får et arbejdsfællesskab i et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. 

Tiltrædelse

Den 1. februar 2024.

Læs mere om Socialtilsyn Midt på www.tilsynmidt.dk

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jesper Dengsø på tlf. 2967 7317 eller tilsynskonsulenterne Annette G. Nielsen på tlf. 2348 2192 og Gitte Truelsen på tlf. 3034 6748.
 
Ansøgningsfrist søndag 19. november 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 5. december 2023 samt fredag 8. december 2023.

Man bliver indkaldt til samtale mandag 20. november 2023.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 

Vi indhenter børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931010

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook